17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalFără soldări în perioada oficială

Fără soldări în perioada oficială

Deşi ar fi putut să scape de marfa veche recurgând la soldări, comercianţii au decis ca în perioada oficială a lichidărilor să recurgă doar la oferte promoţionale. Asta, chiar dacă vânzările sunt vizibil mai mici decât anul trecut, craiovenii fiind mult mai prudenţi cu cheltuielile.

Nici situaţia economică financiară dificilă la nivel naţional şi nici faptul că potenţialii cumpărători sunt mai prudenţi cu cheltuielile nu i-au convins pe prea mulţi comercianţi craioveni să micşoreze preţurile produselor vândute. Într-o lună şi jumătate de la lansarea perioadei în care magazinele au voie să recurgă la soldări/lichidări de stoc pentru sezonul de toamnă-iarnă, majoritatea comercianţilor continuă să recurgă doar la reduceri de preţ pentru a-şi vinde produsele. „Până în prezent, doar trei firme din Craiova ne-au înştiinţat cu privire la produsele care urmează să fie soldate şi la preţurile practicate. Respectivele firme au anunţat soldări la electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte“, a declarat Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova. Asta, în condiţiile în care în 2009, la 15 ianuarie (data la care a demarat perioada în care magazinele au voie să recurgă la soldări/lichidări de stoc, pentru produsele din sezonul toamnă-iarnă), numărul firmelor care înştiinţaseră primăria cu privire la soldările care urma să fie făcute era dublu faţă de acum.

Soldările pot fi făcute doar în anumite perioade

Potrivit legislaţiei în vigoare (Legea nr. 650/2002), magazinele au voie să recurgă la vânzări de soldare de două ori pe an: în perioada 15 ianuarie – 15 aprilie, pentru sezonul toamnă-iarnă, şi în intervalul 1 august – 31 octombrie, pentru sezonul primăvară-vară. În aceste intervale, magazinele pot vinde produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie (legea interzice vânzarea în pierdere în timpul vânzărilor promoţionale), care are ca efect vânzarea accelerată a stocurilor de mărfuri sezoniere. Pentru a putea practica acest tip de vânzare, definit ca „orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea de soldare/soldări/solduri“, comercianţii sunt obligaţi să notifice primăriile din timp. „Spre deosebire de reduceri, care pot fi făcute în orice perioadă a anului, soldările necesită şi o notificare către primărie (cu 15 zile înainte) cu privire la produsele care urmează să fie soldate şi la preţurile care vor fi practicate“, a precizat Carmen Licu.

Atenţie la falsele reduceri!

Chiar dacă legislaţia le permite să-şi vândă stocurile de marfă rapid şi chiar dacă situaţia economică la nivel naţional se menţine dificilă, comercianţii au hotărât să apeleze doar la diverse oferte promoţionale (unu plus 1/2 gratis sau două plus una gratis) şi reduceri (de până la 70%). Problema este că multe dintre promoţiile afişate de comercianţi sunt gândite doar pentru a atrage privirea, şi nu pentru a proteja buzunarul eventualilor clienţi. Chiar dacă vitrinele sunt pline de afişe care anunţă reduceri de până la 70%, produsele la care a fost aplicată reducerea maximă sunt extrem de puţine şi nu sunt întotdeauna delimitate de restul produselor. Chiar dacă în vitrină sunt anunţate reduceri substanţiale, acestea nu se aplică la toate produsele aflate la vânzare. În plus, o parte din operatorii economici care anunţă promoţii oferă informaţii incorecte şi incomplete privind preţul de vânzare: la unele produse se precizează doar preţul final, este afişat doar procentul de reducere, fără a indica preţul iniţial sau cel final sau nu este afişat procentul de reducere şi preţul nou. De asemenea, unii comercianţi anunţă reduceri, dar preţurile sunt aceleaşi ca lunile trecute. Înainte de a cumpăra un produs, ar fi bine să fiţi cu ochii în patru.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS