Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Societate

„Centraliştii“, arşi de primărie

Societate - Maria CERNĂTESCU
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Craiovenii cu centrală, buni de plată la Termoficare

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Primăria Craiova va obliga, din iarna 2009-2010, toate asociaţiile de proprietari să perceapă locatarilor care au centrale de apartament plata energiei termice pentru părţile comune. Hotărârea a fost luată ca urmare a faptului că, deşi există un cadru legal, nu toate asociaţiile onorează costurile comune.

Craiovenii care şi-au instalat centrale termice în apartament, în speranţa că vor scăpa de plata la pauşal şi vor deconta doar ce consumă, s-au înşelat. Există un ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), care îi obligă să plătească un procent pentru energia termică pe care o consumă pentru părţile comune ale blocului. Ordinul nr. 255/2006 îi taxează pe „centralişti“ ca şi pe ceilalţi locatari la plata plăţilor comune, chiar dacă nu există un calorifer pe casa scării sau în uscătorie, iar conductele din locuinţă au fost anulate sau izolate. Diferenţa de consum dintre ceea ce contorizează ceasul de bloc şi totalul înregistrărilor de la repartitoarele din apartamente constituie cheltuială comună şi trebuie suportate de toţi proprietarii, inclusiv de către cei care au centrală termică, în mod egal. Procentul care trebuie suportat de proprietarii cu centrale termice este însă lăsat la latitudinea asociaţiilor, care au de ales între minimum de 10% şi maximum de 40% din consumul fiecărui apartament. „Am stabilit la asociaţia noastră 10% pentru fiecare locatar care deţine centrală termică, este o cotă-parte din partea comună“, a precizat Traian Gruia, administratorul Asociaţiei nr. 3 Nicolae Titulescu.

Lege pentru toţi

Iniţial, în urma Ordinului nr. 233/2004, distribuirea costurilor comune se făcea numai celor racordaţi la Regia Autonomă de Termoficare, dar prin Ordinul nr. 255/2006 acest dezavantaj a fost înlăturat, astfel că, începând din iarna 2006, aceste costuri trebuie suportate şi de cei cu centrale termice care au sau nu ţevile din apartament izolate şi chiar anulate. La trei ani de la intrarea în vigoare a respectivului ordin, în Craiova, asociaţiile de proprietari tratează în mod diferit Ordinul nr. 255/2006 al ANRSC.
Unele îl ignoră, de teama „centraliştilor“ sau din alte raţiuni, şi repartizează consumul de căldură numai locatarilor deserviţi de Termoficare. Aceştia suportă din buzunar tot consumul înregistrat de gigacalorimetrele de scară, chiar dacă în apartamentele cu centrale individuale şi în spaţiile comune există ţevi încălzite. „În asociaţie sunt blocuri care au două centrale, aici proprietarii nu plătesc încălzirea părţilor comune. În schimb, la blocurile cu patru-cinci centrale nu avem de ales, pentru că i-am dezavantaja pe cei care plătesc la pauşal“, afirmă preşedintele Asociaţiei nr. 16 Rovine II. Tocmai acest motiv a „alertat“ Compartimentul energetic din cadrul Primăriei Craiova, înfiinţat prin Ordinul nr. 483/2008, care a luat decizia ca la nivelul Băniei să funcţioneze un regulament unic în acest sens. „În anul 2008, în cadrul primăriei s-a înfiinţat Compartimentul energetic. Pentru că s-a observat că la nivelul asociaţiilor unele plătesc, altele nu, s-a stabilit că este necesar un Regulament unic prin care toate aceste organizaţii ale proprietarilor să fie obligate la plata unui procent anume din consumul de energie termică pentru părţile comune. Astfel, se poate cunoaşte procentul perceput la nivel de asociaţie, se fac o centralizare şi coordonare, dar şi o verificare. Până acum, nimeni nu avea posibilitatea să controleze dacă îşi plătesc sau nu consumul de energie termică pentru părţile comune“, a precizat Iulia Mladin, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova.

Plătitori la Termoficare

Mergând pe principiul „unde-i lege nu-i tocmeală“, reprezentanţii Termoficării sunt de acord cu iniţiativa Compartimentului energetic din cadrul Primăriei Craiova, iniţiativă care aduce mai degrabă cu un fel de lobby pentru furnizorul de agent termic din Bănie. „Ordinul nr. 255 s-a dorit o modalitate de a reglementa situaţia, astfel încât, în fiecare condominiu, repartizarea costurilor comune corespunzătoare conductelor din apartamente, celor din subsolul blocurilor, caloriferelor din casa scării şi uscătoriilor să se facă în mod corect. Este vorba despre o proprietate comună, iar convieţuirea într-un astfel de imobil trebuie să se bazeze pe respect reciproc. Asociaţia de proprietari este cea care repartizează costurile, în funcţie de cât revine fiecărui proprietar din suprafaţa echivalentă termic existentă în bloc“, a declarat Nicolae Degeratu, director tehnic la Regia de Termoficare Craiova.


 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 3.0 din 6 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de ..:
    cea mai nenorocita tara..o scarba totul....
    2009-09-17, 04:10:50 (79.117.133.*)
  2. de nix:
    Exista un ordin al ANRSC , abuziv, care tine Regia de Termoficare legata de portofelul nostru in mod nejustificat. Mai mult acest ordin incurajeaza hotii, smecherii care fura cu repartitorul. Si daca nu sunt conducte de termoficare in apartamentele cu microcentrale, iar pe casa scarii nu exista caldura, ce sa platim? Conform Ordinului 483/2008 ar fi trebuit sa se incheie contracte individuale intre furnizor si consumatori, dar ei au infiintat un compartiment energetic. Mai smecherilor disperati, nu intelegeti ca cei care si-au montat microcentrale nu va mai vor in viata lor, in casa lor si in portofelul lor? Nu vreti voi sa platesc si o cota de varza ca au vecinii butoaiele la subsol iar subsolul este spatiu comun?Ne tineti legati de Regia de Termoficare la ale carei servicii am renuntat pentru ca lipseau cu desavarsire, ne tineti legati de Asociatiile de Proprietari cu toate ca asocierea este libera.Va credeti smecheri si pe noi ne credeti fraieri?
    2009-09-17, 08:11:43 (194.176.176.*)
  3. de 1111:
    daca pe o scara din 20 de apartamente 16 au centrala de apartament ,cine trebuie sa suporte risipa regiei de termoficare ?
    2009-09-17, 09:26:45 (89.122.173.*)
  4. de 1111:
    daca pe o scara din 20 de apartamente 16 au centrala de apartament ,cine trebuie sa suporte risipa regiei de termoficare ?
    2009-09-17, 09:27:55 (89.122.173.*)
  5. de 1111:
    daca pe o scara din 20 de apartamente 16 au centrala de apartament ,cine trebuie sa suporte risipa regiei de termoficare ?
    2009-09-17, 09:29:01 (89.122.173.*)
  6. de 1111:
    daca pe o scara din 20 de apartamente 16 au centrala de apartament ,cine trebuie sa suporte risipa regiei de termoficare ?
    2009-09-17, 09:32:39 (89.122.173.*)
  7. de Lex ajuns Rex:
    Propun constituirea ,,Asociatiei posesorilor si utilizatorilor de microcentrale " care sa-si apere IN JUSTITIE drepturile in fata atentatorilor la portofel , a parazitilor de la termoficare si a acolitilor lor din primarie !
    2009-09-17, 09:48:41 (193.230.156.*)
  8. de nix:
    Da nr.7. Sa sesizam Institutiile Europene!Sa chemam in judecata smecherii de la ANRSC, smecherii de la Primarie si hotii de la Asociatiile de Proprietari.
    2009-09-17, 12:22:46 (194.176.176.*)
  9. de Vasile:
    In primul rand asa cum stie toata lumea repartitoarele de costuri nu sunt dispozitive care inregistreaza consumul de caldura in concluzie nu se poate obtine o cantitate de caldura consumata ca rezultat al diferentei dintre suma indicatiilor repartitoarelor si a inregistrarii contorului principal. Deasemenea repartitoarele de costuri asa cum stie toata lumea nu pot fi verificate metrologic deoarece nu sunt aparate de masura dar contorul principal este verificat metrologic. Ordinul 255/2006 la care se face referire in articolul de fata stipuleaza foarte clar ca principiile de repartizare a cheltuielilor pot fi aplicate si in cadrul asociatiilor de proprietari, deci nu este obligatoriu sa se aplice. Ce a ce nu stiu toti cei care beneficieaza de serviciile sistemului de incalzire centralizat este ca prin aceeasi lege se stipuleaza ca temperatura agentului termic ce intra in corpul de incalzire sa fie de 90 C iar cea de iesire sa fie de 70 C. Daca toti proprietarii ar cunoaste drepturile conferite lor in calitate de consumatori si ar refuza plata serviciilor furnizate de termoficare pana la respectarea parametrilor de furnizare a energiei termice si a altor clauze stipulate in aceeasi lege atunci toate regiile de termoficare capusate de consilierii locali ar da faliment. De ce ni se cere numai noua ca beneficiari sa respectam clauzele legale si nu se cere acelasi lucru si regiilor de termoficare?
    2009-09-17, 14:51:54 (136.8.152.*)
  10. de Tamara:
    Sunt de acord cu nr.7si implicit cu constituirea Asociatiei posesorilor de microcentrale.
    2009-09-17, 15:13:02 (92.80.209.*)
  11. de dgsdh:
    Sunt si eu de acord cu nr 7.Trebuie facut ceva in acest sens.
    2009-09-17, 15:35:38 (79.117.214.*)
  12. de Marin Dumitru:
    Si daca noi, cei care avem centrale termice de apartament, nu dorim sa platim, ce-o sa ni se intample? O sa ni se taie caldura? Sau apa calda? Sau pofta de mancare?!? Eteeeee, de-aia nu mai pot eu. Fleosc !!! Eu nu mai doresc sa tin pe salariu tot felul de trantori, si in special pe cei de la termofocare. Sa ma dea in judecata regia de termoficare (cu "t" mic) ca nu vreau sa le dau bani. Etete asa. Si sa vedem ce spune in tidula catre judecatorie: ca nu vreau sa le platesc un serviciu pe care nu mi l-au facut? Frectie la un picior de lemn al scaunului din camara bunicii. Articolul acesta ar trebui sa fie trecut la "Bancul zilei". In afara de ras, nu mi-a provocat nimic.
    2009-09-17, 16:31:37 (79.117.134.*)
  13. de radu:
    cred ca pe astia cu termoficarea lor ar trebui sa-i obligam sa scoata tevile din apartamenterle noastre si am scapa de ei,nu ne-ar mai obliga sa le platim tot felul de taxe si taxulete pentru toate prostiile lor. dai un ban sa scapi de ei,sa ai confortul tau si stau in continuare infipti ca niste capuse sa te jecmaneasca prin tot felul de marlanii;vai de mama noastra! nenea Solomon s-aude tata !!!
    2009-09-17, 18:28:21 (79.117.196.*)
  14. de antonio:
    Daca pe o scara sunt toate apartamentele cu centrala proprie ( ce bine este )si tevile de la incalzirea centralizata mai trec prin apartamente , cine plateste caldura transferata din apartamente in tevile reci de ani de zile ? La fel si cu tevile de gaze care sunt goale de ani buni ? Putem sa le vindem la fier vechi ?
    2009-09-17, 19:56:37 (79.117.184.*)
  15. de sandu:
    eu nu am centrala propie in apartament,dar va spun ca pe scarile blocurilor craiovene nu exista pic de caldura ,nu avem caldura nici in apartamente dar pe scara blocului,asa ca nu vad de ce sa plateasca lumea ceva ce nu exista,HOTIE PE FATA.
    2009-09-17, 23:24:20 (79.117.171.*)
  16. de psycho24:
    dobitocii dreaq, pa eu am pus centrala de moda ,sau am avut eu fitze in cap bai tampitilor cu ordinele voastre cu tot. NU! am pus centrala ca ajunsesem la disperare cu caldura si cu apa calda ,nemernicilor ,si voi de la primarie si voi de la termoficare .Ce c a c a t sa va platesc ,incompetenta , furtul, hotzii dreaq ce sunteti imbecilitatea si nepasarea crasa de care dati dovada...Doamne am ajuns sa ne bage dobitocii astia mana in buzunar cum si cand vor ei..va dau foc dobitocilor!!
    2009-09-19, 00:47:23 (79.117.132.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: