Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Societate

Comasări nesimţite

Societate - Ana DĂNESCU
(citeste alte articole de acelasi autor »)



În Şcoala nr. 9 va fi mutată Grădiniţa nr. 31 ce funcţionează în prezent într-un bloc

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Decizia comasării unităţilor de învăţământ din Craiova a stârnit un adevărat război între reprezentanţii ISJ Dolj şi managerii unităţilor de învăţământ.

Nici după aproximativ o săptămână de când reprezentanţii ISJ Dolj au luat decizia ca Şcolile nr. 9 şi nr. 35 să dispară şi elevii să fie mutaţi la Grupul Şcolar „Matei Basarab“, ca Şcoala nr. 23 să-şi piardă personalitatea juridică şi să devină structură a Şcolii nr. 24, ca Şcoala nr. 34 să fie structură a Şcolii nr. 33, iar Grupul Şcolar „Anghel Saligny“ să dispară, elevii urmând să fie mutaţi la Colegiului Tehnic „C.D. Neniţescu“ (Liceul de Chimie - n.r.), cei implicaţi în aceste decizii nu au ajuns la o înţelegere. Miza este mare, prin pierderea personalităţii juridice şi prin comasare dispar funcţiile de director, cadre didactice vor rămâne fără catedră, iar personalul auxiliar riscă să rămână fără serviciu. Şi cum fiecare şcoală ţine la personalitatea sa juridică, a început scandalul şi între reprezentanţii unităţilor de învăţământ din judeţul Dolj, care nu încetează să spună cât au investit în şcoli, lăudându-se cu realizările obţinute. Un lucru e cert: toţi sunt supăraţi, contestă deciziile ISJ Dolj, acuză sindicaliştii care îi reprezintă şi sunt hotărâţi să conteste şi în instanţă. Reprezentanţii ISJ se apără: decizia de comasare a fost luată conform legii, după principiul „şcoala cu elevi mai mulţi preia şcoala cu elevi puţini din zonă“, urmărindu-se „creşterea calităţii învăţământului doljean“, decizie impusă de finanţarea „per capita“, o noua grilă conform căreia unităţile de învăţământ primesc fonduri în funcţie de numărul de elevi.

Şcolile mici vor dispărea

Situaţia unităţilor de învăţământ din Craiova propuse pentru comasare arată astfel: Şcoala nr. 23 - 376 de elevi, Şcoala nr. 24 - 666 de elevi, Şcoala nr. 9 - 188 de elevi, Şcoala nr. 35 - 127 de elevi, Şcoala nr. 34 - 420 de elevi, Şcoala nr. 33 - 614 elevi, Grupul Şcolar „Anghel Saligny“ - aproximativ 500 de elevi. Iniţial, reprezentanţii ISJ Dolj luaseră în calcul închiderea şcolilor nr. 23 şi 34, după care au decis ca imobilele să fie păstrate, doar clasele de elevi să fie comasate, iar copiii să înveţe într-o singură tură, de dimineaţă. Astfel, Şcoala nr. 23 va deservi doar elevii de clasele I-IV, iar Şcoala nr. 24 doar elevii de V-VIII, aceeaşi metodă fiind aplicată şi la şcolile nr. 33 şi 34. Din cele menţionate de reprezentanţii ISJ Dolj, la şcolile nr. 9 şi nr. 35, clasele funcţionează în prezent cu efective „în scripte“ de 10-18 elevi, în realitate mult mai puţini copii frecventând într-adevăr şcoala.

Conducerea Şcolii nr. 23 şi părinţii elevilor ameninţă cu instanţa

Reprezentanţii Şcolii nr. 23, cadrele didactice, reprezentanţii sindicali ai şcolii şi reprezentanţii părinţilor consideră că decizia de comasare a Şcolii nr. 23 cu Şcoala nr. 24 este abuzivă, fără temei legal. „Noi am făcut estimări pentru anul şcolar 2010-2011 şi am ajuns la concluzia că bugetul ne permite să plătim toate cadrele didactice, fără probleme şi fără a face restructurări de personal. Avem şi cinci colegi care se vor pensiona în această vară. Am făcut chiar şi o schiţă de încadrare şi am ajuns la concluzia că ne putem împărţii banii, fără să întâmpinăm probleme. La clasele I-IV avem 207 elevi, la V-VIII - 169 de elevi, iar la grădiniţa pe care o avem ca structură şi care funcţionează chiar în incinta şcolii avem 117 preşcolari, pe când în Şcoala nr. 24 există clase şi cu nouă elevi... Tot ce am realizat în această şcoală, bază materială, cabinete de informatică, reabilitare chiar până la structura de rezistenţă, am făcut prin Banca Mondială. Chiar şi băncile din clase au fost schimbate cu unele moderne“, a precizat Ecaterina Pricină, manager al Şcolii nr. 23.
Mai mult decât atât, reprezentanţii şcolii au precizat că în clase învaţă minimum 25 de elevi, iar pentru noul an şcolar au primit până în prezent cereri de la 64 de părinţi care vor să îşi aducă în clasa I copiii. Conform celor relatate de reprezentanţii şcolii, în unitatea de învăţământ funcţionează şi programul „Şcoală după şcoală“, la care muncesc cadre didactice fără a cere recompense materiale... În plus, reprezentanţii Şcolii nr. 23 au precizat că, potrivit instrucţiunilor pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare şi stabilirea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat pentru anul şcolar 2010-2011, o şcoală poate deveni structură a altei şcoli doar în anumite condiţii. „Structura este unitatea de învăţământ care este organizată şi funcţionează în componenţa unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, aparţinând aceluiaşi ordonator principal de credite, având efective mai mici de 100 de preşcolari/200 de elevi, pentru care s-a propus ca excepţie funcţionarea independentă. Nu are personal didactic propriu (cu carte de muncă), nu gestionează acte de studii, nu întocmeşte SC, nu are cod SIRUES, sigiliu, cont în trezorerie şi director. Activitatea managerială curentă a structurii şcolare este asigurată de un cadru didactic coordonator, desemnat de directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică“.

Doar imobilul de la „Anghel Saligny“ va rămâne liber

Reprezentanţii ISJ Dolj au precizat însă că şi alte şcoli ce vor fi comasate au fost reabilitate cu bani de la Banca Mondială. Tocmai din acest motiv şcolile respective vor rămâne în sediile lor, doar clasele de elevi vor fi comasate, iar şcoala îşi va pierde personalitatea juridică. „Şi Şcoala nr. 1 «Obedeanu», ce va deveni structură a Şcolii nr. 12, a fost reabilitată prin Banca Mondială. Efectivele de elevi vor funcţiona în clase structurate la maximum, patru clase reducându-se la două. La Şcoala nr. 35 am decis să mutăm Grupul Şcolar «Charles Laugier». La Şcoala nr. 9 (situată pe strada Vasile Alecsandri, lângă PMS - n.r.) se va muta Grădiniţa nr. 31, care funcţionează în prezent într-o scară de bloc. La Şcoala nr. 33 se va muta Grădiniţa nr. 36, care funcţionează necorespunzător standardelor europene. Nu am luat până în prezent nici o decizie în ceea ce priveşte imobilul care va rămâne liber la Grupul Şcolar «Anghel Saligny». Elevii însă se vor muta la Liceul de Chimie, iar clasele se vor comasa deoarece, practic, este posibil acest lucru, ambele unităţi de învăţământ având specializări asemănătoare. Chiar şi prin comasare nu cred că vom reuşi să avem clase cu efective maxime de elevi“, a adăugat Diana Buşoi, inspector general la ISJ Dolj.  
Pentru a elimina orice fel de speculaţii, reprezentanţii ISJ Dolj au precizat că procesul de comasare este firesc, iar reprezentanţii şcolilor ar trebui să-şi dorească să reprezinte şcoli mari, cu efective importante de elevi: „Aceeaşi decizie am luat-o şi în Filiaşi, unde am adus la şcoală ambele grădiniţe, care aveau peste 150 de preşcolari, şi am ajuns astfel ca şcoala să aibă 2.100 de copii. ‘Anghel Saligny’, de exemplu, are 504 elevi, însă sunt clase în care învaţă sub 20 de adolescenţi... Şi Şcoala nr. 33, ce va avea ca structură Şcoala nr. 34, va ajunge la aproximativ 900 de elevi. Cu cât o şcoală are mai mulţi elevi, cu atât finanţarea este mai mare, iar şcoala poate să se dezvolte. Vom încerca pe cât posibil să găsim soluţii pentru cadrele didactice din şcolile ce-şi vor pierde personalitatea juridică“.

Proteste pentru şcoală

Cadrele didactice şi elevii Grupului Şcolar „Anghel Saligny“, precum şi părinţii copiilor vor începe săptămâna viitoare o serie de acţiuni de protest în semn de nemulţumire faţă de decizia ISJ Dolj de desfiinţare a acestei unităţi de învăţământ şi de mutare a elevilor la Colegiul Tehnic „C.D. Neniţescu“.

Numărul elevilor a scăzut considerabil

Potrivit reprezentanţilor ISJ Dolj, dacă în perioada 1980-1990 înregistram 17.000 de elevi doljeni per serie, în prezent am ajuns la 6.500 de elevi per serie.



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.73/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.7 din 11 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Kalle:
    Directorii de scoli tin cu dintii de salariile lor duble fata de cele ale colegilor care predau la catedra, Li se rupe lor de scoala pe care inca o conduc.Mi-e sila cand ii vad smiorcaindu-se pentru fotolile lor caldute. Sper din toata inima ca Busoaica sa nu dea inapoi nici un pas si sa-i trimita la catedra pe acesti baroni ai invatamantului doljean.
    2010-02-10, 00:27:10 (86.121.11.*)
  2. de arknts7:
    mai bine sa le inchida pe toate, ca si asa natia asta e foartre desteapta, se pricepe la toate,,,
    2010-02-10, 01:00:25 (213.233.90.*)
  3. de iooooo:
    stiti care e treaba nu zice nimeni sa nu se faca restructurari si nu numai in invatamant dar sa se faca cu cap ,de ce sa nu dea frumusel domnii un examen la vara si sa se stabileasca clar cine pleaca si cine nu ,sa dea de ex acelasi ex pe care il da si un profesor european cine nu ia 5 valea oricum n-are rost sa-i tii, in functie de cati raman si de cat de incarcata e materia scolara fata de vest se fac restructurarile altfel se fac dupa ureche si doar de scurta durata ,sa se faca o analiza publica cate ore au aia cate au elevii nostrii cate ore lucreaza un prof acolo si cate lucreaza ai nostrii ,nu suntem la fel de bogati deci merge o marja de eorare de 20-25% sa zicem ei au 20 de elevi pe clasa noi 25 in rest se pastreaza parametrii si asa s-a facut o restructurare corecta in tot ministerul de la scoli la inspectorate cum poate sa fie directorul sau inspectorul cu 4 sau 5 peste profi cu 9 sau 10? in functie de nota te duci in centru in zone bune si mai departe la tara etccc ,asa ce restructurare se face o harababura din care parca vad ca tot oamenii decenti pleaca si raman lichelele pe posturi nou infiintate , nu s-a facut o analiza detaliata si coeerenta niciodata in sectorul public am inchis fabrici ca mergeau in pierdere si ? ce am rezolvat am devenit piata de desfacere pt altii iar economiile le-am bagat in functionari tariceanu a dat afar peste 200 000 de oameni din intreprinderi prin faliment privatizare disponibilizare si a angajat 400 000 de functionari, cum mergea sectorul de stat fara astia ? in ce baza s-au facut angajarile pe ce criterii >? dupa comunism care a fost momentul 0 de analiza al administratiei publice ? pai nu a fost, organigrama comunista bazata pe nimeni nu e fara munca a fost incarcata extrem pe criterii politice si nepotism deci practic avem cred un sector al administratiei publice de peste 2 ori mai mare decat necesar ,e nevoie de restructurari dar acelea facute cu cap dupa un plan concret nu vrajeala ca dau afara niste oameni fara sa stiu de ce sunt in stare si fara sa fac o analiza a necesitatilor ,iar prostia cu inghetarea posturilor e o crima se transfera criza pe tineri si se creeaza situatii in care prin pensionare anumite sectoare raman fara angajati vitali iar altele sunt pline de lichele angajati in ultimii ani .
    2010-02-10, 01:21:58 (79.117.212.*)
  4. de francezu:
    nu putem sa facem invatamint ca in vest.. pentru cine nu stie acolo efectivele nu sunt mai mari de 20 de levi si conditiile cu totul altele. profi au mlte facilitati si salarii la media pe economie.. referitor la program tot cei din vest sunt avantajati. de exemplu in franta, la clasele mici se lucreaza sase ore pe zi in doua ture> trei dimineata, trei dupa amiaza cu doua cadre didactice... asa ca nu ne putem compara cu ei.. la noi sa se faca 6 ore cu 30 de elevi... si mai vrem calitate....
    2010-02-10, 08:13:21 (82.77.67.*)
  5. de g:
    Dar pana in 1989 nu se facea carte?Eu imi aduc aminte ca eram 40 de elevi in clasa , si abia dupa revolutie s-a diminuat numarul acestora, infiintandu-se la scoala 24 clasa G .Daca nu sunt bani cu ce sa se sustina atatea scoli? Doar ecriza pt . toti . Si profii ce naiba se planga ca au norma de 18 ore saptamanal?Pai asta e programul de lucru normal pentru 2 zile. Salariile lor sunt chiar prea mari. in comparatie cu cat presteaza. Sa li se faca norma de 8 ore / zi si abia atunci sa vrea mariri.....Si sa aiba rezultate cu copiii...nu doar sa-i cheme la meditatii
    2010-02-10, 08:25:44 (92.80.245.*)
  6. de el diablo:
    FRATILOR, nu va lasati copiii dusi de la scoala 23 la scoala 24, ca acolo e SCOALA DIAVOLULUI, dovada e chiar numarul de elevi - 666 (numarul diavolului). Mai bine veniti la LICEUL TEOLOGIC de la MOFLENI. Veniti de comasati-va!
    2010-02-10, 08:32:25 (109.166.132.*)
  7. de prescolar:
    Sa desfinteze posturile de directori de gradinite... un director sta si cativa lucreaza...pot functiona gradinitele si fara ei...ar fi o idee sa le treaca pe toate de scoli...atunci sa vezi lupte adevarate...
    2010-02-10, 08:47:34 (79.117.155.*)
  8. de Iancu Jianu:
    In schimb, la Scoala nr. 23 din cartierul Brazda lui Novac situatia este foarte interesanta. In primul rand aceasta scoala are peste 200 de elevi, deci peste pragul impus de OUG 114/2009 In al doilea rand scoala a fost complet renovata in 2003 cu fonduri europene si are dotari de exceptie. In al treilea rand baza sportiva a scolii dispune de un miniteren de fotbal cu gazon artificial si instalatie de nocturna, inaugurat in 2009. Asadar, concluzia e simpla: scoala si terenul aferent sunt foarte tentante pentru pedelicii locali gen Berceanu sau Popeci, mari rechini imobiliari. Ceea ce nu stiu insa acesti criminali este faptul ca parintii elevilor de acolo si comunitatea locala nu vor permite desfiintarea acestei scoli. Razboiul abia acum incepe. Sa invatati bine!
    2010-02-10, 08:52:37 (136.8.152.*)
  9. de GRASUL.CRAIOVA@GMAIL.COM:
    fratilor am facut generala la LICEUL FRATII BUZESTI si era disciplina nu gluma.Daca nu aveai uniforma cu numarul matricol,sapca,sa fii tuns si unghiile taiate si batista curata deja te gandeai la pedeapsa ca directorul BUTOI [mare atentie nu busoi ] era sever.AM INVATAT CE ESTE ORDINEA SI DISCIPLINA DE LA ''TOVARASUL DIRECTOR BUTOI ''si acum aduc recunostiinta.Atunci eram suparat daca eram dat exemplu negativ ca nu port sapca sau nu salutam un profesor ....dar unde vor ajunge elevii de azi care sar la bataie la profesori,fumeaza -mai trag un amestec de plante etnobotanice,consuma alcool,nu frecventeaza orele?OARE PESTE 20-30 ANI VOM AJUNGE LA MARGINEA SOCIETATII O TARA GEN CONGO ?
    2010-02-10, 09:04:18 (86.126.42.*)
  10. de ALEX:
    CÎND ELEVII DIN ŞCOALA 23 VOR REUŞI MĂCAR 10% DIN PERFOMANŢELE CELOR DE LA ŞCOALA 24,LA CELE MAI PRESTIGIOASE CONCURSURI,ŞI VOR REUŞI SĂ INTRE LA CELE MAI BUNE LICEE DIN CRAIOVA,ATUNCI SĂ VORBIŢI DE ŞCOALA 23,PÎNĂ ATUNCI,STIMATE CADRE DIDACTICE PUNEŢI OSUL LA TREABĂ ŞI MUNCIŢI CU ELEVII,LĂSAŢI BĂTAIA PE FUNCŢII !!!!!
    2010-02-10, 09:45:23 (79.117.222.*)
  11. de RIANNA:
    SPUNETIMI CE PARERE AVETI DE INVATATOARELE DE LA SC 23 IN TOAMNA IMI DAU FETITA LA SC SI AS VREA LA 23 AVETI IDEIE CARE INV ESTE MAI BUNA NU CUNOSC MAI NIMIC DESPRE SC 23 SAU ALTA SC EU STAU IN BRAZDA MUTUMESC
    2010-02-10, 09:55:07 (86.123.43.*)
  12. de Fost elev scoala 23:
    Aloooooooo,şcoala 23,lăudaţivă cu rezultate,nu cu ce au băgat unii şi alţii bani în şcoală şi în baza sportivă,că nu se face carte aproape deloc,a devenit o obişnuinţă să tăiaţi frunze la cîini,aşa de multă carte se face încît majoritatea am intrat la şcoli de meserii sau licee slabe.LA MUNCĂ,NU LA ÎNTINS MÎNA !
    2010-02-10, 09:58:27 (79.117.165.*)
  13. de MARIA:
    SCOALAB 23 ESTE O SCOALA MAI BUNA DE CIT PEDAGOGICU ? BAIETELUL MEU MERGE IN TOAMNA LA SC SI VREAU SA IL INSCRIU LA 23 VA ROG SA_MI SPUNETI CEI CARE AU TERMINAT IN 23 SAU SUNT CE INVATOTONRE SUNT BUNE DACA ESTE CINEVA BUN SAU LA PEDAGOGIS UNDE IMI SUNETI VA MULTUMESC
    2010-02-10, 10:06:45 (86.123.43.*)
  14. de Pentru RIANNA:
    Dacă vrei să plîngi mai tîrziu,alege şcoala 23 şi o să reuşească performanţa(ca mine) să ajungă un modest elev la Matei Basarab,pentru că şcoală,nu se face,în schimb dau note umflate ca să aburească copiii şi părinţii.
    2010-02-10, 10:07:47 (79.117.145.*)
  15. de RIANNA:
    ATUNCI CE MA SFATUITI SA FAC UNDE AS PUTEA SO DUC PE FETITA ITI MULTUMESC PT SFAT{ DOMNISOAREI CU MATEI BASARAB}
    2010-02-10, 10:19:41 (86.123.43.*)
  16. de daniel:
    nu are logica...se dau note umflate la sc 23 si tu ai ajuns la Matei Basarab?oare la scoala 24 cum se dau notele???
    2010-02-10, 10:41:43 (79.117.198.*)
  17. de Pentru RIANA:
    Nu căuta şcoală pentru copil,cauta dascăl,nu şcoala va învăţa copilul tău carte,ci învăţătorul care îl va forma pentru mai tîrziu,oriunde numai la şcoala 23,NU !!
    2010-02-10, 10:49:50 (79.117.195.*)
  18. de Wolf:
    Multi neaveniti cu 7 clase pe aici....1. in toate tarile civilizate cadrele did. au un numar de ore de predare si alt nr de ore de pregatire de specialitate...2. Inv preuniv se zbate cu o gen de copii violenti din nastere si respingatori in toate, dar totu si dascalii reusesc sa le transmita atatea inform. incat daca pleaca la aceste varste mici in occident sa nu se faca de ras...3. Dar voi care scrieti pe aici ati terminat poate facultatea din ziua de azi la ff. prin baruri ,cu examene pe baza de referate gen copy-paste....Apropo norma unui prof univ = 6 ore'sapt...si pe ce loc se afla Romania la Universitati?...4.In v. modern se studiaza intro tura, iar dupa amiaza elevii care doresc desf. tot felul de activitati...dar nu la noi ii inghesuim pe toti ca pe oi5. Somati si restructurati bine 6 Sa-ti fie rusine Dinu Patriciu &.Halal popor Roman...
    2010-02-10, 10:53:26 (79.117.160.*)
  19. de Adeptul:
    Asa e, si eu sustin propunerea ca toate gradinitele sa fie administrate de cate o scoala gen. sau liceu. Va spun ca lucrez in sistem de peste 30 de ani si o directoare de gradinita nu-si justifica activitatea pe functie. E domnie curata! Si-au facut studii universitare si post in timpul cand trebuia sa se ocupe de administrarea gradinitei, iar daca le cauti, foarte rar le gasesti la unitate. Timp liber la discretie, relatii si alte pile. S-ar face economie considerabila la bugetul invatamantului, iar directorii de scoli si licee ar avea o viziune mai completa si realista in alcatuirea planului de invatamant de perspectiva. Ce zici, I.S.J. Dolj?
    2010-02-10, 11:53:32 (82.77.64.*)
  20. de gura pacatosului:
    invatamantul a inceput sa duca de rapa de cand s-a renuntat la cel gandit si aplicat de Mircea Malita..fost ministru al invatamantului in timpul reg. comunist dar si mare om de cultura...inlaturat in momentul cand sacalii din jurul dictatorului considerand ca vor apare multi care scoliti in iacest sistem vor capata deprinderea de a judeca cu capul lor si nu vor mai putea fi manipulati...asa ca prin 1976 s-a facut o noua reforma a invatamantului de care au profitat multi si probabil ca din ei provin cei care tin acum cu dintii de scaune si posturi. Eu am fost scolit in sistemul lui Malita, iar apoi am profesat la plata cu ora, venind de la Electroputere.. pentru aun ban in plus...atat la grupul scolar profesional cat si la Liceul seral..exact in periooda de tranzictie de la un sistem la altul...si am fost bulversat de efectele produse..fapt care m-a determinat sa renunt..deoarece cei pe care trebuia sa-i scolesc eu nu aveau cunostiintele de baza predate in primii ani de scoala profesionala si nici aplicatie spre meserie, lucru pe care nu il puteam compensa in ulimul am la care deobicei mi-se dadeau ore si pe care trebuia sa-i trec chiar daca nu stiau mare lucru deoarece asa cum zicea Directorul..fost activist Marin Nastase (Dumnezeu sa-l ierte!) CIOCANUL NU I-L IA NIMENI!..fara sa se gandeasca ca acest elev vine ca muncitor in fabrica unde va fi subalternul meu cu care trebuie sa m-a descurc
    2010-02-10, 11:54:28 (92.80.197.*)
  21. de b:
    Pricina de la 23 a pupat-o in dos ani la rand pe fosta directoare Negrea, pe care nu a interesat-o sa atraga cadre didactice de valoare si copii cat mai multi ....sa concureze sc 24 in procesul educational.......o interesau meditatiile cu elevii din clasele a VIII a
    2010-02-10, 11:59:52 (92.87.29.*)
  22. de D Rotariu:
    am o propunere pt functia de inspector general pe dolj: Alina Rotariu, singura solutie ca lucrurile sa mearga bine in invatamantul doljean, o persoana foarte bine pregatita profesional si de o inalta moralitate
    2010-02-10, 12:25:15 (109.166.129.*)
  23. de Dezamagitul:
    Pacatosule, ai mare dreptate in tot ce afirmi. Si eu sunt format tot de acel sistem de inalte valori educationale(absolve nt promotia 1976).Era o concurenta acerba pe locuri si nu se facea rabat de la calitate. Ce olimpiadisti, ce oameni de cultura, de stiinta a produs acl sistem educational bazat pe competenta si profesionalism! Apoi, a inceput sa se degradeze totul incet, incet. Vreau sa-ti spun ca din 1980 si pana in 1985 am functionat si eu la Liceul Electroputere sub comanda directorului-si fost vice-primar Marin Nastase. Nu vreau sa comentez acea perioada, dar cel mai mult m-au marcat lunile de practica agricola la Ferma partidului sau la Dabuleni. Ce sa-i faci, sarcini de partid si de stat! Si-atunci, ce sa mai vorbim de instruirea si educarea elevilor, cu miile la acest liceu,si cu tot efortul si competenta multor dascali foarte pregatiti?! Din pacate , nici azi nu reusim sa repunem invatamantul in prima linie a formarii unei natii de care sa fim mandrii.
    2010-02-10, 12:26:28 (82.77.64.*)
  24. de pt g:
    Norma didactica pt profesori este de 18 ore de curs/saptamana si 22 de ore pentru pregatirea orelor de curs, corectarea lucrarilor,redactare a de rapoarte,informari,p relucrarea datelor statistice,pregatire a pentru concursuri scolare,olimpiade, articole,participari la simpozioane,conferin te etc.In plus,activitatile extrascolare ,cercurile pedagogice,cursurile de perfectionare se desfasoara in week-end.Daca nu stiti ce inseamana munca unui profesor ,nu mai vorbiti! Va exprimati opinia,necunoscand munca reala a unui profesor.Veniti dv. la catedra,in locul nostru,sa vedem daca faceti fata!Lasati trecutul si adaptati-va prezentului!
    2010-02-10, 12:43:20 (79.117.141.*)
  25. de parintelul:
    Invatamintul este l apamint pentru ca nu mai exista o societate morala si bazata pe valori reale. Parinti isi doresc doar ca ai lor copii sa fie premianti, indiferent de modul in care se face acest lucru. Se merge pe "da ce io nu sunt smecher?". De aici pleaca totul, de l afamilie.. Copiii nu sunt violenti din nastere se formeaza ulterior in functie de mediul in care traiesc. Cei care nu recunosc acest lucru sa nu mai faca afirmatii nefondate... Referitor la profesori... Munca acestora nu trebuie minimalizata pentru ca altfel riscam sa ajungem la marginea Europei. Mai avem putin si asta o sa facem daca nu ne trezim. Nu trebuie sa facem din ei zei, ma refer l aprofesori, ci doar sa le respectom statului in societate... Cindva, profesorii reprezentau ceva in societatea romanesca. Acum orice cocalar sau pitipoaca de dorobanti isi da cu parerea despre sitemul de invatamint si oamneii lui.. Acest sitem produce inca. Pina la urma fiecare dintre noi suntem produsul acestui sistem.
    2010-02-10, 13:04:51 (82.77.173.*)
  26. de lori:
    Cine e vinovat ca au patruns in invatamant toti neavenitii? Si-au luat diplome la kilogram. Printre kilogramele acelea ar trebui sa fie si unul de scriere corecta. Dupa cum scriu ei, asa vor scrie si copiii nostri. Felicitari dascalilor adevarati, nu celor cu multe diplome!
    2010-02-10, 13:53:54 (79.117.140.*)
  27. de EU:
    auzi la ei ,18ore pe saptamana, boiere ce sa-ti spun , SA LUCREZE DE DIMINEATA PANA SEARA SI SAMBATA PANA LA PATRU . SA MUNCEASCA NU SA STEA LA PAUZA MARE , PAUZA MICA -NESIMTITII RESPECT E ADEVARATI DASCALI CARE SUNT LA PENSIE SAU MORTI NU PTR. JIGODIILE DE AZI.
    2010-02-10, 14:22:17 (81.12.170.*)
  28. de pt. g:
    Nici pe vremea comunistilor nu erau 40 de elevi intr-o clasa. Fa si tu un calcul simplu: daca ora de curs are 50 de minute, de cate minute dispune un profesor ca sa se ocupe de un elev? Daca ai avea copii, tot asa ai vorbi, sau o faci doar ca sa te bagi in seama ? Nu vedeti ca se urmareste indobitocirea totala a copiilor nostri ca sa poata fi mai usor manevrati si chiar exploatati? Nu vedeti ce bataie de joc e? La ISJ si la ministere de ce nu se fac restructurari?
    2010-02-10, 14:48:27 (82.77.168.*)
  29. de cc:
    Sa se faca restructurari masive la I.S.J. Asta este solutia pentru iesirea din criza a invatamantului doljean. Jos cu ei!!!
    2010-02-10, 15:02:52 (82.77.64.*)
  30. de gâgă:
    se pare că vă e frică rău de cei din şc. 23 , de-aia daţi în ei....
    2010-02-10, 15:10:50 (79.117.138.*)
  31. de GARDA DE FIER :
    Lasati elevii in locatiile in care invata acum , si uitati-va la numarul de secretare , de contabili , de administratori , de bibliotecari si de directori , astia din urma chiar nu fac nimic , dar au salarii de 4000 de lei .
    2010-02-10, 15:34:32 (79.117.194.*)
  32. de stalin:
    puscarie ritzi puscarie voicu puscarie udrea puscarie toti i-auzi frate salariu pe luna de 25-30000 de euro.ba voi va dati seama suntem niste soareci subterani .astia ne-au nenorocit ma .om cu facultate si master si alte cursuri de perfectionare si luam 800 de lri?REVOLITIE frate CINE SE BAGA CU MINE SA ORGANIZAM UN GRUP DE CINSTE SI DREPTATE SI IN FINAL CU REVOLUTIE CIVLA ,A?ASTA E SINGURA MODALITATE SA MAI TRAIM BIE CA DK NU FACEM ACUM NOI ASTA NE MANANCA IN CONTINUARE ASTIA.DACA AM 10 BARBATI CU SANGE LANTA MINE ZIC CA INTR-UN AM REUSIM SA-I LICHIDAM PE RAND.SALARIU DE 30000 DE EURO MI SE FACE NEGURA IN FATA OCHILOR CAND AUD ..VOUA?
    2010-02-10, 15:56:44 (79.117.186.*)
  33. de pt. g:
    Aveti un vocabular abject! Dascalii i-au pregatit pe olimpicii internationali, pe salariatii din marile institutii europene sau corporatii internationale .Ei sunt absolventi ai sistemului de invatamant din Romania.Nu generalizati cazurile particulare,care nu fac cinste Romaniei!
    2010-02-10, 16:21:52 (79.117.141.*)
  34. de g pt de( 25 si 34 ):
    In ce sens este vocabularul meu abject? Stii macar ce reprezinta acest cuvant...d-na profesoara? Pune mana pe dictionar....si mai cauta o data postarea mea...Ce atatea pregatiri va trebuie ?Uitati voi profesorii , de la un an la altul aceeasi materie predata ?Sau va trebuie timp sa va relaxati ca sa fiti in forma la meditatii ? Si de ce ma contraziceti? va asigur ca pana la revolutie am fost 40 in clasa formata la Scoala 24 de d-na Covaci Maria.....O clasa exceptionala preluta apoi de d-na Gruia si d-na Barbulescu.... Cei mai slabi elevi au fost dati la clasa nou infiintata . Nu va mai lamentati atat ....ca nimeni nu va crede cu norma voastra de 18 ore / saptamana
    2010-02-10, 17:11:35 (92.80.245.*)
  35. de DIANA :
    ESTE BUNA INVATATOAREA NAPROIU DI PEDAGOGIC CINE ARE COPILU LA DINSA VA ROG SPUNETIM
    2010-02-10, 17:14:22 (86.124.214.*)
  36. de pt g:
    Prietene "g", trebuie sa fi un mare frustrat. Nu poti intelege ca intelectualii, cauta in DEX explicatia, nu pot munci ca la CAP unde probabil ti/ai facut copilaria (zona zootehnica). Mesajele tale indica foarte clar frustarile unui copil care nu a reusit sa ajuga in elita si probabil ca are o progenitura care face acelasi lucru. Daca la vremea potrivita ai fi beneficiat de conditii optime pentru a te dezvolta din punct de vedere intelectual ar fi fost poate altfel. 18 ore de munca efectiva la catedra insemna un consul nervos mai mare decit 40 de ore in care spargi seminte tu.. dar nu poti sa intelegi pentru ca probabil nu ai depasit nivelul genunghiului de broasca. Consumi oxigenul degeaba!
    2010-02-10, 17:49:28 (82.77.67.*)
  37. de cosmin:
    baiatul meu invata la 23 e in clasa 8. Nu inteleg de ce se fac aprecieri la adresa unor profesori ca sunt buni sau rai ,de parca la 24 ar fii numai profesori integri si cei mai destepti ,aici discutam de pierderea unei unitati scolare nu de posturi sau de catedre.Apropo pt b de unde stii ca Pricina de la 23 a pupat-o in dos ani la rand pe fosta directoare Negrea ai asista si tu. Lasand la o parte gluma parerea mea este ca comunitatea ar trebui sa ia atitudine si sa nu lase politicul sa decida desfintarea unei sc. Eu personal voi incerca prin ori ce mijloc de care dispun sa salvez aceasta institutie care se numeste SCOALA GENERALA
    2010-02-10, 18:38:33 (79.117.152.*)
  38. de black:
    disciplina din sc 23 nu se compara cu cea din 24...scoala nr 23 e cu cel putin 10 clase peste 24,scoala24 este mai mare dar la dotari lasa de dorit si nici intretinuta nu este deci scoala 23 nu se compara cu scoala nr 24
    2010-02-10, 18:41:32 (86.123.43.*)
  39. de EHEE:
    ..... DERANJ MARE LA MULTE ,, CAPUSE ,, DIN INVATAMINT..........
    2010-02-10, 19:04:58 (158.102.162.*)
  40. de alla:
    este foarte buna d-na napruiu
    2010-02-10, 19:49:36 (86.122.157.*)
  41. de pt. g:
    Dupa tine, cum ar trebui platit un actor care apare pe scena intr-un rol secundar, doar cateva minute pe saptamana? Crezi tu ca un profesor nu are nevoie de pregatire pentru ore? Te inseli amarnic. Munca cu copiii nu se face mecanic. Nu pui niste stampile pe niste hartii. Fiecare copil are personalitatea lui. Fiecare colectiv de elevi are particularitatile lui. Profesorul trebuie sa se pregateasca nu numai sa expuna niste cunostinte, asa cum crezi tu. Evaluarea elevilor nu se face oricum, ea trebuie atent gandita si aplicata.. La o clasa mai buna dai, la matematica sa zicem, niste probleme mai dificile. La o clasa mai slaba, te rezumi la niste exercitii mai simple. Asta inseamna sa le cauti in culegeri sau sa le concepi tu insuti. Adica pregatirea pentru ora nu inseamna doar sa inveti tu materia pe care o vei preda elevilor. Pe de alta parte, te-ai gandit vreodata cat timp ii ia unui profesor de romana, de exemplu, sa corecteze sutele de pagini la o lucrare de control la literatura? Ai vazut vreodata cum arata un barem de corectare si in ce consta corectarea propriu-zisa, pe baza de punctaj? E imposibil sa corectezi o astfel de lucrare in mai putin de 10 minute. Inmulteste cu 30, media elevilor dintr-o clasa. Asta nu e tot munca? Ca sa nu mai vorbim de activitatile extracurriculare, de planificari, proiecte didactice, etc. Ce castigi terfelindu-i pe profesori? Probabil ai avut tu conflicte cu vreun profesor. Poate te-a nedreptatit. Uite, eu iti acord circumstante atenunante. Dar asta nu iti da dreptul sa arunci cu noroi in toti si sa subestimezi munca dascalilor datorita carora , cel putin, poti sa iti scrii parerile, chiar daca sunt aberante.
    2010-02-10, 20:01:59 (82.77.168.*)
  42. de cora:
    Prea multi directori , dati mai multi afara. Reduceti-le salariile acetor trantori.
    2010-02-10, 20:37:58 (79.117.174.*)
  43. de Danutza:
    Se vorbeste de concedieri masive in randul suplinitorilor( fie ei calificati sau nu), a pensionarilor, dar titularii vor fi trimisi in somaj , in caz ca nu li se va gasi alt post? Exista si riscul asta?
    2010-02-10, 20:39:24 (79.117.197.*)
  44. de DIANA :
    olla AVETI COPILU LA DINSA VA ROG PAPRUIU
    2010-02-10, 20:40:16 (86.123.43.*)
  45. de ella pt danutza:
    De ce, stii cum te-ai titularizat tu si acum ti-e frica? Daca ai fost capabila sa te titularizezi o data, mai mergi iar la examen, se presupune ca n-ar trebui sa ai motive de ingrijorare, nu?
    2010-02-10, 20:53:53 (79.117.197.*)
  46. de g pt de:
    Frustrari nu am,fii sigura de asta, copii nici atat , mi-am vazut de profesie pana acum .Cu scoala n-am avut probleme . Dar pe profesori nu i-am suportat deloc . Indiferenti, incompetenti,etc, cred ca ii pot numara pe degete pe cei care s-au evidentiat in anii petrecuti in scoala, liceu sau facultate . Restul ....masa neglijabila . Ma dezgusta ...imi sunt total indiferenti...Am o profesie liberala, draguto .... nu traiesc din banii statului sa stau ca voi sa-mi frec fundu pe-un scaun si sa am pretentii exagerate si nejustificate .Mai scuteste-ma cu atatea activitati enumerate in cadrul scolii , ca rezultatele voastre sunt copii slab pregatiti. Toti fac meditatii in particular si crede-ma ca nu e doar vina lor .E indiferenta voastra .
    2010-02-10, 21:02:59 (92.80.245.*)
  47. de dan:
    90 % din suplinitori sunt calificatii in invatamant , dar nu au atatia banii sa dea in jur de 3500 - 5000 de euro sa se titularizeze, vedetii catii analfabetii sau titularizat in 2009 pe timpul lu Lelioara toti care au avut carnet PSD totii au luat . Ar fi corect ca si titulariii sa dea examen din 4 in 4 ani si cei care nu ia nota peste 7 sa isi piarda postul , numai asa li se ofera si altora o sansa echitabila , nu ai luat un post titular la ,, cuca macai'' si de acolo iesi la pensie . Asa ar fi dreptate, si apoi sa mai dea din contabilii afara ca au salariile mai mari decat directorii de scoala , si apoi se poate sa tina evidenta 1 contabil la cel putin 4 scolii , ca si asa lucreaza la negru la diferite firme.
    2010-02-10, 21:03:41 (86.124.212.*)
  48. de to`arashul Matrics:
    Reciteam Stupid White People a lui Michael Moore si ajunsesem la capitolul Idiot Nation! Amintindu-mi de ultimele curente din invatamintul romanesc ma gindeam cu regret cit va "civilizati" vazind cu ochii!... De ce?!!! Pai in acel capitol (tiparit in 2001) vorbeste despre distrugerea deliberata a invatamintului american... si a culturii in general! Nu mai este nevoie sa va traduc nimic pentru ca va ajung articolele gds sa stiti cam ce scrie in acel capitol! Coincidenta sau conspiratie?
    2010-02-10, 21:34:45 (92.117.193.*)
  49. de ella:
    OOOps, au inceput sa se teama si titularii?! Prin scoli tratati suplinitorii ca pe niste rebuturi, deseori nejustificat ,sunt injositi, umiliti, doar pt ca au statutul umil de"suplinitor"! Am intalnit suplinitor si cu medie de 9,90 care-si facea exemplar meseria, si titular care face greseli elementare de ortografie,care habar nu are sa foloseasca o tehnica moderna, un pc, sictiriti-ca doar statutul de titular ii confera stabilitatea si siguranta locului de munca, dar cu abonament la salariul de merit! Si daca tot este el asa experimentat, ce rau i-ar putea face si lui o reevaluare periodica? Apoi, va asigur, ca ar fi enooorm de multe "surprize"!
    2010-02-10, 21:47:57 (79.117.197.*)
  50. de fifi :
    da ce te faci cu fosilele care pana la pensionare abia asteapta sa iasa la pensie si cand e timpul depun cerere sa mai stea 1-2 ani? Si cu contabilii asa e sa-i mai reduca deoarece acum reusesc sa tina mai multe evidente da daca se reduc e multa munca. Cine sa-i inteleaga? AUTOR ! SA SCOATEM FOSILELE LA PENSIE!
    2010-02-10, 22:29:43 (86.123.45.*)
  51. de gina:
    nu se vorbeste nimic de sc speciale care au si 8 \ 10 copii in clasa raman pe loc cu spoturi grase la tescherea si cu dr de 80 cm inaltime care daca intri in birou nu se vad zici ca nu e nimeni 1 afara cu potirnichile aciuite cu valuta
    2010-02-10, 22:45:18 (95.74.71.*)
  52. de Neagoe Ilie:
    Cat de usor se arunca cu cuvinte grele. Poate pentru ca unora le e rusine de propriul nume sau de vre-o responsabilitate publica. Asa sub psudonim injuram. De fapt asta e strarea reala a natiunii, si unii contribuie din plin la aceasta dezbinare dirijata. Am copilul grav bolnav, elev la Scoala 23. Clasa a IV a fcaut-o mai mult in spital, dar acasa odata ajunsi, zilnic invatatorea lui venea sa-i predea lectiile, Nu stiu cati invatatori ori profesori s-ar deranja asa cum a facut-o acesta minunata invatatoare Doina Copaci. Si acum in carucior cu rotile suntem tot acasa. Cum sa nu-l iubesti pe profu de mate, care dupa ore vine sa-i predea lectiile copilului care il are in clasa, Prof Dobrin. Poate ca pentru voi, aceste gesturi sunt nesemnificative, insa nu va doresc sa treceti prin asemena situatii. Imi spunea domnl profesor Dobrin ca importante nu sunt notele si rezultatele din timpul scolii ci mai degraba ce ramane dupa, in mintea si sufletul copiilor. Si aici cadre didactice si elevi au dat dovada de o mare solidaritate cand fara a solicita au simtit nevoia sa ne ajute si financiar. Au oraganizat expozitii cu vanzare, au strans bani de la cei solidari si cu constiinta si acel ajutor a dat roade. Sperm ca vom scapa de handicap desi mai e cale lunga. Nu stiu de la Scoala 24 daca va mai veni vre-un profesor la un copil bolnav. Insa asa cum mai aminteau si altii in comentarii probabil ca tenteaza cladirea si terenul scolii 23. Va inselati amarnic. Colectivul si solidaritatea copiilor sadita cu dragoste si truda de cadrele didactice ale acestei scoli, in inima copiilor nu o veti distruge niciodata. la fel si solidaritatea parintilor copiilor e la acesta scoala. Ei sunt pregatiti sa devina OM si nu o diploma pe perete..
    2010-02-10, 23:17:53 (89.120.248.*)
  53. de pt.g:
    Cei care nu suporta profesorii ca si elevi,sunt cei care n-au avut nici-o legatura cu invatatura.Este valabil si pentru tine,"dragutule"?I ar despre profesia liberala pe care tu o ai,nu impresionezi pe nimeni,deoarece,si cei care vand in piata legaturi de marar sau patrujel au,nu-i asa? o profesie liberala.O profesie liberala am eu,dar,mie mi-a placut si scoala generala si liceul si facultatea cu tot ce au implicat ele,inclusiv profesorii pe care tu,DRAGUTULE,ii blamezi . Si daca frecventai mai des scoala,nu faceai greseli de ortografie.Probabil ca ,profesorul de limba romana este unul din cei pe care nu i-ai suportat. Succes in activitatea ta liberala!
    2010-02-10, 23:21:40 (86.124.212.*)
  54. de mariaS:
    Dati afara directorii!! , Sunt prea multi! Afara cu ei , afara lenesilor!!!
    2010-02-11, 00:21:47 (79.117.152.*)
  55. de Trifan Magda:
    La Şcoala 23 Craiova se bat pe clădire. Va lăsa BUŞOAICA clasele mici doar 1 an ca după aceea să o dea la alţii. Îi dictează partidul cui. Vă spun eu că vor să aducă Curtea de Conturi, Garda Financiară..... restul să le spună Buşoaica că le-a negociat cu japăţele care vor confortul copiilor noştri. De ce nu se duc la Şc.24. Acolo trebuie să investească bani dar aici este totul de-a gata. Ministerul Educaţiei va trebui să cheltuie alţi bani pentru reabilitarea clădirilor. Şi uite aşa nu au bani pentru salarii decente! Şcoala 24 este poziţionată la stradă dar nu are confort. Ştie el Gâdăr( inspector şi consilier) ce vrea. A trimis director pe unul tot de-al lor. Nu zice pâs ::::!!!! Se zbate doamna aceea cu sindicatul, că are un nume greoi şi nu l-am reţinut. Bine că mai sunt şi oameni care să nu se teamă de rechinii ăştia flămânzi. Nu tăceti măi, domnilor profesori că nu vom mai avea unde să ne ducem copiii la şcoală. Vor face buticuri din toate, mize:abilii ăştia sau alţii care vor veni. Săptămâna viitoare vom veni şi noi să-l cunoaştem pe drăguţul ăla de director care nu iese şi el să vedem şi noi că se zbate pentru şcoala asta a noastră. Ce ai în creierul tău d-le director pus de partid să dai o mână la jaful de l-aţi pregătit de ani buni. Ruşine să-ţi fie că ai venit pe totul de-a gata şi nu te doare să păstrezi măcar! Oare poţi dormi liniştit în patul tău, pramatie ce eşti? Dacă aş fi în locul profesorilor de la 23 te-aş scoate în brânci afară din şcoală, jigodie împuţită!! Oare tu ai copii? Ţi-ar place să înveţe undeva unde nu s-a investit bani pentru modernizare? Sau poate eşti deăla care îţi trimiţi plozii în Franţa, Germania, SUA 111 să pleci putoare şi să te duci la şcoala ta sau nu mai şti să scri cu o cretă pe tablă. Du-te şi învaţă tu în clase friguroase şi murdare, delapidatorule. Lasă-i pe copiii noştri că pot învăţa şi fără tine. De când ai venit nu ai fost la nicio şedinţă cu noi părinţii, sau nu suntem de nasul tău de fost mare domn.
    2010-02-11, 01:54:20 (79.117.196.*)
  56. de pentru Neagoe Ilie:
    Din pacate asta conteaza in ziua de azi..hartiile,diplom ele....Am fost si voi fi alaturi de Silviu si speram ca atunci cand ne vom bucura ca visul acesta urat a luat sfarsit sa ne putem bucura si de prezenta lui Silviu printre noi.
    2010-02-11, 09:08:18 (79.117.156.*)
  57. de maria:
    vorbesc in calitate de fost elev al sc23 actuala mama a doi copii care invata in sc 23 .In primul rand exista respect fata de cadrele didactice exista uniforma care se respecta nu se vine la scoala ca pe........,SI SE INVATA CARTE CU ADEVARAT AVEM SI DIPLOME DESTULE NU CUM SP ALTII iar noi suntem uniti .Este o mare prostie va trebuie cladirea?va cred este renovata totul este nou.IAR CADRELE NU SE COMPARA .Si as avea o intrebare celor care sp ca sc 24 este extra atunci dece la 23 sunt 27 in clasa si la 24 9 elevi?da de foarte buna ce este .Dece copiii din 24 sau mutat in 23?tot de buna ce este 24 nu......este curata bataie de joc Dar exista si instanta si sa speram ca intr-un asemenea caz nu se lasa cumparata SANATATE MULTA LUI SILVIU
    2010-02-11, 21:49:46 (79.117.140.*)
  58. de pentru maria:
    de asta le este frica.Profesorii de la 23 sunt uniti si instanta isi va spune cuvantul
    2010-02-11, 22:35:51 (79.117.200.*)
  59. de pentru fost elev sc 23:
    pai probabiltu puteai sa faci in orice sc daca ofaceai pe la colturi de aceea ai ajuns in sc de meserii eu am ajuns f bine si tot in 23 am terminat.SI DOMNULE DIRECTOR NU DORMITI LUPTATIVA PTR SC CARE ATI PRELUATO DE PUTIN TIMP.SAU ESTE MAI IMPORTANTA RELATIA CARE O AVETI CU INSPECTORATUL DECAT CE AVETI IN SUBORDINE.
    2010-02-12, 13:53:03 (79.117.185.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 13°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 17°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora