Cărţile electronice de identitate vor fi introduse începând cu 1 ianuarie 2011, potrivit unei ordonanţe de urgenţă adoptate în şedinţa de ieri a executivului. Guvernul a amânat astfel cu doi ani introducerea cărţii electronice de identitate, întrucât îndeplinirea acestui obiectiv este condiţionată de modernizarea Sistemului Naţional Informatic de Evidenţă a Populaţiei (SNIEP).
Începând cu 1 iulie 2010, se va realiza platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic pentru emiterea cărţii electronice de identitate. Conform noului act normativ, autorităţile centrale şi locale, precum şi serviciile descentralizate judeţene au obligaţia de a se dota cu echipamentele şi programele informatice necesare pentru ca toţi cetăţenii să poată folosi fără restricţii cartea electronică de identitate, astfel: până la 31 decembrie 2012 – în municipiile reşedinţă de judeţ, până la 31 decembrie 2013 – în celelalte municipii şi oraşe, până la 31 decembrie 2014 – în mediul rural.
Tehnologia actuală a SNIEP nu permite actualizarea în timp real a datelor personale, fapt care împiedică implementarea unor noi aplicaţii, specifice cărţii electronice de identitate. Totodată, implementarea şi gestionarea acestora presupune realizarea Centrului Naţional Unic de Personalizare a Cărţilor Electronice de Identitate, asigurarea infrastructurii necesare serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, pregătirea personalului etc.
În 2002, guvernul a decis prin ordonanţă introducerea cărţii electronice de identitate la 1 ianuarie 2003. În 2004, prin altă ordonanţă, termenul a fost amânat până la 1 ianuarie 2006. În 2005, aceasta a fost modificată, iar termenul pentru introducerea cărţii electronice de identitate a fost stabilit pentru 1 ianuarie 2009.