6.7 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportUn nou atu pentru Ferrari

Un nou atu pentru Ferrari

Campionatul Mondial de Formula 1 programeaza miine a treia etapa, pe circuitul de la Sakhir urmind sa se desfasoare Marele Premiu al Bahreinului. In prima sesiune de ieri a antrenamentelor libere, pilotul brazilian al echipei Toyota, Ricardo Zonta, a obtinut cel mai bun timp. Zonta a parcurs un tur de pista intr-un minut, 31 de secunde si 449 de miimi, devasindu-l cu 671 de miimi pe campionul en-titre, Michael Schumacher, germanul concurind pe noul model Ferrari F2005, care poate fi un atu pentru scuderia italiana. Monoposturile Renault, care au dominat primele doua etape de F1, pilotate de italianul Giancarlo Fisichella si spaniolul Fernando Alonso, au efectuat doar citeva tururi, fara sa fie cronometrate.


Pe o temperatura de 37 de grade Celsius, Zonta a parcurs 21 de tururi, fiind singurul pilot de la Toyota, ceilalti doi driveri titulari ai team-ului japonez, italianul Jarno Trulli si neamtul Ralf Schumacher, efectuind cite un tur fiecare, de proba, fara cronometru. Si McLaren-Mercedes a profitat de cel de-al treilea sau pilot Alexander Wurz, austriacul aparind in ultimul moment dupa ce spaniolul Pedro de la Rosa, inlocuitorul accidentatului Juan Pablo Montoya, a iesit in decor, in debutul sedintei de antrenamente. In schimb, Wurz a avut un total de 13 tururi, scotind al patrulea timp, un minut, 33 de secunde si 106 miimi, la un minut si 657 de miimi de Zonta. Ceialti doi piloti de la McLaren, Kimi Raikkonen si Pedro de la Rosa, au efectuat, totusi, cinci, respectiv noua tururi, clasindu-se pe locul opt, respectiv sase in prima sesiune. Surpriza a constituit-o italianul Liuzzi, de la Red Bull Racing-Cosworth, care venit la 389 de miimi in spatele lui Michael Schumacher.


La a doua sesiune de antrenamente libere de ieri, cel mai bun a fost Alexander Wurz, pilotul de la McLaren-Mercedes incheind un tur intr-un minut, 30 de secunde si 695 de miimi, inregistrind o viteza medie de 215 km/h. In urma sa s-au clasat Alonso, Liuzzi, De la Rosa, M. Schumacher, Trulli, Fisichella, Raikkonen, Button, R. Schumacher, Heidfeld, Sato, Klien, Zonta, Webber, Coulthard, Massa, Karthikeyan, Doornbos, Villeneuve, Monteiro, Friesacher si Albers.


„Schumi“, satisfacut de noul monopost


Pilotul german Michael Schumacher, septuplul campion mondial de Formula 1, s-a declarat multumit de noua masina Ferrari F2005, pe care o considera „mai stabila“ decit precedenta, exprimindu-si speranta ca acest lucru ar fi suficient pentru a ocupa prima pozitie pe grila de start a Marelui Premiu al Bahreinului. „Este un progres sensibil cu noua masina si cred ca lucrurile vor decurge mai bine decit in Malaiezia. Vom vedea daca este suficient pentru a fi pe primul loc“, a afirmat „Schumi“. Conform pilotului german, F2005 este mult mai stabila decit modelul anterior, reactioneaza mai repede si solicita mai putin pneurile, semn ca firma constructoare de anvelope Bridgestone, care a fost serios criticata in ultimele saptamini, a facut la rindul ei citeva imbunatatiri.


Schumacher a tinut sa dezminta si zvonurile potrivit carora se va retrage in urma rezultatelor slabe inregistrate in acest inceput de sezon. „Pot sa spun doar ca imi face o mare placere sa concurez“, a precizat campionul mondial en- titre, care, dupa primele doua Mari Premii din sezonul 2005, a acumulat numai doua puncte, ca urmare a clasarii pe locul al saptelea la cursa din Malaiezia.


Villeneuve critica echipa Sauber


Relatiile dintre pilotul Jacques Villeneuve si echipa sa, Sauber, sint din ce in ce mai reci. Canadianul a criticat in mod public monopostul cu care concureaza, sustinind ca nu se ridica la un nivel care sa-i permita sa obtina mari performante. „Nu am incredere deloc in masina. Exista un pic de electronica in toate monoposturile. La noi insa as zice ca este ceva mai mult. Citeodata mi se pare ca sint pasagerul, nu pilotul. Problema este ca, daca unul se obisnuieste cu ajutorul electronicii, atunci sint inginerii cei care conduc de fapt masina, si nu pilotul. Electronica scade interesul pentru Formula 1. Este important ca pilotul sa poata sa faca erori“, a afirmat Villeneuve. Dupa primele doua Mari Premii disputate din acest sezon, cel al Australiei si cel al Malaieziei, canadianul nu a acumulat nici un punct.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS