Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Sanatate

Preşcolarii au nevoie de o alimentaţie sănătoasă

Sanatate - Simona TUDOR
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Peste 90% dintre preşcolarii din România au carenţe alimentare de calciu, iar 45% dintre ei preferă dulciurile în loc de legume, fructe şi lactate, se arată într-un studiu citat de NewsIn.

Peste 70% dintre copiii între trei şi şase ani mănâncă legume şi fructe doar de două-trei ori pe săptămână şi doar 27% dintre ei consumă zilnic lapte şi iaurt.

Calciul din alimentaţia a nouă copii din zece este sub aportul standard recomandat, de 800 de miligrame pe zi. Situaţia este critică şi în cazul aportului de vitamina D, rezultatele studiului arătând că 99,7% dintre copii au deficienţe privind acest nutrient. Vitamina D este esenţială în alimentaţia unui copil deoarece face posibilă absorbţia calciului în intestin.

Potrivit părinţilor, motivul pentru care cei mici resping produsele lactate proaspete este, în primul rând, că „nu îi place copilului“ (77%), urmat de percepţia că „produsele lactate nu sunt sănătoase“ (25%).

Studiul mai arată că, în weekend, copiii mănâncă mai mult decât în restul zilelor săptămânii. De asemenea, nivelul caloriilor consumate depăşeşte 1.800 de kilocalorii pe zi, fapt care explică rata tot mai mare de creştere a obezităţii în România. Potrivit specialiştilor de la Institutul de Sănătate Publică Bucureşti, 50% dintre copiii preşcolari au o greutate dizarmonică, având un plus de kilograme, iar tendinţa de supraponderabilitate şi obezitate înregistrează o creştere din ce în ce mai mare în ţara noastră.

Studiul a fost efectuat pe o perioadă de aproape doi ani, pe un eşantion de 394 de copii cu vârste între trei şi şase ani, din mediul urban, care merg la creşă sau grădiniţă. Aceşti copii au fost observaţi, fiecare în parte, timp de şapte zile, acasă şi la grădiniţă.

Studiul a fost efectuat de o cunoscută companie de lactate cu sprijinul Societăţii Române de Nutriţie, al Societăţii Române de Pediatrie şi al Institutului pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului.

 



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de cunoscator:
    Si ce-ati vrea sa manance copiii??? Fructe si legume din import pline de pesticide??? Mai bine sa manance o placinta calda, un covrig asa cum era odata.De ce nu se face o analiza calitativa a cornului si laptelui ce se distribuie in scoli? Sunt de o calitate cel putin dubioasa ... Sunt dascal, iar copiii mei nici nu se mai uita la corn si lapte... chiar daca sunt copii nu pot fi prostiti cu marfa de asa calitate indoielnica...
    2008-10-17, 14:26:01 (79.117.135.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora

Opinii

Eveniment