12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalChinurile din Gara Craiova

Chinurile din Gara Craiova

http:http://www.youtube.com/watch?v=sFe7fVtzTE0

Gara Craiova e un loc al paşilor mulţi şi grăbiţi sau al aşteptării. Călători trec pe aici zi de zi, indiferent că vin sau pleacă, şi se plâng, deseori, de frigul din sală sau de starea deplorabilă a peroanelor. Proiectele pentru reabilitarea acestora sunt făcute, dar şi ele aşteaptă ceva: banii.

Orice om a mers, măcar o dată, cu trenul. Însă, până a ajunge în tren, călătorul trebuie să mai petreacă ceva timp în sala de aşteptare, la casa de bilete şi, desigur, pe peron. Acestea din urmă nu sunt tocmai cele mai plăcute locuri de aşteptare. Unele, peticite cum s-a putut, altele, adevărate pericole pentru oameni, ajunse într-o stare avansată de degradare şi cu gropi măricele, ele aşteaptă, ca de obicei, un singur lucru: banii.
Directorul sucursalei Centrul Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii CF (CREIR CF) Craiova, Gheorghe Popa Ingineru, spune că bugetul nu a fost încă aprobat, dar că acesta este primul pas în ceea ce priveşte investiţiile în gara din Craiova: „Prioritatea numărul unu pentru staţia din Craiova sunt peroanele. Ele au fost trecute, demult, de la domeniul public la domeniul privat. Vom interveni şi la tunelul de trecere, pentru canalizare şi captarea apei pluviale“. Proiectul pentru peroane, mai exact pentru cele de la liniile 1, 2, 3, 26 şi 27, cele mai afectate, a fost făcut, iar costurile se ridică la suma de două-trei milioane de euro. Dar, momentan, sunt aşteptaţi banii.

Chiria pentru spaţiile comerciale, redusă cu 30%

De pe peronul întâi, se vede o gară pustie. A nins, e frig şi nu prea zăreşti lume pe afară. Unele dintre scaune sunt rupte, iar degradările de pe peroane au fost acoperite de zăpadă. În interior, gara arată bine. Un câine care a scăpat înăuntru se aşază şi priveşte către intrare. Lângă el este liftul gării, care a fost dat în folosinţă, dar funcţionează numai la solicitare. Spaţiile comerciale sunt, în mare parte, goale şi îşi aşteaptă investitorii, aşa cum oamenii aşteaptă trenurile. Nu mai puţin de zece licitaţii s-au organizat pentru ocuparea acestor locuri, din 2008 şi până în prezent. „Mai avem 17 spaţii libere. Am redus chiria pentru ele cu 30% şi le vom scoate iar la licitaţie“, spune Ingineru. Câteva spaţii sunt ocupate, însă, la o primă vedere, prin gară bate vântul, la figurat.

„Cel mai mult aici mă deranjează frigul“

Şi la propriu, de fapt, chiar dacă anul trecut a fost reparat şi acoperişul, căci ploua înăuntru. Câţiva dintre oamenii care stau în sala de aşteptare se plâng că temperatura este scăzută. O doamnă mai în vârstă recunoaşte că face des călătorii şi spune că „cel mai mult aici mă deranjează frigul“, continuând cu faptul că gara face parte din oraş, iar oraşul trebuie iubit, pentru că e al nostru. Planurile de viitor au în vedere o încălzire, dar pentru partea de birouri, căci se doreşte racordarea la sistemul de termoficare, pentru că actuala centrală nu mai face faţă. Vorbind despre frig şi vreme, directorul CREIR CF Craiova spune că angajaţii sunt pregătiţi pentru această schimbare drastică a condiţiilor meteorologice şi că „fiecare om ştie cum să lucreze şi când să vină“, astfel încât trenurile să-şi urmeze mersul normal şi la timp. Lucru certificat şi de rubrica de întârzieri a tabelei, care este goală de la cap la coadă.

Supraveghere video pe traseul Târgu Jiu – Livezeni

Pentru siguranţa călătorilor, paza este asigurată de o firmă specializată. Contractul cu aceasta expiră în aprilie, iar directorul Ingineru recunoaşte că ar prefera să nu-i dea afară pe salariaţii săi pentru a-i ţine pe alţii, referindu-se la firma de pază. Tot pentru siguranţă – a călătorilor şi a căilor ferate -, există un plan pentru instalarea a 100 de camere de luat vederi pe traseul Târgu Jiu – Livezeni, pentru a putea anticipa anumite evenimente, cum ar fi furturile sau lucruri neplanificate, precum căderile de copaci. Această investiţie s-ar ridica la 500.000 de euro, iar studiul de fezabilitate este deja făcut. Imaginea gării ar putea fi şi ea schimbată în viitor, conducerea dorind să-i ofere o altă faţadă.
Câinele de mai devreme ne conduce până la ieşire. Din faţa intrării principale, Gara Craiova e impunătoare şi masivă. Precum călătorii care aşteaptă trenurile, ea aşteaptă banii care ar putea s-o mai anime puţin.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS