21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăSanatateRenunţă managerul SJU Craiova la contractele de hrană și pază?

Renunţă managerul SJU Craiova la contractele de hrană și pază?

Două dintre serviciile importante ale Spitalului Județean de Urgență (SJU) Craiova, serviciul de hrană și cel de pază, sunt în acest moment externalizate. Numai pentru pază, unitatea medicală plătește lunar peste 100.000 de lei pe lună. Ambele contracte expiră la sfârșitul acestui an, iar managerul spitalului, dr. Alin Demetrian, intenționează să le internalizeze. În spital lipsesc unele medicamente și materiale sanitare, pentru o parte dintre ele licitațiile au fost rezolvate, pentru cele care lipsesc managerul încurajează pacienții care se lovesc de această problemă să depună bonurile pentru decontare.

Managerul celui mai mare spital din Oltenia vine cu idei pentru reducerea cheltuielilor unității medicale. În acest sens, a făcut demersuri la Ministerul Sănătății pentru internalizarea serviciului de pază de la începutul anului viitor. Aceleași intenții există și în privința serviciului de hrană. „Am o listă cu serviciile externalizate ale spitalului. Serviciul de hrană este unul dintre ele, iar contractul încetează la 1 ianuarie 2019, a fost prelungit deja peste măsură. Este un contract pe care îl avem de șapte, opt ani. Facem toate demersurile ca servicul de hrană să fie reinternalizat de la 1 ianuarie anul viitor. Suntem aproape obligați să luăm această măsură pentru că acel contract nu mai poate fi prelungit sub nici o formă, a fost deja prelungit in extremis pentru a putea face tranziția mai ușoară. Spitalul va avea niște costuri pentru că toate echipamentele trebuie, conform contractului, plătite către prestatorul actual al serviciului de hrană. Serviciul de pază este alt serviciu externalizat la care se încheie contractul pe 31 decembrie 2018. Vreau să încerc și reinternalizarea acestui serviciu. Am făcut propunerea către Ministerul Sănătății, facturile acum pentru acest serviciu sunt mari. Peste 100.000 de lei pe lună. Ar fi mai ieftin să îl internalizăm“, a declarat dr. Alin Demetrian, managerul SJU Craiova.

Sistem electronic pentru raportarea medicamentelor care lipsesc

Pacienții reclamă faptul că lipsesc unele consumabile și medicamente. Totul din cauza unei licitații care a avut multe momente de blocaj. Managerul spitalului spune că licitațiile pentru materiale sanitare s-au încheiat. „Colegii de pe secții ne fac referate. Încercăm să implementăm un sistem electronic care nu a existat până acum. Am început să implementăm acest sistem de câteva zile, dar nu este ușor. Ni se spune că nu s-a lucrat așa, dar este necesar să începem să avem o procedură electronică“, a spus managerul SJU Craiova.

Pacienții nevoiți să își cumpere medicamentele își pot recupera banii

Pentru medicamentele care lipsesc, conducerea spitalului sfătuiește pacienții să facă referate și să depună bonurile pentru ceea ce au cumpărat. Potrivit Legii nr. 157/2008, pacienţii au dreptul la rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizării cu medicamentele, materialele sanitare şi investigaţiile paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală. Dreptul la rambursare mai este prevăzut și în Legea nr. 95, articolul 218. În baza bonurilor fiscale sau a facturilor care dovedesc faptul că şi-a cumpărat medicamentele respective, pacientul poate face o solicitare de decontare către conducerea spitalului. Cererea va fi dată spre avizare medicului curant, apoi şefului de clinică şi, în final, va trebui avizată de managerul spitalului. „I-am încurajat pe pacienții care nu găsesc în spital medicamentele de care au nevoie și sunt nevoiți să le cumpere să ne aducă factura și mă implic personal în urmărirea decontării. Nu am avut până acum astfel de cereri“, conchide dr. Alin Demetrian, managerul SJU Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS