10.6 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportDoctorul, înaintea tuturor

Doctorul, înaintea tuturor

Pilotul italian a uimit din nou, ieri-dimineaţă, când a înregistrat cel mai bun timp din istoria circuitului de la Shanghai. „Doctorul“ şi-a adjudecat astfel prima poziţie pe grila de start la Marele Premiu al Chinei, programat în această dimineaţă.

China găzduieşte astăzi, pe circuitul de la Shanghai, al patrulea Grand Prix de motociclism viteză al sezonului 2007. În calificări, la clasa Moto GP, italianul Valentino Rossi a avut ieri o prestaţie uimitoare şi a reuşit la bordul motocicletei sale, Yamaha, un timp de excepţie, adjudecându-şi în acest fel prima poziţie pe grila de start. Cel supranumit „Doctorul“, care pilotează o motocicletă „încălţată“ de Michelin, a reuşit să parcurgă un tur de pistă într-un minut, 58 de secunde şi 424 de miimi. Nimeni nu a mai izbutit nici măcar să se apropie de el. Rossi a fost urmat de John Hopkins, de la Suzuki, echipă aflată sub contract cu producătorul de cauciucuri Bridgestone, care a înregistrat timpul de un minut, 59 de secunde şi 315 miimi, aproape cu o secundă mai mult decât italianul. Al treilea timp i-a aparţinut coechipierului lui Rossi, americanul Collin Edwards. Al patrulea de pe grila de start va pleca australianul Casey Stoner de la Ducati, care a avut mici probleme la motor.
Spaniolul Dani Pedrosa a înregistrat al cincilea timp cu motocicleta sa de la echipa Honda HRC, în timp ce Marco Melandri (Honda) s-a clasat al şaselea. În schimb, italianul Loris Capirossi, care viza titlul în acest an, a obţinut doar a 14-a poziţie la start, iar în finalul cursei a fost foarte aproape de o accidentare gravă, după ce a căzut într-o curbă în urma unei neînţelegeri cu Chris Vermeulen. Din fericire, nici unul dintre piloţi nu a păţit nimic.

Yamaha părea să aibă probleme

Grand Prix-ul Turciei, disputat în urmă cu două săptămâni, lăsase un semn de întrebare în privinţa fiabilităţii motocicletei Yamaha a lui Valentino Rossi şi mai ales a cauciucurilor Michelin care „învelesc“ roţile bolizilor echipei nipone. Un loc zece obţinut de Rossi la Istanbul l-a pus pe „Doctor“ într-o situaţie grea. Ziua de vineri şi prima parte a zilei de sâmbătă anunţau un nou eşec pentru Rossi, de data aceasta în China, după ce în calificări nu a reuşit decât al şaselea timp, şi acela obţinut cu greu, după ce a dat senzaţia că forţează la maximum. Italianul începuse să se plângă de forma circuitului de la Shanghai, pe care l-a catalogat „prea artificial“, descriindu-l ca unul „uşor“, deoarece diferenţa nu o fac calităţile piloţilor, ci caiiputere. Şi se ştie că principalul atu al lui Rossi nu este puterea motorului de sub şa, ci calităţile sale extraordinare de pilot.
În aceste condiţii, ceea ce s-a întâmplat în calificări a surprins destulă lume la Shanghai, şi nu numai faptul că Rossi a obţinut pole position-ul, ci mai ales maniera în care pilotul de la Yamaha i-a lăsat în urmă pe ceilalţi.

„Nu sunt favorit“

Valentino Rossi nu a făcut pe fenomenul după prestaţia senzaţională din calificările de la Shanghai, recunoscând că a fost şi el surprins de propria-i evoluţie.
„Am scos un timp la care nu mă aşteptam, am mers la limită în acel tur, cel mai rapid al meu, unul aproape perfect. Am frânat de fiecare dată în ultimul moment. Aderenţa pneurilor a fost foarte bună. Mulţumesc echipei, pentru că a lucrat mult pentru mine în ultimele zile. Recunosc, m-am şi distrat mult. Totuşi, cred că în timpul cursei va fi mult mai greu şi nu cred că eu sunt favorit pe acest circuit. Trebuie să facem cea mai bună alegere împreună cu Michelin în ceea ce priveşte cauciucurile. Va fi foarte important acest aspect. Sunt sigur că motocicleta se va comporta bine“, a spus Rossi.

Grila de start

Grila de start la Grand Prix-ul Chinei şi timpii obţinuţi în calificări: 1. Valentino Rossi (Ita) Yamaha 1'58"424; 2. John Hopkins (SUA) Suzuki 1'59"315; 3. Colin Edwards (Sua) Yamaha 1'59"406; 4. Casey Stoner (Aua) Ducati 1'59"516; 5. Daniel Pedrosa (Spa) Honda 1'59"602; 6. Marco Melandri (Ita) Honda 1'59"863; 7. Randy De Puniet (Fra) Kawasaki 1'59"985; 8. Alex Barros (Bra) Ducati 2'00"052; 9. Nicky Hayden (SUA) Honda 2'00"087; 10. Shinya Nakano (Jap) Honda 2'00"157; 11. Alexander Hofmann (Ger) Ducati 2'00"175; 12. Antonio Elias (Spa) Honda 2'00"205; 13. Carlos Checa (Spa) Honda 2'00"319; 14. Loris Capirossi (Ita) Ducati 2'00"369; 15. Chris Vermeulen (Aus) Suzuki 2'00"680; 16. Kenny-Junior Roberts (SUA) KR212V 2'00"763; 17. Sylvain Guintoli (Fra) Yamaha 2'01"157; 18. Makoto Tamada (Jap) Yamaha 2'01"178; 19. Olivier Jacque (Fra) Kawasaki, fără timp. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS