3.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalFurnizorii Ford disponibilizează personal

Furnizorii Ford disponibilizează personal

La nici o lună de la deschiderea oficială a fabricii, Magna Exteriors & Interiors Craiova a trecut la disponibilizări de personal. Compania spune că Ford şi-a redus producţia de maşini. Producătorul auto lucrează într-o singură tură, iar producţia de B-Max este la jumătate faţă de până acum. Ford îşi relochează oamenii la fabrica de motoare, unde există comenzi mari pentru exterior.

Câţiva angajaţi ai fabricii Magna Exteriors & Interiors Craiova – furnizor al Ford care produce bara de protecţie (faţă şi spate) pentru vehiculul Ford B-Max – au reclamat la GdS faptul că la nici o lună de la inaugurarea oficială a fabricii din Craiova, furnizorul Ford a trecut la disponibilizări de personal. Angajaţii susţin că societatea a început să renunţe la personal încă de pe 3 noiembrie, când a disponibilizat persoane de la logistică, vopsitorie, mentenanţă.
Practic, respectiva companie renunţă la angajaţi, în sensul că nu le mai prelungeşte contractele individuale de muncă după expirarea termenului legal al acestora (angajaţii aveau contract pe perioadă determinată). „Disponibilizările constau în neprelungirea contractului individual de muncă încălcând anumite prevederi din contractul colectiv de muncă. Majoritatea angajaţilor avem contractele care ne expiră în jur de 1- 8 decembrie sau începutul lunii ianuarie“, susţin unii dintre angajaţii Magna, în sesizarea transmisă GdS. Ne-am interesat de situaţia muncitorilor de la Magna direct la companie.
Magna reduce personalul pentru că Ford a redus producţia

Furnizorul Ford confirmă că „aproximativ“ 17 oameni sunt trimişi acasă, dar compania susţine că este nevoită să se adapteze clientului său, Ford, care a diminuat producţia de vehicule la Craiova. „Ca urmare a reducerii volumului de producţie al clientului nostru, fabrica Magna Exteriors & Interiors Craiova din România (care produce bara de protecţie şi alte componente pentru exteriorul maşinii B-Max) a comunicat o reducere a efectivului de angajaţi. Până acum, aproximativ 17 angajaţi vor fi afectaţi. Decizia dificlă de a reduce efectivele este o încercare de a alinia programul fabricii cu cerinţele curente de producţie ale clientului nostru“, a declarat pentru GdS, Tracy Fuerst, director Comunicaţii Corporate şi Relaţii Media, în cadrul Magna International of America Inc.
În 25 octombrie 2012, Magna a inaugurat la Craiova o modernă fabrică de componente auto, în care canadienii au investit 20 de milioane de dolari. La deschiderea oficială, preşedintele pentru Europa al Magna Exteriors and Interiors, Albert Lidauer, a precizat: „Scopul nostru în Craiova este să creăm locuri de muncă şi să producem la un nivel calitativ înalt“. Până acum, din cei 117 angajaţi ai companiei au fost anunţate 17 disponibilizări.

Ford confirmă: Se lucrează într-o singură tură

Producătorul auto relochează aproximativ 500 de angajaţi care lucrau la producţia vehiculului B-Max, către fabrica de motoare, unde se va lucra în două ture, pentru a produce micul motor EcoBoost de 1 litru, pentru care există o cerere foarte mare pe piaţă. Compania producătoare de vehicule confirmă faptul că, la momentul actual, se produc atâtea vehicule câte cere piaţa externă, dar în iarnă vor fi aduse modificări liniei, pentru a creşte producţia de vehicule, într-o singură tură. „Ford îşi reechilibrează operaţiunile de producţie din Craiova, România, pentru a răspunde actualelor condiţii de piaţă din Europa. În urma lansării cu succes a producţiei noului B-MAX la uzina de la Craiova, Ford trece la un program de lucru într-un singur schimb în cadrul Secţiei de asamblare de la uzina din România. Pe parcursul perioadei de remont din timpul iernii, Ford va aduce modificări suplimentare asupra procesului de producţie pentru a permite creşterea cadenţei liniei de producţie. În acelaşi timp, Secţia de Producţie Motoare de la Craiova va trece la un program de lucru în două schimburi, de la un singur schimb în prezent. Acest program de lucru va susţine cererea pentru premiatul motor EcoBoost de 1,0 litri şi viitoarea lansare în producţie a noului motor de 1,5 litri pe benzină“, au declarat oficialii Ford, pentru GdS. „Până acum, Ford a investit peste 800 de milioane de euro în transformarea uzinei de la Craiova într-o unitate modernă şi eficientă de producţie a vehiculelor şi motoarelor“, mai spun reprezentanţii companiei.

Luminiţa de la capătul tunelului… în ianuarie

Dacă pe două schimburi se produceau 500 de maşini pe zi la Craiova, un calcul matematic simplu ne arată că într-un singur schimb se produc la jumătate, adică aproximativ 250 de vehicule zilnic. De la începutul anului viitor, va rămâne tot o singură tură la Ford, dar va produce 365 de vehicule pe zi. „În noiembrie şi decembrie, volumul de producţie nu se schimbă, dar din ianuarie 2013 se va trece la 365 de maşini pe zi şi se va lucra tot într-o singură tură. Circa 500 de angajaţi de la Asamblare Vehicule vor fi transferaţi la Motoare, unde se va lucra în două ture (la Asamblare Motoare) şi chiar în trei ture (la Prelucrări metalice). Nu se fac disponibilizări de personal“, a declarat, pentru GdS, liderul de sindicat din fabrică, Ovidiu Cioroianu.

Reacţii în lanţ: mai mulţi furnizori au renunţat la angajaţi

Furnizorii îşi fac planurile de producţie în funcţie de necesităţile Ford. Atunci când Ford diminuează producţia, în rândul furnizorilor de componente se produce o relaţie în lanţ. Luna aceasta, mai mulţi furnizori de pe platforma Ford au renunţat să mai prelungească contractele unor persoane care lucrau pentru ei. Potrivit unor surse avizate, furnizorii au renunţat la aproximativ 50 de oameni în noiembrie, pe lângă cei 17 care pleacă de la Magna. Aceştia erau angajaţi la un agent de muncă temporară, care i-a plasat pe muncitori în fabricile furnizorilor. Contractele individuale de muncă ale acestora nu au mai fost prelungite. Practic, furnizorii au dorit o flexibilitate foarte mare a personalului, tocmai de aceea au adoptat măsuri de angajare pe o durată determinată de timp. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS