10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalUn craiovean a învins birocraţia

Un craiovean a învins birocraţia

Un tânăr craiovean a reuşit după şase luni de insistenţe să determine CFR să plombeze craterele peronului întâi al Gării Craiova. CFR a promis reparaţii capitale în 2013. Craioveanul a trimis petiţii la şapte instituţii, printre care Ministerul Transporturilor şi Comisia Europeană. CFR a investit 4,5 milioane de euro în modernizarea gării, dar s-a împiedicat la final.

CFR a cheltuit circa 4,5 milioane de euro pentru transformarea staţiei Craiova într-o eurogară, dar s-a împotmolit la ultimele detalii. Printr-un contract finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), clădirea centrală a fost consolidată şi modernizată, dotată cu lifturi şi mobilier nou. La fel şi fostul restaurant „Feroviarul“. Patru ani au durat lucrările de reabilitare. Primăria Craiova a cheltuit şi ea aproape patru milioane de lei pentru a moderniza Piaţa Gării. Deşi lucrările au fost recepţionate de mai bine de trei ani, CFR s-a împotmolit la ultimele detalii, şi anume refacerea peroanelor feroviare, care au rămas pline de cratere. Situaţia ne-a fost semnalată de numeroşi craioveni deranjaţi de aspectul acestora. Unul dintre ei a insistat să primească răspuns oficial din partea CFR. „Cu toţii ştim care este starea peronului de la linia 1 din Gara Craiova. Toate peroanele se află în stare avansată de degradare. În luna mai, am fost victima peronului 1: m-am dezechilibrat serios, fiind cât pe ce să pun în pericol viaţa fiului meu de opt luni, pe care îl ţineam în braţe. Pe peron sunt adevărate gropi, care pun în pericol integritatea fizică a celor care tranzitează zona“, ne-a scris Claudiu Cornoiu, un tânăr craiovean.

CFR a ajuns la fundul sacului

Craioveanul a început să facă demersuri la Compania Naţională (CN) CFR SA, pentru a întreba de ce nu se repară peroanele. „CFR a recunoscut existenţa situaţiei de mai mult timp şi şi-au justificat lipsa de acţiune prin faptul că, din motive de subfinanţare, reparaţia a fost imposibilă, însă nici pe termen scurt (2012-2013) nu se va efectua reparaţia peroanelor. Au promis totuşi că vor efectua reparaţii provizorii ale peronului din fonduri proprii de exploatare. Evident, nu s-a reparat nimic“, a mai spus Claudiu Cornoiu. „După finalizarea lucrărilor de modernizare a staţiei CF Craiova, pentru executarea lucrărilor de reparaţii la peroane, conform legislaţiei în vigoare, sucursala Centrul Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii (CREIR) CF Craiova a promovat licitaţia pentru întocmirea unui proiect care să cuprindă toate datele tehnice de execuţie, privind supraînălţarea de peroane, refacerea îmbrăcăminţii din mixturi asfaltice, înlocuire borduri deteriorate, amenajare tunel pietonal subteran, refacere instalaţii canalizare şi refacere sistem de iluminat. Din păcate, din cauza subfinanţării de la bugetul de stat a lucrărilor de reparaţie capitală (RK) la infrastructura feroviară publică, execuţia lucrării «Reparaţie peroane staţia CF Craiova» nu poate fi promovată pe termen scurt (2012-2013). Ca urmare, în anul 2012 se vor executa reparaţii curente din fonduri proprii de exploatare pentru eliminarea zonelor care pun în pericol siguranţa publicului călător“, se arată într-un răspuns pe care craioveanul l-a primit din partea CFR.
Într-o altă adresă, acestuia i se răspunde că lucrarea „Reparaţii peroane staţia CF Craiova“ va fi inclusă în propunerile pentru programul anual de achiziţii publice pe anul 2013, în prezent fiind realizat proiectul tehnic pentru această lucrare. „Pentru remedierea provizorie a peronului aferent liniei întâi din staţia de cale ferată Craiova, se vor executa plombări cu mixtură asfaltică şi, în funcţie de condiţiile climatice, estimăm că lucrările vor fi finalizate până la sfârşitul lunii noiembrie 2012“, răspunde CFR.

Un tânăr insistent

Intenţia de a cârpi peronul întâi a fost confirmată şi de directorul Sucursalei CREIR CF Craiova, Gheorghe Popa Ingineru. „Avem un contract-cadru cu societatea Matei Da-mi Impex SRL, pentru prestări în staţiile CFR. Am cerut această reparaţie ca intervenţie urgentă asupra peronului. În funcţie de starea vremii, în câteva zile ar urma să înceapă lucrările“, a declarat acesta. Promisiunea smulsă CFR de craioveanul Claudiu Cornoiu s-a făcut numai după ce acesta a făcut numeroase adrese către mai multe instituţii. „Poate că ar prinde bine o statistică: şapte autorităţi şi companii abordate; adresele înaintate s-au întins pe 23 de pagini A4; şase luni de insistenţe şi presiuni, pentru normalitate“, a scris acesta. Adresele au mers către CFR SA, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor, Avocatul Poporului, Comisia Europeană, Agenţia Feroviară Europeană şi Autoritatea Feroviară Română (AFER).
„Sper din tot sufletul să publicaţi această ştire în ziar, dând astfel posibilitatea fiecăruia de a vedea că totuşi se poate, că e bine să nu fii indiferent, că este bine să te implici. Nu trebuie să aşteptăm să se întâmple o tragedie pentru ca lucrurile să se schimbe“, încheie Claudiu Cornoiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS