Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Sondaj:

Credeţi că locurile vacante la facultăţi se vor ocupa?

DA
NU

Comentarii (1) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


Trafic masurat independent prin SATI / BRAT

O ceaşcă de cafea pe zi protejează ficatul

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


« Alte articole din categoria Sanatate

Cafeaua previne cancerul de ficat

Sanatate - Ovidiu CĂLUGĂRU
(citeste alte articole de acelasi autor »)


S-a demonstrat ştiinţific că persoanele care beau trei ceşti de cafea pe zi prezintă un risc redus de apariţie a cirozei, litiazei biliare, cancerului de colon, maladiei Parkinson, diabetului sau astmului bronşic.

 

Consumul de cafea în cantităţi moderate este benefic. Cafeaua este consumată în special datorită proprietăţilor sale revigorante şi energizante. De asemenea, are un efect bun asupra funcţiilor creierului, în special asupra concentrării şi atenţiei.

Beneficiile cafeinei

O ceaşcă de cafea conţine circa 130-150 mg de cafeină, un stimulent al sistemului nervos central. Cafeina creşte nivelul de dopamină din creier, măreşte frecvenţa cardiacă, tensiunea arterială şi fluxul de sânge în muşchii striaţi şi creşte diureza. O ceaşcă de cafea consumată dimineaţa înlătură somnolenţa şi oboseala. Persoanele care beau cafea sunt capabile de un efort intelectual susţinut. Cafeina îmbunătăţeşte atenţia, eficienţa şi performanţa la serviciu, reducând, în acelaşi timp, riscul apariţiei depresiei sau anxietăţii.

Specialiştii recomandă consumul zilnic de cafea

Cafeaua reduce riscul de cancer hepatic. S-a demonstrat că persoanele care beau ocazional cafea prezintă un risc cu 29% mai mic faţă de cele care nu consumă. De asemenea, cei care consumă cafea zilnic, în cantităţi moderate, prezintă un risc cu 42% mai mic. Substanţa răspunzătoare pentru protecţia ficatului nu este cafeina, ci acidul clorogenic. De aceea, consumul ceaiurilor care conţin cafeină nu protejează împotriva apariţiei cancerului hepatic.

Un studiu efectuat pe un eşantion de 125.000 de persoane a demonstrat că o ceaşcă de cafea pe zi reduce cu 20% riscul apariţiei cirozei, patru ceşti de cafea scăzând acest risc cu 80%.

O ceaşcă de cafea pe zi contribuie la menţinerea greutăţii între limitele normale datorită arderii caloriilor care provin din grăsimi. Acest efect este datorat prezenţei vitaminei B3 în cafea.

Băutorii de cafea nu fac Parkinson

Alte studii au demonstrat că băutorii de cafea prezintă un risc scăzut de dezvoltare a bolii Parkinson. Consumarea unei ceşti de 200 ml de cafea pe zi scade cu aproximativ 50% riscul de boală, comparativ cu persoanele care nu beau deloc cafea. De asemenea, două ceşti de cafea pe zi scad riscul cu 55%, trei ceşti, cu 65% şi patru sau mai multe ceşti de cafea, cu 82%.

Cafeaua poate fi folosită pentru a înlătura mirosurile neplăcute de peşte, ceapă sau usturoi de pe mâini. Se masează mâinile cu zaţ de cafea, acesta fiind îndepărtat ulterior prin spălare cu apă caldă.

S-a demonstrat că persoanele care suferă de astm bronşic şi consumă zilnic cafea prezintă crize mult mai rare comparativ cu cei care nu consumă cafea.

Remediu împotriva celulitei

Este cunoscut faptul că majoritatea cremelor anticelulitice conţin cafeină. Un amestec de ulei de măsline cu zaţ de cafea, preparat în casă, poate fi folosit împotriva celulitei, având o eficienţă similară produselor din comerţ. Acest amestec trebuie masat pe toate porţiunile corpului afectate de celulită, fiind îndepărtat apoi prin clătire.



 
Aboneaza-te la newsletter si primesti zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia »

  • Currently 4.53/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.5 din 17 voturi




Comentarii
Scrie recenzii despre firme si evenimente pe Craiova.ro

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul textelor de mai jos. Comentariile care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.
Mesajele care au autorul marcat cu roșu sunt scrise din redacția Gazeta de Sud.

  1. de Imbatat cu apa rece:
    Dupa cele enuntate, se pare ca daca bem cafea devenim nemuritori, licoarea asta e buna la toate.Cine a facut "cercetarea" asta, Jacobs, Tchibo,Lavazza? O avea ea si partile ei bune si placute (asta daca nu e contrafacuta de alchimistii comertului nostru cel de toate zilele), dar are si contraidicatii. Chiar la inceputul articolului se mentioneaza faptul ca aceasta mareste frecventa cardiaca si creste presiunea arteriala. Pai, si-atunci, ce facem cu bolnavii de inima, cu hipertensivii, cu diabeticii ori cei cu insuficienta renala?Nemaivorbind de faptul ca prevenirea cancerului de ficat cu ajutorul cafelei e o teorie cat se poate de ciudata si fara nici o baza stiintifica. In realitate, cafeina are chiar efecte nocive asupra ficatului, mai ales la persoanele care au suferit in copilarie de hepatita A virala si efecte devastatoare asupra celor cu forme de hepatita B sau C. De asemenea, nu se precizeaza faptul ca pe vreme caniculara, bautul unei singure cafele te poate "ajuta" sa ajungi la loc cu umbra si cu verdeata, in lumea dreptilor, departe de pseudocercetatorii sponzorizati de corporatiile ce traiesc bine-merci de pe urma licorii "magice"!
    2008-02-08, 04:48:43 (195.93.21.*)
  2. de roco:
    excelent comentariu-ce bem la ora actuala este cafea contrafacuta de cei ce se imbogatesc ca urmare a comerializarii {marii angrosisti }
    2008-02-08, 11:48:03 (82.77.65.*)
  3. de Taunul:
    Cine poate sti mai bine ce trebuie si cit trebuie si mai ales cind trebuie decit fiecare in parte.Numai ca , nu fiecare individ in parte isi cunoaste limitele rezonabile.Si apoi nu degeaba se spune ca fiecare este unic si irepetabil,iar mediul,conditiile de viata ,de trai si mai ales de stres,il fac mai mult sau mai putin vulnerabil.In cazul cafelei,situatia de fata,parerile sint impartite ca de obicei,ca in orice situatie.Fiecare dintre noi trebuie si stie cind are nevoie de o cafea buna si reconfortanta dar,cafeaua ,poate deveni drog,creind dependenta,sau poate deveni dusman,pericol mortal,consumata anapoda.Dar fiecare ,hotaraste ce si cit consuma ,ce si cit si mai ales cit si cum vrea sa traiasca
    2008-02-22, 19:47:57 (86.122.151.*)
  4. de edi:
    consumul de cafea dauneaza insuficientei renale.
    2008-03-06, 13:03:06 (89.42.58.*)

Timpul de 30 zile în care puteați adăuga comentarii la articol a expirat.



Jiunimea Blog

Diverse:

Vremea:
Acum: 16°C.
La noapte: 13°C.
Mâine: 24°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.2796 lei
USD: Tendinta 3.3328 lei






Film:

Azi la Cinema:
Femei fără bărbaţi   (Statele Unite ale Americii, 2005, comedie romantică, color, 103 minute) Sâmbătă (4 Septembrie)  
Modern /
Karate Kid    (Statele Unite ale Americii-China, 2010, film de acţiune, color, 140 minute) Sâmbătă (4 Septembrie) &nbs
Patria /


Victor Sosea Design Blog Dragos Gavrila Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia

Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova


Sumarul ediţiei:

Ultima ora

Opinii

Eveniment

Actualitate

Sanatate

Societate

Economie

Politica si comunitate

Util si placut