Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Societate

Câinii comunitari, ocrotiţi de lege

Societate - Aldezir MARIN
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Pentru că autorităţile locale au dat greş în gestionarea problemei câinilor comunitari, craiovenii încearcă să scape singuri de ei, otrăvindu-i

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Autorităţile locale din Craiova recunosc că pierd „lupta“ cu câinii comunitari şi dau vina pe legislaţia neclară şi chiar contradictorie în ceea ce priveşte gestionarea acestor animale. Serviciul Public de Salubritate, cel care ar trebui să rezolve problema maidanezilor, aşteaptă modificarea legislaţiei pentru a scăpa craiovenii de câini.

O primă încercare legislativă de rezolvare a problemei câinilor fără stăpân a fost în 2001. Articolul nr. 4 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 155 prevedea că patrupedele vor fi capturate şi transportate în adăposturile serviciilor pentru gestionarea câinilor fără stăpân, unde ar fi trebuit cazate o perioadă de până la şapte zile, cu respectarea tuturor normelor. Dacă după expirarea termenului de cazare câinii nu erau revendicaţi sau adoptaţi, aceştia trebuia eutanasiaţi.
Deşi maidanezii au fost omorâţi pe capete, numărul acestora a scăzut o perioadă, însă, după schimbarea legislaţiei, câinii s-au înmulţit din nou. Potrivit datelor oferite de Serviciul de Ecarisaj, numai în 2005 au fost adăpostiţi la Făcăi 3.073 de câini, dintre care doar 200 au fost adoptaţi, restul fiind eutanasiaţi.
În anul 2004 a apărut altă lege privind protecţia animalelor, care a fost modificată în 2008 de Legea nr. 9, ţara noastră aliniindu-se astfel normelor UE. Potrivit noilor reglementări, câinii comunitari sunt protejaţi de acţiunile violente ale oamenilor şi nu mai pot fi eutanasiaţi decât în cazul în care, odată luaţi de pe străzi şi duşi în centre special amenajate, se constată că suferă de o boală incurabilă. Altfel, în limita spaţiilor din adăposturi, ei trebuie ţinuţi acolo, în vederea adopţiei, sau eliberaţi, nu înainte însă de a fi identificaţi, marcaţi şi sterilizaţi.

Contravenţiile au devenit infracţiuni

Dacă în legislaţia în vigoare până în anul 2008 supunerea unui animal la rele tratamente sau la cruzimi se pedepsea cu amendă de până la 2.000 de lei, Legea nr. 9/2008 a incriminat aceste fapte ca fiind infracţiuni.
Conform Legii nr. 9 din 11 ianuarie 2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 205/2004 privind protecţia animalelor, la articolul 23 din aceasta din urmă s-a introdus un nou aliniat. Legiuitorul a hotărât că omorârea animalelor, organizarea de lupte, folosirea de animale vii pentru dresajul câinilor sau pentru a le controla agresivitatea, abandonarea unui patruped a cărui existenţă depinde de îngrijirea omului sau administrarea de substanţe destinate stimulării capacităţilor fizice în timpul competiţiilor sportive constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoarea de la şase luni la trei ani sau cu amendă penală de la 1.000 de lei la 10.000 de lei şi confiscarea animalelor. După articolul 24 s-a introdus altul, care stipulează că, în cazul constatării unei infracţiuni, instanţa poate dispune interdicţia ca proprietarul să mai deţină animale pe o perioadă de cinci ani.

Legea ţine câinii pe stradă

Potrivit reprezentanţilor Serviciului Public de Salubritate Craiova, principala piedică în gestionarea problemei câinilor fără stăpân este legislaţia neclară, uneori chiar contradictorie. Sorin Ciobanu, directorul Serviciului Public de Salubritate, a explicat că Legea nr. 205/2004 nu a fost abrogată de Legea nr. 9/2008, ci numai modificată. Astfel, sunt în vigoare atât articolul care prevede că după expirarea termenului de cazare câinii care nu au fost revendicaţi sau adoptaţi vor fi eutanasiaţi, cât şi cel care stipulează că este interzisă eutanasierea câinilor, a pisicilor şi a altor animale, cu excepţia celor cu boli incurabile constatate de medicul veterinar.
„Problemele cu care ne confruntăm au ca principală cauză legislaţia neclară privind protecţia animalelor. Sunt articole contradictorii în aceste legi, iar noi trebuie să ţinem cont de ele. Am înţeles că Legea nr. 9/2008 nici măcar nu a fost finalizată, unele aspecte fiind încă în discuţie în parlament. Până nu va fi schimbată legea nu putem face mare lucru“, a explicat Sorin Ciobanu. În aceste condiţii, autorităţile locale spun că nu pot decât să ridice patrupedele de pe străzi în urma sesizărilor, să le sterilizeze, vaccineze şi crotalieze, după care aşteaptă să fie adoptate de craioveni sau de asociaţiile pentru protecţia animalelor. În prezent, în adăpostul canin de la Făcăi sunt „cazaţi“ 90 de câini comunitari care aşteaptă să fie adoptaţi.

 Dosar penal pentru uciderea unui câine

Reprezentanţii IPJ Dolj au precizat că nu există o evidenţă în ceea ce priveşte dosarele penale întocmite după apariţia Legii nr. 9/2008. Reamintim că, în februarie 2008, imediat după apariţia Legii 9, poliţiştii au întocmit un dosar penal pe numele unui bărbat din localitatea Bulzeşti. Maria Cotoi, de 37 de ani, din comuna Bulzeşti, a sesizat poliţia că vecinul său, Dorel Vlad, de 42 de ani, i-a omorât câinele în bătaie cu un par. Oamenii legii au stabilit că sunt adevărate cele sesizate de femeie, pe numele lui Vlad fiind întocmit dosar penal pentru comiterea infracţiunii de omorâre a unui animal cu intenţie.
 

 



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.30/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.3 din 10 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Alycia28:
    Sa se faca mai multe adaposturi si sa se sterilizeze toti cainii vagabonzi!
    2009-10-05, 01:17:31 (82.216.129.*)
  2. de PASTRATI LINISTEA SI CURATENIA IN CRAIOVA:
    Domnule veterinar de la Primarie, daca din 40 caini prezentati la Ecarisaj, 20 sunt "eutanansiabili", fa-ti datoria si eutanasiaza-i. Nu intelegi care este mersul lumii? Vrei sa prindem totii cainii din Craiova si sa ti-i aducem plocon in curte? Facem si asta, sa vedem pe unde scoti camasa. Nu le mai dati drumul pe strada, si implicati-va cu adevarat in stirpirea fenomenului. Va faceti ca-i adunati, ca-i sterilizati (vezi catele cu crotal in ureche si burta la gura, ori cu puii dupa ele), si plangeti ca babele ca populatia nu va permite sa-i adunati. Incepeti organizat, cu intreprinderile si locurile virane, apoi cu cartierele unde sunt "protejati", si daca ati avea habar de obiceiurile canine, ati sti ca dimineata devreme ii gasiti mai usor, pe langa orice ghena, decat la pranzul cel mare, cand deja sunt satui. Mai multa fermitate asteptam, si rezultate vizibile urgent. Cainii comunitari sunt niste animale nefolositoare, asadar nocive, deci .. LA TREABA!! Mai nou latratul se armonizeaza perfect cu croncanitul sutelor de ciori care si-au gasit salas in copacii orasului. Pe-astea le-ati auzit, ori la Facai e inca liniste? VREM LINISTE SI CURATENIE IN CRAIOVA!!!!!!!!!
    2009-10-05, 01:55:27 (81.18.82.*)
  3. de .:
    Lasati catelusii in pace sa muste copii , nu i eutanasiati ca e pacat
    2009-10-05, 02:39:58 (79.117.134.*)
  4. de jeg de tara:
    n+ai cu cine,numai tarani,numai jeguri de oameni care ii pupa sub coada.
    2009-10-05, 03:53:19 (79.117.175.*)
  5. de ttt:
    ai dreptate nr.5,se trezeste vitejia in ei,atat pot si ei,sa ceara moartea cainilor,iar pentru nr.4 jeg e mata.
    2009-10-05, 06:05:15 (92.80.195.*)
  6. de pt 5 si 6:
    as vrea ,astia voi cu sufletul cat casa poporului,sa va hartaneasca intr o zi vro haita de vro 20 de caini!sa vedem atunci daca mai ziceti"saracii de ei" da de ce nu vreti voi sa faceti o petitie lunga la curtea europeana in care sa cereti fonduri pentru o clinica speciala?asa cum vedeti voi la "animal planet"!ia iesiti voi din casa noaptea prin craiovita sau prin catargiu,si plimbati-va sub clar de luna,si,daca sunteti asa curajosi,luati-va si niste placinte!tare mult imi doresc ca voi,ipocritii pamantului,sa stati cu frica in san sa nu va fi muscat unu turbat,sa faceti antirabic si sa urlati de durere!imi este sila de voi!respect pentru cei care au curajul sa spuna ce gandesc!
    2009-10-05, 06:24:36 (188.25.204.*)
  7. de N:
    in tara cica civilizata SUA! javrele fara stapan si neadoptate la somn! in craiova... coconitele hranesc toate javrele dar nu tin una in casa! si spun asta fiind posesorul a 4 caini in romania si unu in sua! da... sa tii un caine costa! dar mai usor e sa dai din gura sa strigi salvati javrele care omoara oameni ! RUSINE JEVRELOR BIPEDE CA NU INTELEG NIMIK!
    2009-10-05, 08:12:17 (174.17.124.*)
  8. de Cotarla:
    Excelent nr.2!Acest Ciobanu isi explica inactivitatea apeland la niste articole de lege.Nimeni nu se ocupa, de ani de zile, de cainii din zona fostului strand Titulescu hraniti, in fiecare dimineata, de o baba nebuna.Sugerez sa-i ia pe toti in adapost (daca zic ca nu-i pot eutanasia) iar baba iubitoare sa-i hraneasca acolo.Dimineata, intre 6 si 8 e prapad in zona, dulaii bine hraniti fac legea atacand tot ce e in miscare.Halal civilizatie!
    2009-10-05, 08:14:24 (79.117.143.*)
  9. de N:
    IN STRAINATATE CA TOT DE EA SE DA EXEMPLU CA ARE GRIJE DE JAVRE.. DACA TE MUSCA UNA ESTI MILIONAR! DAI PRIMARIA IN JUDECATA CA ACEA JAVRA ERA LIBERA! IN CRAIOVA PE CINE DAI? DE COCONITELE IUBITOARTE DE JAVRE>? NU! doar suferi si unele striga ca iubesc cainii fara sa aiba unu in casa!
    2009-10-05, 08:17:38 (174.17.124.*)
  10. de eu:
    am refuzat ultima data sa ma prezint la vot, pe motiv ca domnii nostri politicieni nu vor sa faca nimic pentru a rezolva problema ciinilor vagabonzi.! MUSCAIAR CIINII SI PE POLITICIENI.
    2009-10-05, 08:18:22 (79.117.155.*)
  11. de IONESCU ION:
    PENTRU NR. 2 sA AI PARTE DE ADAPOSTUL DE LA FACAI SI SA MORI IN CHINURI, ASA CUM AU MURIT CAINII OTRAVITI CU FURADAN DE UN PSIHOPAT CA TINE. n-AI MAI AVEA LOC PE PAMANT, NEGRU IN CERUL GURII CE ESTI.
    2009-10-05, 08:41:56 (80.96.3.*)
  12. de Gabriela:
    Ciinii sunt suflete nevinovate pina musca o persoana apropiata. Nu le doresc "sufletistilor" sa le muste ciinele copilul sau nepotul, dar sunt convinsa ca ar fi drastici in a-si face singuri dreptate. Eu era sa fiu muscata de doua ori,in zona garii,odata pt ca fugeam spre un autobuz pe care nici nu l-am prins,a doua oara mergeam normal si m-am trezit latrata de un ciine pe care pina atunci nici nu-l observasem. Sansa mea a fost ca nu aram singura pe-acolo, pt ca un ciine care latra ii atrage si pe altii aflati in zona. Nu e de glumit. Nu au ce cauta liberi pe strazi. Chiar daca sunt castrati, nu e o solutie pt siguranta cetatenilor.
    2009-10-05, 09:33:36 (82.77.174.*)
  13. de GigiDumitrascu:
    Primaria ,sa elaboreze un proiect de lege,pentru anularea legii "umflatului si prost crescutului"Marines cu,actualmente PRM,votata cu sarg de PSD ,PC si PNL.Singura solutie,apoi se face ordine in Craiova si de ce nu in tara.
    2009-10-05, 10:23:57 (92.80.227.*)
  14. de un iubitor de animale:
    Astept cu interes cand se va legaliza si ocrotirea sobolanilor, ca doar si ei sunt animale. Se pare ca reprezentantii nostrii nu-si fac suficient treaba in parlamentul european.. N-am sa-i mai votez!
    2009-10-05, 10:39:20 (86.126.42.*)
  15. de eu:
    nesimtitii care hranesc maidanezii sa fie amendati la maxim . maidanezii murdaresc orasul si javrele bipede care au grije de ele stau si se complac in urina si fecalele lor .stimate iubitor de animale ...daca vrei caine , ia l in casa la tine si nu il lasa pe strada sa muste si sa imputa orasul . daca stam sa ne uitam bine cine sunt acei iubitori de maidanezi ...babe nebune , femei mature nf si toti onanistii retardati . un om civilizat nu poate fi de acord cu cresterea in continuare a maidanezilor pe strada . acesti pseudoibitori de animale ei insisi sunt niste javre si niste maidanezi umani .
    2009-10-05, 10:56:27 (193.230.156.*)
  16. de E.U.:
    Eu am fost incoltita pe calea Bucuresti , la intrarea in Kaufland , de o haita de 12-14 ciini .Am avut noroc cu niste tineri care m-au salvat. Le multumesc din suflet, dar as vrea sa le pot multumi si celor care ne-ar scapa definitiv de asemenea stress.
    2009-10-05, 11:09:22 (79.117.143.*)
  17. de EU:
    SI DOMNELE DE LA PROTECTIA ANIMALELEOR CARE MANANCA MILIOANE DE EURO DE PE URMA CAINIJLOR DESI SE NUMESC PROTECTIA ANIMLELOR NU A CAINILOR, NU AR TREBUIII SI ELE TRASE ZDRAVAN LA RASPUNDERE DE CE DAU DRUMUL CAINILOR PE STRAZI SI RAPORTEAZA CA AU ADOPTAT SUTE DE CAINI, SI II AU IN INGRIJIRE CAND DE FAPT ELE URMARESC SA FIE CAT MAI MULTI CAINI PE STRAZI SA AIBA ELE DE LUCRU SI DE MANCA T CAT MAI MULTI BANI DE TOCAT NEJUSTIFICAT
    2009-10-05, 11:50:02 (82.77.172.*)
  18. de Un nou adapost e inutil:
    Sa va explic de ce: sa consideram ca nu se mai construiesc sau reamenajeaza spitalele pt. oameni, ci se fac adaposturi pt. caini. Aiurea, dar sa consideram ca se intampla minunea. Se curata Craiova de caini, ca se strang toti si se duc la adapostul nou si incapator. Pai a doua zi toti primarii din tara asta descarca la Craiova camioane intregi de caini, ca doar Craiova e goala, e loc destul. Chestia asta cu adapostul ar trebui concretizata pe plan national, ceea ce este irealizabil, fiindca nu-s bani de asa ceva, sa te apuci sa construiesti adaposturi canine, nu locuinte pt. oameni si spitale etc. Sterilizarea nationala ( rural si urban) si rabdarea raman singurele solutii, fiind testate international.
    2009-10-05, 12:25:40 (89.120.253.*)
  19. de basca la paste:
    Invatati nabii verbul asta ca nu e impersonal de fiecare data. CORECTURAAAAAAAAAA! TREZIREA! "cor ectira trebuia sa ia lectii de limba romana "e insa foarte corect
    2009-10-05, 12:53:38 (79.117.223.*)
  20. de michele :
    Ei,eu cred ca ar trebui in fiecare localitate sa fie amenajat cate un centru special pentru caini,dar ce sa mai zicem noi oamenii de rand? ; sunt absolut convinsa ca daca ar indrazni cineva sa-si exprime aceasta idee,i s-ar spune direct ca nu sunt bani pentru aceasta actiune de protejare a populatiei. Deoarece cainii pot sa fie cei mai buni prieteni ai omului,dar si un mare pericol social in ;nu doresc la nimeni sa fie inconjurat de vreo 20 de caini,(o intreaga haita,dupa cum vedeti),trantit la pamant si muscat pana in maduva oaselor!
    2009-10-05, 13:21:23 (92.80.225.*)
  21. de hy:
    amenajati locuri speciale pt caini ,ca astfel "mananca" lumea pe unde merg numai caini ,au aparut si pe strada mea deja mau si alergat cam 4 caini ,daca ma prindeau ma rupeau noroc ca stau bine cu " fuga" ,cand plec de acasa plec insotit de cineva , daca intreb vecini ai cui sunt caini pt ca dupa ei vin spun ca nu sunt ai lor dar pe la ei pe la poarta stau si ei ii hranesc vecini nesimptiti , si nu ai la cine sa apelezi ca sa ii ia ,.Asa ca trebuie sa facem sport sa avem conditie fizica ca sa fim siguri ca nu o sa ne muste caini
    2009-10-05, 13:35:20 (93.112.217.*)
  22. de ion:
    toti cei care sunt impotriva eutanasierii sa adopte cate o javra. Aceasta in special pentru pensionarii care impiedica pe cei de la ecarisaj sa-si faca meseria... Daca tot iubesc cainii, de ce oare nu-i ia in casa la ei??? Suflet rau mai au si pensionarii astia....
    2009-10-05, 13:37:53 (92.87.193.*)
  23. de hy:
    a inca ceva vecini neimptiti ca numai ei iau adus ca nu era picior de caine pe strada ,daca ii intrebi zic nu sunt ai mei da mancare le dau in curte nu ii tin ca fac mizerie nesimptire di partea vecinilor
    2009-10-05, 13:44:57 (93.112.217.*)
  24. de asterisc:
    Actuala lege de ocrotire a animalelor trebuie adaptată la realitatea crudă a unui număr excesiv de mare de maidanezi, mai ales prin responsabilizarea directă și personală a celor care de dau mari iubitori de animale, dar de fapt acționează iresponsabil. Dacă se vor ocrotitori de maidanezi, apoi să suporte toate consecințele manifestărilor acestora, nu doar să le arunce câte ceva de mâncare! Să curețe după ei, să-i trateze, să plătească daune celor mușcați,- nu puțini! -, să-i liniștească noaptea când fac gălăgie, asta în nume personal, cu respectivii câini luați ”pe inventar”...Altfel nu sunt decât niște farisei neserioși de duzină, care abuzează de prea marea inerție și toleranță a celorlalți.
    2009-10-05, 13:55:20 (79.117.132.*)
  25. de yzx:
    Ce fac atatea asociatii care se ocupa de acesti caini? doar sa faca pe sefii? de ce nu verifica in cartiere care caini sunt pericol public si sa ia masurile necesare? Sa fie aspru sanctionati acei oameni care ii atrag pe langa blocuri,,,,doar ....de "dragul animalelor" fara a se gandi la consecite.Cum pentru alte banalitati se gasesc bani, pentru adaposturi nu se gasesc? Asociatiile care se ocupa de cainii comunitari sa fie desfiintate, deoarece nu-si justifica existenta! Ce vina avem noi ,locuitorii orasului, sa suportam mizeriile cainilor, frica....etc Sa se faca ceva cu aceste animale deosebit de agresive.
    2009-10-05, 14:17:15 (79.117.217.*)
  26. de Ramona:
    Toate problemele sunt rezolvate in Romania (in Craiova) a ramas doar problema asta a cainilor fara stapan....ce tara de cacao(T)!!! Muritorii de foame plecati in strainatate (si nu numai) vorbesc de civilizatie, de strazi curate..vai de bibilica voastra de frustrati...eu personal va inteleg; daca voi sunteti muritori de foame normal ca intervine invidia si va roade ca unii dau bani grei pt ingrijirea unor caini...Oricum Dumnezeu nu doarme si fiecare primeste ceea ce ofera...sa nu va mirati de ce sunteti bolnavi, saraci, fara ajutor din partea cuiva drag...asta va e rasplata... eu inteleg sa-ti doresti sa nu mai vezi caini fara stapan pe strada dar ca sa ceri sus si tare ca trebuie eutanasiati asta nu mai inteleg...cine va da voua dreptul sa luati aceste vieti? Cine? Daca tot sunteti smecheri strigati sa se schimbe legile in ceea ce priveste pedofilii, talharii, violatorii, criminalii...dar la capitolul asta dati bir cu fugitii...nu mai comentati nimic. Tare as vrea sa vad cati dintre voi care dati cu o piatra dupa un caine lipsit de aparare este capabil sa dea dupa un hot, dupa un talhar? Cati? Nici 1%...pt ca sunteti lasi si doar in fata unor fiinte lipsite de aparare va dati puternici.
    2009-10-05, 14:50:17 (79.117.211.*)
  27. de Pt yzx:
    De unde stii tu ma ca asociatiile nu-si justifica existenta? Cati bani ai donat tu mai **** la o asociatie? Tu stii de unde vin fondurile astea? Stii tu cate asociatii sunt in Craiova? Stii tu ce activitati au avut anul asta? Care este scopul acestor asociatii?etc, etc... Habar nu ai pe ce lume traieste...te-ai trezit si tu sa comentezi...bai frate comentati dupa ce va documentati, dupa ce discutati cu autoritatile, cu vreo asociatie, cu un veterinar, cu cineva care cunoaste cel mai bine problema nu comentati fara sa stiti nimic...doar ca musca cainii, latra cainii si nu puteti dormi, se caca cainii si calcati voi in ****ii lor(pai de prosti ce sunteti, ca nu stiti nici sa mergeti pe strada de-aia va murdariti pantofii!!) ca au pureci, bla, bla, bla...de ce nu va luati de nespalatii care imput autobuzele? care se caca pe unde apuca? de babele care-si pun plozii sa se cace unde le vine? de ce?
    2009-10-05, 15:01:19 (79.117.211.*)
  28. de pentru ramona:
    alo femeie esti tare pornita.vezi sa nu iei turbare de la caini ca prea latrii la stele desi este lumina afara.SPUNE UNDE STAI SI-TI STRING IMEDIAT 20 CAINI COMUNITARI SI TII ADUC ACASA.unde vrei sa ajungem cu acesti caini ca daca ar primi aia care considera carnea lor delicatesa i-ar trimite acolo.daca vrei sa-i sterilizeze si sa le dea drumu pe strada te duci la primarie si scrii cu manuta ta ca stringi rahatii de pe strada si platesti eventualele despagubiri ale celor muscati.repede te aprinsesi si ca sa nu mai fie fara stapan fii tu stapana lor.mai bine cu banii pentru sterilizarea cainilor hraneste animalele din parc si le face conditii sa poti merge cu un copil sa vada si el animale.cat priveste pedofilii,talharii,v iolatorii,criminalii sa dea injectia letala sau scaunu electric.numai asa scapam de TOATE ANIMALELE FIE CU 2 SAU 4 PICIOARE
    2009-10-05, 15:04:29 (86.126.42.*)
  29. de pt.adapost:
    Acesta este link-ul unde puteti semna pentru construirea adapostului pentru cainii din Craiova: http://www.petitieon line.ro/petitie-p531 23040.html
    2009-10-05, 15:06:19 (81.18.82.*)
  30. de Coco:
    IN primul rind chestia asta cu sterilizarea nu e de nici un folos .Aici la noi in cartier deja a fatat o catea 5 catei alta e gata sa fate altii iar mai incolo alta catea are vreo 6 deci faceti socolteala in jurul unui bloc deja vreo 20 de ciini.Deci bani nostrii cheltuiti degeaba.Astia vor acu alti bani ca sa hranesca sute de cinii din buzunarul nostru plus alte si alte costuri.Eu nu vreau sa platesc din banii mei un lucru inutil ,nefolositor si mai ales periculos pentru copii nostrii.Concluzia deci aveti inca legea cu prinderea si eutanasierea .Este cea mai buna solutie Dar prindeti-i pe totii omoriti-i si apoi faceti lege ca sa amendati pe cei care le dau de mincare pe la blocuri iar cei care adopta un cine sa aiba grija sa-l tina in lesa ..etc....Aceste haite de cinii sint un pericol pentru sanatatea nostra deci omoriti-i odata sa scapam de acest pericol.Iar cine a plecat intr-o alta tara civilizata a vazut ca acolo nu exista nici un cine pe strazi .Ramona lasa-ne dracu cu cinii tai ca te prindem si te aruncam in mijocul unei haite de cinii noaptea sa vedem daca si ''ei'' te iubesc la fel cum ii iubesti tu pe ''ei''.
    2009-10-05, 15:48:21 (79.117.177.*)
  31. de pentru Coco:
    Cine va cere bani?!Ati vazut ceva de genu asta scris aici?De ce nu vreti sa intelegeti ca TOTI vrema acelasi lucru:o Craiova intrata in acea civilizatie pe care o tot pomeniti (se pare ca doar ati vazut-o, ca dupa cum jigniti...)...In ceea ce priveste buzunarul dvs....stati linistita...are grija statul,primaria sa va mareasca de la anul \TOATE taxele cu 20%...si asta e SIGUR...nu-i optional...asta ca sa nu va mai ingrijorati in privinta bugetului dvs.RESPECT!
    2009-10-05, 16:18:20 (81.18.82.*)
  32. de pt prostii cu dumnezei si caini..:
    intrebati voi la Biserica retarzilor daca animalele au Suflet?o sa vedeti ca vi se spune ca N-AU!!!!!!!!!deci va contraziceti intarziatilor cand puneti si dumnezeu si viata(suflet) de caine in aceeasi propozitie.
    2009-10-05, 16:41:03 (79.117.168.*)
  33. de Jaff:
    Masculii sint castrati iar femelele se f*t in draci de se inmultesc si mai rau ca inainte. ciinii maidanezi ar trebui omoriti daca nu ii revendica nimeni iar idi*tii care ii pupa in gaura de sub coada cu "lasa-l maica ca e si el tot suflet" si ii aciuiesc pe la scarile blocurilor de nu mai ai curaj sa te duci acasa/in vizita la cineva ca sa nu te trezesti ca ajungi la spital pt un vaccin antirabic ar trebui amendati si ei. ori il ia acasa sa-i fie stapin si sa-l creasca "cum trebuie" ori sa-i lase sa fie ridicati de henghieri. iar aia "cu stapin" sa poarte botnita ca mi s-a luat sa ii vad cum musca oameni si copii nevinovati si nu le poti face nimic ca deh... e animal. Ciiniii se cresc la tara la curte si stau in cotet, nu in apartamente, dar se pare ca diferenta intre oameni si animale devine din ce in ce mai mica datprita idi*teniei asa zisilor stapini ai lor. ia-l cu tine in cada si in pat daca ti se pare normal. WTF?!? ROMANIA, TREZESTE-TE!
    2009-10-05, 16:47:30 (79.116.13.*)
  34. de pentru ramona:
    ASTA FACE HAM-HAM CA O AVEA VREUN MAIDANEZ DE IO TRAGE LA GAOAZA.daca nu ai cu cine sa-ti faci numaru dute la pod
    2009-10-05, 16:55:33 (86.126.42.*)
  35. de pt.34:
    Frumos comentariu...NIMIC DE ZIS...daca citeati inainte articolul...ati observa ca se discuta despre cu totul altceva aici (dar se pare ca unii crioveni doar asta au in cap...pod)...apropo de invitatii...cred ca ar fi bine sa mai vizitati o librarie sau biblioteca...nu de alta...acolo nu-s caini sa le purtati de grija.RESPECT!
    2009-10-05, 18:19:02 (81.18.82.*)
  36. de pt.36:
    BRAVOOO NEICA!!!!DADUSI ARAMA PE FATA...toata stima si respectul!!!!Banuies c ca daca aveti atata timp de observati cat timp stau unii in fata blocului...aveti preocupari, nu gluma...La mai mare!!!
    2009-10-05, 18:27:23 (81.18.82.*)
  37. de de la Ramona pt 34:
    Am mai multi maidanezi obsedat sexual ai analfabet ce esti!! Invata sa scrii si apoi da-ti cu parerea!
    2009-10-05, 20:14:09 (79.117.182.*)
  38. de anca:
    subscriu si eu. Va rog sa nu mai omoriti sobolanii, gandacii de bucatarie, nu mai dati cu prafuri de tantari ca plang astia de la protectia animalelor, ca doar alta treaba nu au .
    2009-10-05, 20:38:30 (79.117.142.*)
  39. de Ramona:
    Uitasem mai am si pisici....si o dedicatie pt voi: Doamne, fa-ma prost! De-ar fi sa-i luam pe toti la rand, Si actualii dar si fostii, Cei mai destepti de pe Pamant Au fost intotdeauna...PROSTI I. Nu te ruga la ursitoare Sa-ti faca-n viata ta vreun rost, Mai bine urla-n gura mare: "Iubite Doamne, fa-ma....PROST!" De ce sa tragi ca la galera, Sa-nveti atatea fara rost, De vrei sa faci o cariera Ajunge numai sa fii...PROST. In lumea asta cu de toate, Unde se-nvata contra cost, Pacat ca nici o facultate Nu da si diploma de....PROST. Avem impozite cu carul Dar inotam in saracie Si ce buget ar avea statul Dintr-un impozit pe.....PROSTIE... Ei sunt ca iarba, cu duiumul, Sa nu-i jignesti, sa nu-i improsti! O, Doamne, de ne-ar creste graul Cum cresc recoltele de ...PROSTI. Si-n lumea asta rasturnata, Unde cei strambi sunt cei mai drepti, Savantii nostri mor de foame Si numai PROSTII sunt destepti. O zi buna!
    2009-10-05, 21:02:14 (79.117.182.*)
  40. de al:
    primaria sa ia masuri. cine ii vrea sa ii ia in casa. pt. cei care ii vror in strada :ati fost atacati vreodata de o haita de caini???????? daca nu nu mai vorbiti ca sa va aflati in treaba. ganditiva si la eseri umani abandonati nu numai la caini
    2009-10-05, 21:22:08 (80.104.224.*)
  41. de nea cutare:
    Vreau sa vad si eu unul care vrea cainii in strada...NIMENI nu vrea asta...dar ca oameni RATIONALI si CIVILIZATI ce ne aflam spunem:"iubitorii de animale sa-i ia la ei acasa"...pai citi pot lua 5.000 de caini????E cat se poate de logic, ca daca tot propuneti solutia asta, trebuie raportat la TOATA populatia...aaaa, nu toti avem inclinatia asta...ok...semnati atunci pentru adapost...e GRATIS sa semnati, numai sa va INTERESEZE intr-adevar...si sa dati un click...
    2009-10-05, 21:37:50 (86.122.150.*)
  42. de Jigarel:
    me-am louat o famelie de shobolani in gazda, foarte cumsecade. m-au convins ca-s suflete si le-am promis sa lupt pt drepturile lor. de acum incolo voi salva toti sobolanii din craiova si ii voi lua la mine acasa. rog babele vecine care salveaza zilnic caini sa-si tina bine animalele si sa nu le lase sa interactioneze cu ale mele pt ca sunt gata sa fac orice pt a-mi apara crezul. solicit pe aceasta cale Primariei comunei Craiova un teren de 4/3m, undeva la periferie, Parcul Puskin fiind chiar perfect. aici doresc sa construiesc un centru spa numai pentru sobolani deoarece am ajuns la concluzia ca sunt stresati si neantelesi. solicit si acordarea unui ajutor din partea primariei, un 10% din incasarile lunare fiind o suma rezonabila care-mi va permite sa duc sobolanii batrani la bai de namol si alte tratamente de dureri de sale iar pe cei tineri sa-i distrez si in acelasi timp sa-i educ cumparandu-le un LCD TV la care sa urmareasca meciurile Universitatii, pe Mircea Badea sau filmele porno de la miezul noptii. Va multumesc anticipat.
    2009-10-05, 22:33:23 (79.117.143.*)
  43. de Furadan deci!:
    Asta e solutia.
    2009-10-05, 22:38:40 (86.124.217.*)
  44. de pt.Jigarel:
    Deci dvs.v-a fost mai usor sa spuneti in 7 minute pledoaria SF a ceea ce considerati a fi rezolvarea problemei...e bine ...dar se pare ca UMORUL in situatia de fata nu este OPORTUN.Mdaaa...In fond...e personalitatea fiecaruia si liberul arbitru...Succes !
    2009-10-05, 23:29:44 (86.122.150.*)
  45. de Jigarel:
    Ntzo, rezolvarea am dat-o zilele trecute: fiecare iubitor sa ia un caine-n gazda, sa se inregistreze cu el si sa nu-l scoata din casa decat in lesa. Toti iubitorii de caini sa formeze o asociatie si sa-si demonstreze iubirea pt caini cotizand pt a le cumpra un teren in afara Craiovei (in prostia mea, as da 5 lei lunar ca sa nu ma mai feresc de ei de cate ori ies din bloc, ba chiar i-as vizita si le-as duce ceva de mancare). Iar mai sus .. am vb serios, ori turbez muscat de caini, ori turbez muscat de sobolani.. riscul e acelasi. Ce, sobolanii, crocodilii, vipera cu corn sau leopardul nu sunt animalute cu suflet? Eu am gasit sobolani, ca-s mai la-ndemana. Vara viitoare o sa protestez impotriva dezinsectiei si am sa demonstrez ca si tantarii au suflet. Deci, hai sa dam un ban, mai in gluma, mai in serios, sa luam cainii dintre blocuri. Sigur se vor simti mai bine pe o pajiste verde. Altfel ... o sa-i vedem dati cu rotile-n sus, plini de Furadan. Cine-i iubeste, plateste ... altfel .. cainilor li se falfaie de certurile, bancurile sau iscusinta cu care tastam noi.
    2009-10-05, 23:41:20 (79.117.143.*)
  46. de perfect de acord:
    Numai ca, vedeti si dvs. parerile sint mai mult decat diferite...ca se pare ca numai o duzina (poate si mai putin) din cei ce au postat aici vor IMPLICARE efectiva si personala...restul se rezuma la a se "complimenta" sau a se manifesta in felul caracteristic...n-ar e rost sa mai aduc referinte..Deci...eu sunt PENTRU...ramane ca o persoana cu chemare si dedicare sa ne si stranga...Toata stima!
    2009-10-06, 00:00:52 (86.122.150.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora