24.3 C
Craiova
miercuri, 17 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSanatateCum puteți recupera banii cheltuiţi în spitale

Cum puteți recupera banii cheltuiţi în spitale

Un raport al Observatorului Român de Sănătate arată că 21% dintre pacienţii internaţi în ultimii ani au fost nevoiţi să își cumpere medicamente sau alte materiale sanitare din banii proprii în perioada spitalizării. Pacienții trebuie să știe că își pot recupera banii cheltuiți în timpul spitalizării. Problema este că puțini pacienți știu că au acest drept. Anul trecut, doar cinci bolnavi care au fost internați la Spitalul Județean de Urgență Craiova au cerut decontarea cheltuielilor suportate pe timpul spitalizării. Pentru aceștia, spitalul a plătit, în total, 15.000 de lei.

Plătesc asigurare medicală, dar atunci când au nevoie de medicamente sau intervenții chirurgicale sunt nevoiți să scoată alți bani din buzunar. Este situația prin care trec zilnic pacienții care se internează în spitale. Dacă ați trecut prin această situație aveţi dreptul să vă recuperaţi, de la spital, banii cheltuiţi pentru tot ceea ce ați plătit.
Potrivit Legii nr. 157/2008, pacienţii au dreptul la rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizării cu medicamentele, materialele sanitare şi investigaţiile paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală. Dreptul la rambursare mai este prevăzut și în Legea nr. 95, articolul 218.

Ce procedură trebuie să respectați?

Potrivit Hotărârii de Guvern nr. 806/ 2008, articolul 70, spitalele sunt obligate să suporte, pentru asiguraţii internaţi, toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor respective, inclusiv pentru medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice, iar în cazul în care spitalul nu poate asigura un anumit medicament din diferite motive, este obligat să îi deconteze pacientului, din fonduri proprii, suma cheltuită, doar dacă acesta o cere.
În baza bonurilor fiscale sau a facturilor care dovedesc faptul că şi-a cumpărat medicamentele respective, pacientul poate face o solicitare de decontare către conducerea spitalului. Cererea va fi dată spre avizare medicului curant, apoi şefului de clinică şi, în final, va trebui avizată de managerul spitalului. Potrivit aceluiaşi articol de lege, rambursarea cheltuielilor făcute de pacient reprezintă o obligaţie exclusivă a spitalelor, iar dacă cei care conduc unităţile sanitare refuză să aprobe cererea, pacientul se poate adresa instanţei.
La dosar, pacienții trebuie să depună și copie după biletul de ieşire din spital, copie după un act de identitate care să conţină şi CNP-ul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS