16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăSportDuval a învins în aplauzele adversarilor

Duval a învins în aplauzele adversarilor

Deşi nimeni nu se aştepta să termine raliul după teribilul accident suferit pe PS 6, pilotul oltean a câştigat cursa, obţinând astfel respectul şi admiraţia celorlalţi competitori.

Pilotul craiovean Nistor Duval s-a impus în cursa rezervată maşinilor de Grupa A din cadrul Raliului Ţara Bârsei, care s-a desfăşurat la sfârşitul săptămânii trecute. Această competiţie, a opta etapă a Campionatului de Raliuri a României (CRR), a fost foarte dură, din totalul de 50 de echipaje care s-au aliniat la start abandonând 22.
Cu două etape înainte de finalul sezonului, Nistor Duval se situează pe locul secund în ierarhia Grupei A, având 45 de puncte, cu două mai puţine decât liderul Alexandru Mitroi şi cu şapte mai multe decât ocupantul poziţiei a treia, Heinz Goellner.
Următoarea etapă a CRR este Raliul Avram Iancu, care se va disputa la Cluj-Napoca, în perioada 21-22 septembrie.

Accident la 130 km/h

În 1993 s-a desfăşurat ultima cursă pe macadam la Raliul Ţara Bârsei. Atunci, ca şi în acest sezon, pilotul oltean Nistor Duval s-a impus la Grupa A.
Aflat în luptă directă cu Alexandru Mitroi pentru primul loc al ierarhiei generale a Grupei A, Duval a hotărât să facă o cursă tactică la Braşov, iar vineri, în prima zi a Raliului Ţara Bârsei, a mers la tatonare pe cele patru probe speciale, pe care adversarul său le cunoştea foarte bine, fiind „de-al casei“. Pilotul craiovean a încheiat prima zi la 15 secunde de locul 2 şi la 17 secunde de prima poziţie.
În a doua zi a raliului, Nistor Duval a mărit ritmul, crescând astfel şi riscurile. La jumătatea celei de-a doua probe speciale, Duval a evitat un obstacol care nu era în radar şi la 130 km/h a ieşit în decor. Bolidul olteanului, Citroen C2R2, a lovit mai întâi un parapet cu partea stângă, a ricoşat într-un pom cu partea dreaptă, după care s-a urcat cu roţile din dreapta pe un cap de pod, iar după un parcurs de 50 de metri pe două roţi a aterizat forţat şi a reuşit să străbată ultimii 5 kilometri ai probei speciale, deşi avea pană.
În parcul de asistenţă, maşina lui Duval a intrat pe mâna celor trei mecanici ai săi, însă acestora le-ar fi fost imposibil să remedieze toate defecţiunile dacă nu primeau ajutorul altor opt mecanici de la concurenţă, plus al pilotului Iosif Ferenţi, care abandonase mai devreme. Întreaga echipă de mecanici a lucrat în plin 20 de minute, schimbând puntea spate, fuzeta, braţul, planetara şi roţile, la toate acestea adăugându-se îndreptarea tablei, alimentarea şi revizia motorului.

Aplauze la scenă deschisă

Pierzând 30 de secunde pe PS 6, Nistor Duval a plecat într-o cursă nebună de urmărire şi pe următoarele două probe speciale a recuperat aproape un minut din ecartul care îl despărţea de primii clasaţi. Neputând face faţă presiunii la care i-a supus pilotul craiovean, adversarii acestuia au greşit: Dimitris Verigitsis a ieşit în decor şi a abandonat, iar Alexandru Mitroi a lovit un cap de pod şi pe ultima probă specială a mers fără frâne.
Deşi nimeni nu se aştepta ca Duval să termine raliul după teribilul accident suferit pe PS 6, pilotul oltean a ajuns totuşi la final şi nu oricum, ci învingător. Duval şi-a câştigat astfel respectul şi admiraţia adversarilor săi, iar când a ajuns în parcul de asistenţă cu maşina pe avarii, dar încă mergând, mecanicii celorlalte echipaje l-au aplaudat la scenă deschisă.

Raliul Ţara Bârsei 

Clasament general: 1. Gârtofan Dan / Berghea Adrian (Subaru Impreza; N4), 2. Tempestini Marco / Pulpea Dorin (Subaru Impreza STI; N4), 3. Marişca Bogdan / Itu Sebastian (Mitsubishi EVO 9; N4), 4. Onoriu Daniel / Diacu Cosmin (Mitsubishi EVO 9; N4), 5. Morar George / Cosma Vlad (Mitsubishi EVO 6; N4), 6. Badea Sorin / Itu Sorin (Mitsubishi EVO 9; N4).
Clasament Grupa A: 1. Duval Nistor / Papp Raoul (Citroen C2R2; A6), 2. Tatu Jean / Csegzy Levente (Renault Clio RS; A7), 3. Dragan Adrian / Brădăţeanu Valentin (Seat Ibiza; A8), 4. Mitroi Alexandru / Hard Valentin (Citroen C2R2; A6), 5. Enache Cristian / Păunescu Marius (Renault Clio; A7), 6. Soos Istvan / Rotaru Eugen (Renault Megane; A7).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII