14 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportMcLaren şi BMW aşteaptă marea provocare

McLaren şi BMW aşteaptă marea provocare

Piloţii celor două echipe sunt conştienţi de dificultatea circuitului de astăzi, dar optimismul lor prevesteşte o cursă frumoasă.

Una dintre principalele caracteristici ale circuitului de la Magny Cours o reprezintă suprafaţa netedă a pistei, care oferă un nivel rezonabil de aderenţă. Sunt foarte puţine denivelări care să afecteze manevrabilitatea, iar acest lucru înseamnă că echipele pot folosi o gardă la sol foarte scăzută. Asfaltul este, de asemenea, foarte închis la culoare, reţinând căldura, lucru care poate afecta rata de uzură a pneurilor. Provocarea cea mare a piloţilor este dată de faptul că sunt doar câteva locuri unde se poate depăşi, de exemplu, acul de păr „Adelaide“, unde pot încerca să meargă la aspiraţie şi pot depăşi pe perioada de frânare. Altă posibilitate este în penultimul viraj, cel de dreapta, înainte de ultima şicană, unde este nevoie de aspiraţie şi de frânări târzii pentru a câştiga poziţii.

Alonso este nerăbdător să alerge în Franţa

Spaniolul Fernando Alonso, care anul trecut a ocupat poziţia a treia în grila de start şi a terminat cursa pe locul doi, a afirmat că i-a făcut întotdeauna plăcere MP al Franţei, deoarece Magny Cours este un circuit tehnic.
„Mi-a plăcut întotdeauna să alerg pe acest circuit. Când auzi oamenii vorbind despre aşa-numitele circuite tehnice, cu siguranţă Magny Cours este unul dintre ele. E important să ai o viteză bună în virajele lente, pentru că acestea duc către lungile linii drepte. Ai nevoie de un set-up mecanic bun pentru viraje şi, de asemenea, de tracţiune bună pentru ieşiri. Pentru mine, secţiunea favorită a circuitului o reprezintă cele două şicane de mare viteză de la sfârşitul turului. Trecem pe-aici la viteze de până la 200 km/h, destul de mult pentru o şicană, de altfel unică în Formula 1. Vreau să mă întorc pe pistă şi sunt extrem de motivat pentru a pilota monopostul MP4-22. Este o maşină rapidă şi sper să-i folosim întregul potenţial în Franţa“, a spus pilotul echipei McLaren Mercedes.

Hamilton nu are amintiri plăcute

Celălalt pilot al echipei McLaren Mercedes, Lewis Hamilton, nu este prea entuziasmat înaintea cursei din Franţa, deoarece ultima dată când a „alergat“ pe circuitul Magny Cours lucrurile nu au stat aşa cum şi-ar fi dorit.
„Etapa din Franţa de anul trecut, din GP2, n-a fost una dintre cele mai bune pentru mine. Am avut un incident în prima cursă şi, drept urmare, pe a doua am început-o al nouăsprezecelea. Am reuşit să urc în pluton şi am terminat al cincilea, câştigând puncte. Aşa că este posibil să depăşeşti aici. Deşi mereu îţi doreşti să pleci din pole-position, poţi depăşi la Magny Cours, pentru că nu eşti penalizat foarte mult când intri pentru realimentare şi schimb de pneuri. Linia boxelor este puţin mai lungă decât înainte, dar este încă foarte rapidă“, a spus Hamilton.

Heidfeld şi Kubica vor să puncteze

După campania nord-americană, când cei de la BMW Sauber au realizat că pentru a câştiga puncte serioase la general este necesar ca ambele monoposturi să treacă linia de sosire, aceştia se întorc în Europa cu scopul de a termina cursa.
Nick Heidfeld, care anul trecut a ocupat locul 11 în grila de start, iar finalul cursei de la Magny Cours l-a găsit pe locul opt, este convins că va avea astăzi destule motive de bucurie.
„Circuitul Magny Cours are multe de oferit, două şicane dificile, o secţiune de mare viteză şi câteva viraje lente. Aştept cu nerăbdare cursa din acest week-end. Pista este dificilă, dar îmi place să alerg pe ea“, a spus Heidfeld.
Celălalt pilot al echipei BMW Sauber, Robert Kubica, ar putea reveni în cockpit o dată cu cea de-a opta etapă a sezonului 2007, dar va afla acest lucru abia după controlul medical al FIA, însă polonezul speră într-o verificare „formală“.
„De-abia aştept să revin în maşină. Nu am fost lăsat să pilotez în SUA, dar sper că examenul medical va fi o formalitate la Magny Cours. Nu este unul dintre circuitele mele favorite, dar nici n-am vreo problemă cu el“, a punctat Kubica.

101 ani de la primul MP al Franţei

Se sărbătoresc 101 ani de la prima cursă ţinută ca Mare Premiu în Franţa. În prima întrecere, organizată lângă Le Mans, pe 26 iunie 1906, au plecat de pe grila de start 32 de maşini într-o cursă care a durat două zile şi în care s-au parcurs 1.238 km. Doi ani mai târziu, Christian Lautenschlager a adus prima victorie pentru Mercedes într-un MP al Franţei. Motorul său în patru cilindri avea o capacitate de 12,8 litri şi 135 CP. De la începutul Campionatului Mondial de Formula 1, din 1950, MP al Franţei a fost mereu prezent în calendar, singura excepţie fiind în 1955. Iniţial, s-a organizat la Reims, apoi evenimentul s-a desfăşurat la Rouen, Clermont Ferrnad, Le Castellet, Dijon-Prenois şi Le Mans înainte de a se muta în actuala „casă“, la Magny Cours, în 1991, la 257 km sud de Paris. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS