11.2 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportInca o victima a desertului: copilotul Bruno Cauvy

Inca o victima a desertului: copilotul Bruno Cauvy

Seria neagra a accidentelor produse la editia din aceast an a Raliului Paris-Dakar, care a inceput joi, cu ranirea destul de grava a pilotului japonez Kenjiro Shinozuka (Nissan), a continuat simbata, cind francezul Bruno Cauvy, copilotul lui Daniel Nebot (Toyota), a decedat in urma unui accident produs in timpul desfasurarii etapei a 10-a. Accidentul s-a produs la kilometrul 270 al acestei runde. Din primele cercetari, a rezultat ca accidentul s-a produs in momentul in care masina sarea peste o duna. Autovehiculul a ramas infipt in nisip, dupa care s-a rasturnat, impactul provocind moartea copilotului. Medicii au sosit la 27 de minute dupa ce au fost anuntati, au gasit masina rasturnata si nu au putut decit sa constate decesul lui Cauvy. Pilotul Daniel Nebot a scapat nevatamat in urma accidentului, el acuzind doar usoare dureri dorsale.

Ultimul concurent decedat in timpul raliului Paris-Dakar a fost pilotul amator Jean-Pierre Leduc, victima a unui accident produs in 1997, in Mali. In anul 2002, Daniel Vergnes, un membru din staff-ul tehnic al echipei Toyota Trophy, a decedat in Mauritania, in urma unui accident care a avut loc in etapa a 11-a a raliului Paris-Dakar.

Etapa a 9-a: Sabha – Zilla

Runda a 9-a a Raliului Paris-Dakar s-a disputat vineri, intre localitatile libiene Sabha si Zilla, pe o distanta de 585 de kilometri. Aceasta etapa a inceput cu o legatura de sase kilometri, a continuat cu o proba speciala de 567 de kilometri si s-a incheiat cu o legatura de 12 kilometri.

La clasa auto s-a impus finlandezul Ari Vatanen (Nissan), care a fost urmat de pilotii francezi ai echipei Mitsubishi Jean Pierr Fontenay (la sapte secunde) si Stephane Peterhansel (la un minut). Clasamentul rundei a 9-a in competitia automobilelor se prezinta astfel: 1. Vatanen (Nissan), 2. Fontenay (Mitsubishi), 3. Peterhansel (Mitsubishi), 4. De Mevius (BMW), 5. Servia (Schless-Ford), 6. Kleinschmidt (Volkswagen), 7. Biasion (Mitsubishi), 8. Masuoka (Mitsubishi), 9. Sousa (Mitsubishi), 10. Alphand (BMW).

In competitia bolizilor pe doua roti, etapa a fost cistigata de francezul Richard Sainct, cronometrat cu timpul de sase ore, un minut si 23 de secunde, care a fost urmat de italianul Fabrizio Meoni (la un minut si 44 de secunde) si de brazilianul Jean de Azevedo (la cinci minute si patru secunde). Primele zece locuri la clasa moto au fost ocupate numai de piloti care concureaza pe motociclete KTM: 1. Sainct, 2. Meoni, 3. De Azevedo, 4. Despres, 5. Brucy, 6. Coma, 7. Flick, 8. Ullevalseter, 9. De Gavardo, 10. Mitsuhashi.

Cursa „greilor“ a fost adjudecata de G. De Rooy (DAF), cu un avans de sase minute fata de rusul Kabirov (Kamaz) si la 14 minute si noua secunde in fata lui De Azevedo (Tatra). In runda a noua, clasamentul in competitia autocamioanelor se prezinta astfel: 1. G. De Rooy (DAF), 2. Kabirov (Kamaz), 3. De Azevedo (Tatra), 4. Tchaguine (Kamaz), 5. J. De Rooy (DAF), 6. Sugawara (Hino), 7. Pichlbauer (MAN), 8. Bosonnet (Mercedes), 9. Pattono (Mercedes), 10. Versino (Renault).

Etapa a 10-a: Zilla – Sarir

Etapa a 10-a, care s-a desfasurat intre Zilla si Sarir pe o distanta de 554 de kilometri, a inceput cu o legatura de 31 de kilometri, a continuat cu o proba speciala de 521 de kilometri si s-a incheiat cu o legatura de doi kilometri.

Japonezul Hiroshi Masuoka (Mitsubishi) s-a impus la clasa auto, fiind inregistrat cu timpul de trei ore, 46 de minurte si 36 de secunde. El a fost urmat de liderul clasamentului general, francezul Stephane Peterhansel (Mitsubishi), si de compatriotul acestuia, Jean Pierre Fontenay (Mitsubishi). In runda a 10-a, ierarhia in competitia automobilelor se prezinta astfel: 1. Masuoka (Mitsubishi), 2. Peterhansel (Mitsubishi), 3. Fontenay (Mitsubishi), 4. Biasion (Mitsubishi), 5. Vatanen (Nissan), 6. Kleinschmidt (Volkswagen), 7. Servia (Schless-Ford), 8. Henrard (Volkswagen), 9. De Mevius (BMW), 10. Sousa (Mitsubishi). In clasamentul general, diferenta dintre liderul Peterhansel si ocupantul locului secund, Masuoka, este de 14 minute si sase secunde.

La clasa moto, etapa a fost cistigata de suedezul Lundmark, cronometrat cu timpul de patru ore 22 de minute si 22 de secunde. Pe urmatoarele doua pozitii s-au situat francezii Cyril Despres (la trei minute si 47 de secunde) si Richard Sainct ( la patru minute si 34 de secunde), toti pe motociclete KTM. Clasamentul rundei a 10-a: 1. Lundmark, 2. Despres, 3. Sainct, 4. De Gavardo, 5. Coma, 6. Brucy, 7. De Azevedo, 8. Ullevalseter, 9. Czachor, 10. Dabrowski. Saint conduce in clasamentul general, urmat la 11 minute si trei secunde de Despres.

G. De Rooy (DAF) s-a impus si in aceasta etapa in cursa autocamioanelor, fiind urmat la un minut si 52 de secunde de Tchaguine (Kamaz) si la 39 de minute si o secunda de De Azevedo (Tatra). Ierarhia rundei a 10-a: 1. G. De Rooy (DAF), 2. Tchaguine (Kamaz), 3. De Azevedo (Tatra), 4. J. De Rooy (DAF), 5. Kabirov (Kamaz), 6. Sugawara (Hino), 7. Pichlbauer (MAN), 8. Echter (MAN), 9. Bosonnet (Mercedes), 10. Becx (Ginaf).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS