Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Opinii

Aşa s-a întâmplat la ei…

Opinii - Radu Soviani
(citeste alte articole de acelasi autor »)





Radu Soviani

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

… şi aşa ni se va întâmpla şi nouă. Letonia: +30%, România: +23,2%, Estonia: +20,6%, Lituania: +20,1%, Bulgaria: +16,3%. Aşa arătau creşterile costului cu forţa de muncă în trimestrul III 2007 faţă de trimestrul III 2006. În acest timp, în Uniunea Europeană cu 27 de state, costul forţei de muncă se majorase cu 3,7%, în timp ce în cele 13 state membre ale zonei EURO la acel moment, costul forţei de muncă se majora cu 2,5%. Recuperare economică puternică, nu?
Letonia: +16,5%, Bulgaria: +14,4%, Lituania: + 12,4%, Estonia: +11,2%, România: +9,1%. Aici nu mai vorbim de creşteri salariale, ci de inflaţie. Da. Majorarea anualizată a preţurilor. Curios, nu? Dacă în primul paragraf am avut statele cu cea mai mare creştere salarială din Uniunea Europeană, de anul trecut, în al doilea paragraf avem statele cu cea mai mare inflaţie din Uniunea Europeană. Şi, vă miră sau nu, sunt aceleaşi. Şi, vă miră sau nu, există o explicaţie…
… o explicaţie pe care încă de anul trecut o ofeream cititorilor Gazetei de Sud: spirala salarii preţ. Atunci când inflaţia raportată a fost prea mică (ţineţi minte nivelul anualizat de 3,66% din martie 2007), lumea nu o credea. Pentru că nu o simţea atât de mică. Prin urmare, anticipând inflaţie mai mare în viitor, s-au majorat pretenţiile salariale. Angajatorii, pentru a satisface aceste cerinţe, aveau una din două variante: fie reduc marja de profit, fie transferă în preţul final al produsului majorările salariale. Adică produse mai scumpe. Adică, plus de inflaţie.
Economiştii uzitează sloganuri de genul: când cererea este mai mare decât oferta, atunci vânzătorii fac preţul. Iar sensul este în sus. Acces la bani, majorări salariale mari, nesusţinute de productivitate, rămânerea în urmă a producţiei interne şi apelarea într-o măsură tot mai mare la bunurile şi serviciile din import au fost ingredientele majorării preţurilor. Când nu ai bani, te împrumuţi, mizând că, într-un fel sau în altul, te vei descurca pe viitor. Şi reuşeşti, atâta timp cât economia creşte, salariul îţi creşte, leul se întăreşte şi totul merge bine. Dar când totul ar putea merge rău?
Statele enumerate mai sus se încadrează mai mult sau mai puţin în acelaşi tipar: schimbarea fiscalităţii (cota unică), care îţi dă acces mai mare la bani, care te face apt să te împrumuţi mai mult, o faci, te îndatorezi şi speri că totul ar putea merge bine. În fapt, dacă pârghia fiscală nu mai acţionează, deznodământul, în linii mari, se înscrie în acelaşi şablon: încetinire a creşterii economice, până la stagnare, inflaţie mare şi în creştere şi, în final, scădere a nivelului de trai.
Letonia: 0,2%, Estonia: -1,4%, Lituania: 5,5%, România: 9,3%. Sunt patru din cele cinci state enumerate mai sus. Iar de această dată, avem creşterea economică din al doilea trimestru. Şi ce vedem? Că România, mai târziu intrată în Uniunea Europeană decât celelalte trei state, se află cam în postura de anul trecut a acestora. Anul trecut, ţările respective aveau creşteri economice în jur de 10% şi peste. Şi creşteri salariale de 16, 20, ba chiar 30%. Anul acesta, în cel mai bun caz (al Lituaniei), creşterea economică s-a înjumătăţit, iar inflaţia, tot în cazul Lituaniei, a urcat la peste 12%. Şi când ne gândim că Lituania a fost la un pas de a adopta moneda unică europeană, dar i-a fost refuzată intrarea în Zona Euro, pentru că inflaţia ei a fost doar cu 0,1% mai mare decât media celor mai performante trei state din Uniunea Europeană din punct de vedere al inflaţiei….

Lituania este cel mai bun caz. În care creşterea economică încă există, dar veniturile populaţiei sunt puternic roase de inflaţie. Cel mai rău caz este al Estoniei. Sau la Letoniei. Unde creşterea economică nesusţinută, cu majorări salariale peste productivitate, a condus la inflaţie puternică şi chiar la stagnare economică. Din păcate, situaţia României seamănă cu a celor trei state, doar că este întârziată.

În trimestrul II, economia României a crescut cu 9,3% faţă de trimestrul II al anului trecut. Iar câştigul salarial mediu brut s-a majorat, în iulie 2008, faţă de iulie 2007, atenţie, cu 25,8%! Aproape trasă la indigo situaţia. Cu o excepţie, şi anume aceea că România deja are o inflaţie mare, faţă de rata de anul trecut din statele baltice.

Sigur, România nu are Consiliu Monetar prin care leul să fie legat de euro. Şi îi rămâne la dispoziţie, în plus, pârghia politicii monetare. Doar că aceasta nu poate fi încordată la nesfârşit. Confruntată cu un guvern care în lipsa ştiinţei fiscale nu aplică măsuri coerente, ţintite, prudente, ci este mai degrabă lax, moale, preferând să nu investească nici macar banii pe care îi are, nemaipunându-se problema atragerii surplusului de bani din piaţa pentru investiţii, Banca Naţională este singura care, obligată de lege, luptă cu inflaţia. Dar costurile sunt mari. Dobânda de politică monetară s-a majorat deja în şapte din ultimele şapte ocazii. Deja apare şi presiunea celei de-a opta majorări. Dar, cum zic oficialii băncii, BNR nu este nici Dukadam, nici Ilie Năstase. Nu poate para toate penaltiurile rezultate din henţurile guvernamentale şi nici nu poate face spectacol pe teren ieşind în toate ocaziile învingătoare. Majorarea de dobândă-cheie înseamnă împrumuturi mai scumpe. Iar asta duce la împuţinarea resurselor de investiţii viitoare. Şi, în final, la inhibarea creşterii economice. Atunci când avem cea mai mare nevoie de ea. S-a întâmplat şi la alţii şi, din păcate, dacă politica fiscală continuă să fie iraţionala, se va întâmpla şi la noi. Măcar dacă am fi conştienţi… dar premierul îi „plesneşte“ pe analiştii agenţiilor de rating, spunându-le că habar nu au ei cum e economia României, din birourile lor de la Londra, atunci când spun că ea este printre cele mai vulnerabile şi expuse la depreciere şi, prin urmare, la inflaţie. Priviţi numai săptămâna trecută, când euro a urcat foarte rapid de la 3,5 la 3,6 lei în doar câteva zile. De ce? Tocmai pentru că suntem vulnerabili. Aşa cum sunt toate statele care nu au ştiut să îşi tezaurizeze creşterea economică şi şi-au bătut joc de ea. Iar la noi este o şansă ireversibilă. Creştem economic în acest ritm pentru că nu am ratat şansa istorică de a intra în Uniunea Europeană. Să nu ne batem joc de ea!



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.56/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.6 din 27 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Dan D-orulet R-otariu:
    Una din solutii: economisirea banului public poate fi facuta cu usurinta, doar cu doua conditii, sa existe o clasa politica responsabila, sa existe clasa politica cunoscatoare. Din pacate, pana in prezent, tot Partidul Comunist Roman a obtinut cele mai bune rezultate economice in Romania ultmului secol, tot PCR a dat cele mai pragmatice guverne. Si totusi si atunic au existat fluctuatii de cresteri economice (1% si 12%) si o oarecare inflatie desi corelarea cresterii productivitatii cu cresterea salariilor a lasat permanent putin mai in urma cresterea salariilor. Astfel in perioada 1951 - 1986 ritmul mediu anual de crestere a productivitatii muncii pe o persoana a fost de 7,1% in INDUSTRIE, timp in care si ritmul mediu anual de crestere a RETRIBUTIEI medii neta a personalului muncitor a fost de doar 6,1%. La 17 de ani de la preluarea puterii, in 1965, PCR putea sa se faleasca cu cresterea Produsului social de 4,1 ori si Venitul national de 4,11 ori. As dori aceleasi rezultate sa le fi avut si acum ... din pacate pluripartidismul si castigarea libertatilor individuale pe fondul jefuirii averii socialiste (averea noastra) a dus la un dezastru economic din care abia ne revenim. Inca nu producem cat in 1989! Sa le fie rusine tuturor celor care nepau condus pana acum dupa 1989. Doua libertati le refuz cu obstinatie DE A FI SARAC si DE A FI SOMER. Acestea nu sunt libertati ci limitari ale libeertatilor. Scria cineva ca a fost un erou romanul care a murit pitit in TAB si care (in mintea celui care a scris comentariul) a avut libertatea de a alege, daca sa particpe in afganistan sau nu! Ei bine e o minciuna ca a ales, cand nu ai alternativa pleci in razboi, si cand nu ai alternativa inseamna ca nu ai ales! Majoritatea celor 4 milioane plecate la munca in afara au plecat neavand alternativa! Pe fondul indatorarii Romaniei si risipei guvernamentale, dar si a conjuncturii economice internationale subscriu: vom urma si noi!
    2008-09-08, 01:01:06 (79.117.193.*)
  2. de Nicolae Ceausescu:
    Dragi to'arasi si pretini, Mai intai as vrea sa adresez tutulol locutorilor muuncipului Craiova si tutulol oltenilor de pretutindeni un salut cald revolutonar impreuna cu cele mai bune urari. To’arasi , cu multa manie proletara in suflet constat ca agenturili straini ajutati de tradatorii care au tradat cauza comunismului si pe mine v-au pus la jug. Vedeti toa'rasi ce mare gresala ati facut in 89 cand m-ati trimis in iad inainte de vreme!? Apai sa stiti ca io si cu Lenutza nu o ducem chiar asa de rau aici mai ales dupa ce ne-am intregit cu Nicusor dupa ce am facut greva foamii in fata biroului tovarashului Scaraotchi care pana la urma i-a dat viza de intrare. Zicea dumnealui ca cica au scumpit rusii gazul si ca nu are bani sa plateasca intretinerea pentru inca un cazan. Da' toa'rasi si io recunosc ca am facut graseli (sper sa nu m-auda ca se supara tare) ca m-am cam luat dupa Lenutza. Am grasit ca am primit in partid numa tradatori si uamini de nadejde ca toa'rasul Rotariu a fost tinut la periferie chiar daca dumnealui s-a zbatut. Si ca atari io vreau sa-mi repar gresala si il propun aici ca inlocuitor al meu pe toa'rasul Rotariu care a dovedit iubire fata de mine si fata de cauza comunismului. Numai urmandu-l pe dumnealui Romania va redeveni ceea ce a fost inainte de 89 cand toata lumea avea servici si apartament si totul asigurat pe cartela de la alimentara. Imi pari rau ca n-am apucat sa inlocuiesc alimentarili cu cantine muncitoresti undi toti uaminii muncii 'deferent de nationalitate si sex sa poata manca. Uitati-va toa'rasi ce va fac hotii de azi, multi dintre ei fosti membri ai partidului nostru. Pai io care eram presedinte si secretar general nu aveam decat un televizor alb negru pe lampi pe care l-am facut acvariu. Io am trait muncitoreste toa'rasi, am mers cu Dacia si cu trenu si am mancat la cantine muncitoresti de fabrica. Nu credeti propaganda mincinoasa a agenturilor care spune ca io am avut palate si mertzane ca hotii de azi si ca m-am plimbat in toata lumea pe banii tarii. Nu credeti ca Lenutza a avut doar patru clase ca ea chiar a fost dr. prof. inginer.acad. de renume mondial. Nu credeti ca Nicusor isi facea de cap ca el dimpotriva intorcea tir-urile cu carne pe care agenturili incercau sa le scoata din tara. Noi aicea to’arasi urmarim cu un ‘osebit interes activitatea revolutzonara a to’arasului Rotariu si a to’arasului Trotineta care au aratat iubire fata de tara si fata de mine. Mai este si alti uamini aicea care chiar daca sunt legionari si ei lupta contra imperialismului american. Sa ne unim cu ei si dupa victoria finala ii vom reeduca sau termina cu un glonte in ceafa pe cei care opun rezistenta. Acum in incheiere eu, Lenuta si Nicusor va trasmitem la toti oltenii numa succese in lupta contra capitalismului gaunos, pentru fratie si egalitate asa cum era pe vremea mea cand muncitorii aveau mai mult decat ‘telectualii si mai ales decat activistii de partid.
    2008-09-08, 03:16:06 (208.113.17.*)
  3. de trotineta Fraud:
    august 89 Romania a achita datoriile internationale. sept 89 Lazlo Tokesz incepe concertul. dec 89 :"Atunci i-am condamnat pe toti la moarte!": daca nu era Ceausescu erai aurolac acum!
    2008-09-08, 05:07:52 (92.117.218.*)
  4. de Dan D-orulet R-otariu:
    Concluzie: concret despre situatia care a relevat-o Radu Soviani si realitatile comparate nu ati avut nimic de scris. Tara condusa de Dinesti si Blandiane, Constantinesti, Tatulici si Ilici (toti poeti si extrem de proletar maniosi) o sa mearga bine cand o sa ne vedem noi cefele (fara oglinda), iar slabiciunea economica nu poate fi decat spre bucuria altora si nicidecum a romanilor. Dovediti ca ramaneti intr-o opozitie furibunda doar fata de adevar si realitati economice dar si ca aprobati o Romanie inapoiata in care de la tractor am ajuns se aram cu boii, o Romania in care nu se mai produce nimic si care din aceasta pricna are din ce in ce mai multe probleme! Saracia din aceste probleme ale economiei romanesti provine nu de la Rotariu!
    2008-09-08, 05:18:09 (79.117.193.*)
  5. de radion:
    Rotariule, ce functie ai avut inainte de 89? Eu eram inginer si trebuia sa mananc un sfert de paine pe zi, 2 oua pe saptamana, cafea nu, lamai, banane, unt si toate celelallte numai comunistii luau de la magazinele lor.... ca asa au stabilit comunistii tai cu care te lauzi mereu. Si dreptul la lumina era luat in toate serile!Si dupa 89 nu ati condus tot voi tara asta? Voi in frunte cu tovul Iliescu, barladeanu, securisti nenumarati ati adus tara aici...Cand au condus tara Dinescu, Blandiana?! Ai uitat tovarase!Ai citit vreodata altceva decat ideologia comunista? Mai traiti bine cativa ani si gata cu voi...scapa tara asta de nenorocitii care tanjesc inca dupa cea mai rea perioada a ei...COMUNISMUL
    2008-09-08, 08:03:15 (79.117.192.*)
  6. de Craiovean get-buget:
    pt.Nicolae Ceausescu-vezi ca te lasa memoria,tovarase!se incheie cu proletarul SPOR LA LUNCA,TOVARASI!
    2008-09-08, 10:38:49 (79.117.219.*)
  7. de Dan D-orulet R-otariu:
    Inginer, abia iesit din stagiatura eram in 1989, dar acum cu alt nivel de intelegere a fenomenului economic, caci despre economie scrie Soviani si nu despre bananele care le mananci dar nu-ti aduc alt nivel de intelegere economica. Si sa ne aducem aminte de teoria liberala si taranista din 1990 care a bantuit Romania: NU AVEM NEVOIE DE INDUSTRIE! Iata ca nu o mai avem! Ati realizat ceea ce v-ati propus condusi de patrioti prcum Patapievici si Basesti. Ati distrus si ... nu ati pus nimic la loc. ceea ce nu ati inteles este ca puteam avea si oua si banane si asta nu impiedica cu nimic existenta economiei socialiste. Bananele si cafeaua nu sunt antagonice cu proprietatea statului (adica poporul sa fie patron asupra mijloacelor de productie) asupra fabricilor si uzinelor. Si acum pentru ca e necesar o sa va amintesc ratele acumularii (adica banii pe care tara-i punea deoparte pentru a-i investi anual) 1951-1955 = 24,3%, 1956 -1960 = 17,1%, 1961-1965 = 25,5%, 1966- 1970 = 19,5%, 1971 - 1975 = 33,7%, 1976 - 1980 = 35,3%, 1981 - 1985 = 27,9 %, Deci Romania era un stup intre 1948 - 1989 care a acumulat in fiecare an intre 17,1% si 35,3% din Venitul national si cu banii astfel strasnsi a asfaltat drumurile (nu exista nici un drum interurban asfaltat), au electrificat, au extins CF, au construit MILIOANE de locuinte (370.285 intre 1951 si 1965 si 2.256.505 intre 1966 si 1985). cu aceste rate ale acumularii ponderea in Venitul national al industriei a crescut de la 34,5% in 1945 la 69,3% in 1986. Totalul fondurilor fixe ale economiei erau de 13 ori mai mari decat in 1950 in 1986, ceea ce insemna ca proprietatea mea si a oricarui cetatean al RSR crescuse de 13 ori, pentru ca toata economia avea ca patroni pe toti cetatenii. Da PCR nu dadea dividendele sa le cheltuim ci le reinvestea, asa cum orice patron inteligent face, pentru a-si creste afacerea. Din pacate multi nu inteleg ce scriu eu aici ei inteleg ca nu au avut cafea si mai mult de 2 ore de TV si nici banane. Asta inseamna fericirea pentru unii, desi sunt sigur ca au in familie oameni care s-au pierdut datorita capitalismului, dar ce-l intereseaza atat timp cat el mananca banane.
    2008-09-08, 11:45:36 (79.117.193.*)
  8. de Harry Belafonte:
    Let's sing together The banana boat song!Daaaaaay O!it's a day,it's a day......
    2008-09-08, 12:03:08 (79.117.219.*)
  9. de Pt. procomunisti:
    Problema cu comunistii romani dinainte de 89 nu e in privinta a ceea ce au facut ei bine ( este meritul lor incontestabil de fapt), ci in privinta a ceea ce au facut prost, rau. Pai daca o luam asa, inseamna ca trebuie sa il slavim si pe Hitler fiindca a facut lucruri bune, de ex. masinile Volkswagen au fost construite dinh ordinul lui. Au facut comunistii romani multe lucruri bune, poate chiar mai multe decat tentativele capitaliste si nereusite de azi, dar nu aici e buba. Buba e gulagul, teroarea, limitarea libertatilor fundamentale etc. Asa judeca si nazistii contemporani, care ne reamintesc de lucrurile bune ale nu stiu carui Reich. Jos comunismul !
    2008-09-08, 12:42:20 (89.120.253.*)
  10. de trotineta Fraud:
    Germania dupa Primul Razboi European a fost distrusa total! Daca in cei aproape 20 ani se lasa vinduta precum Romania nu mai avea nevoie sa se lase tirita in al doilea Razboi European pentru dezvoltarea economica nemaiintilnita ! Nici n-ar fi avut cu ce!!! A fost nevoie de o Alianta intre 4 super puteri pentru a o invinge!!! Pentru maimutoii dependenti de bananele mass mediei, am o surpriza: 1. Nu socialistii au fost vinovati de starea RSR (o cauza ar fi achitarea datoriilor), 2. Nu vad de ce o duceti mai bine acum decit atunci ! Pentru ca aveti cafea-coca cola-banane-internet -masina-benzina..... . ? SI UNDE LOCUITI MAI? in canale? Nu chiar toate dar cred ca multe am fi avut oricum si cu Ceausescu! In dec 89 Romania nu mai avea datorii!!! In sept 2008 are 28 mlrd plus peste 300 (acum doi ani) in top 500 milionari forbes.com!!! cu ochii inchisi, ramineti la bananele Tel Aviv-ziunii!
    2008-09-08, 13:12:26 (92.116.102.*)
  11. de Dan D-orulet R-otariu:
    Gulagul continua si azi cand fenomenul e prezent prin plecarea de foame a 4 milioane de romani din casele lor sa -si gaseasca o bucata de paine afara. O mananca cu noduri acolo, urmariti ca in Spania sunt primii dati afara, acum cand Spania are un somaj foarte ridicat si e intr-o puternica recesiune, sau in Italia. Daca nazistii au declarat razboaie Romania Socialista a respectat principiile si nu a atacat nici o alta tara, atat timp cat nazistii au dezvoltat economic tara lor au favut un lucru bun, rau a fost ca au folosit alte popoare ca sclave sa le asigure bunastarea. Iata deci marile diferente: dezvoltarea pasnica si dezvoltarea razboinica, dar si infiintarea gulagurilor pentru exterminare si a gulagului pentru re-educare si plata recirocei. In fond PCR a fost desfiintat prin lege de catre concurenta in 1924, de frica, si membrii sai plantati in puscarii, iar comunistii au tratat cu aceasi metoda adversarii politici, concurenta, "cadouri" de care ei insisi au "beneficiat". Si apoi comunistii au alicat un principiu: fabricile si uzinele sa fie ale poporului, si-au respectat programul si era normal ca 5% din popor sa fie afectat de nationalizare. Totusi sa ne amintim ca Romania a exportat autoturisme in Germania ceea ce trebuie sa recunoastem ca e un succes. Si astazi o sa spuneti ca exportam, dar o sa spun eu ca profitul e in buzunarul francezului, exclusiv, pe cand atunci noi aveam 51% din profit si francezul doar 49%, iata alta diferenta, din pacate. Acum slugarim pe francezi altadata eram parteneri, patronii fabricii. Iata o noua libertate individuala! Astept sa reluati tema la infinit cu "jos comunismul" sub diferite alte nume, si acelasi IP.
    2008-09-08, 13:16:33 (79.117.193.*)
  12. de trotineta Fraud:
    intrebarea asta o am si eu: Daca Ceausescu mai traia si astazi (ca presedinte al RSR) tare sint curios daca plecau 4 milioane din tara -si asta nu pentru ca ar fi fost granitele inchise-datoriile achitate!!! Plecau? Oamenii astia nu au o privire de ansamblu asupra situatiei finaciare-economice de acum de isi permit nesimtirea sa critice o situatie care o cunosc si pe aia tot doar din bananele mass mediei TOT ACTUALE!!!! moah!
    2008-09-08, 13:21:51 (92.116.102.*)
  13. de Capitalism:
    Cine a afirmat ca romanii o duc mai bine acum decat inainte de 89 ? Acela nu poate intr-adevar fi decat un inconstient, ametit de prea multa Coca Cola. Acum in Romania nici nu este capitalism autentic, ci decat o tentativa jalnica si dezastruoasa( comunistii inca ocupa functii importante si fac rau pe unde pot), asa cum inainte de 89 a fost de fapt un pseudocomunism, adica un comunism fals si denaturat, indepartat de scrierile lui Marx si Engels, intretinut fortat prin dictat si teroare. Milioane de oameni pleaca din Romania pentru care nu pot simti decat dezgust si pe buna dreptateilioane de romani, insa e foarte sugestiv faptul ca nu pleaca in Rusia, China, Cuba sau Coreea de Nord, ci tot in tari capitaliste din Occident. Iar aceasta deoarece, spre deosebire de comunism, capitalismul reprezinta cel mai bine natura corupta a fiintei umane si e in deplina armonie cu aceasta. Comunismul, pentru a putea fi implementat cu succes, are nevoie de fiinte superioare, asa cum nazismul avea nevoie de rasa superioara, ce urma a fi creeata prin experiente geenetice. Am curaj sa afirm ca si in Romania comunistii ar fi urmat aceeasi cale. Ceausescuia fost dat jos nu pt. ce a facut ( bine ori rau), ci pt. ce avea de gand sa faca, iar serviciile secrete occidentale au vazut in el un pericol. simplu ca buna ziua. Clar ca lumina zilei. Limpede ca apa de izvor intr-o zi senina de vara. Omenirea e guvernata prin aliante, iar Ceausescu propovaduia independenta si neamestecul in treburile altui stat, ca un infantil idealist. Iar acum milioane de romani fug in Occidentul capitalist, iar altii propovaduiesc pe aici comunismul. Nu poti decat sa-ti faci cruce si sa te rogi la Dumnezeu sa le dea minte si la atei.
    2008-09-08, 13:33:06 (89.120.253.*)
  14. de trotineta Fraud:
    sa nu uitam AIDS: Romania este prima tara in lume la nr. de copii afectati de AIDS!! Dr. Horowitz (evreu?) afirma ca este man-made si este raspindita intentionat! Mr. Grohaiala (premiul Nobel pt. pace-Kissinger) a avut niste programe foarte bine documentate despre reducerea populatiei..... sau si asta era comunist?!!! Am toate cartile astea dintre care unele sint interzise (sub nici-o forma de gasit = a 10-a editie, nu?)! nu aveti decit sa-mi trimiteti un gimel !!! Nici nu va dati seama in ce minciuna traiti!!! Cred ca in mai putin de doua ore adun peste 100 programe de reducere a populatiei= imbogatire a unora= saracire a altora care nu au nici-o legatura cu comunistii-socialist ii.... poate doar ca victime!!! Deschideti amindoi ochii.... renuntati sa nu vedeti padurea!!!
    2008-09-08, 13:40:43 (92.116.102.*)
  15. de Dan D-orulet R-otariu:
    eram sigur ca iar o sa va schimbati numele: sunteti previzibil! Daca afirmati ca romanii nu o duc astazi mai bine decat ieri atunic dvs. despre ce vorbiti in rest? Povesti cu balauri comunisti care de fapt nu sunt comunisti pentru ca au devent putrezi de bogati, pentru ca in esenta lor nu au fost comunisti niciodata ci doar oportunisiti cu carnet de membru PCR. Pai ... logica unde o uitarati?
    2008-09-08, 13:42:25 (79.117.194.*)
  16. de Pt. procomunisti:
    Dezastrul contemporan e o scuza pentru teroarea comunista dinainte de "89 ? Plecarea a miloane de romani in Vestul capitalist reprezinta un motiv pentru reintoarcerea la comunism ? Daca nu o ducem bine nici acum inseamna ca trebuie slaviti comunistii ? Nicidecum ! M-as bucura sa nu fiti atat de ridicoli, sa vedem cum facem sa scoatem tara din mizerie. Prin comunism sau capitalism, nu are neaparata importanta, dar prin pragmatism, nu prin idealism si utopie, fiindca traim pe o planeta guvernata de marile puteri care fac cartile si ne spun cum sa jucam, sa pierdem cand si cum vor ele. Altfel ne spulbera de pe harta si de pe fata Pamantului. Exemplul Iugoslaviei este mai mult decat suficient si nu e nevoie de cel al Romaniei dezbinate teritorial pentru a ne baga mintile in capetele noastre patrate. Aceasta e epoca in care traim si nu cred ca o putem schimba noi, romanii, oricat ne-am umfla in pene.
    2008-09-08, 13:51:57 (89.120.253.*)
  17. de Dan D-orulet R-otariu:
    Gresiti intr-un sens: Sunt un adept al invataturilor lui Hristos: imparte celor multi, fa dreptate, apara multimea de furi, fa spitale sa vindeci orbii, etc. Mai citit Biblia intre doua cruci si o saa vedeti ca intaiul comunist a fost Hristos! Sau ce au facut comunistii bun, inclusiv iubeste-ti aproapele (si nu dusmanii) nu puteau fi inspirate decat de invataturile lui Hristos. Din pacate neavand puterile lui Hristos comunistii aveau nevoie de spitale si pentru ca nu puteau face painea sa o inmulteasca ca Hristos au facut industrie si au arat cu tractoarele date de industrie asta e viata. DAR AU FACUT PENTRU POPOR! Sa-i respectam si sa veneram generatiile de sacrificiu pentru greutatile mostenite de la regimul capitalist interbelic: Romania distrusa si saracita de razboi uman, economic cu datorii imense catre invingatori. Sa veneram munca parintilor nostri si sa respectam rezultattele economice obtinute in doar 4 decenii atat timp cat in ultimele 2 decenii am fost doar o umbra a ceea ce am fost inainte! Pensionarii ar trebui sa aiba pensii duble fata de ce au indurat, insa sunt in continuare o generatie de sacrificiu! Pacat!
    2008-09-08, 13:58:06 (79.117.194.*)
  18. de Pt. procomunisti:
    Sa presupunem ca sunt de acord cu dvs., dar nu noi luam deciziile. Ceausescu propovaduia independenta si neamestecul in treburile altui stat, o facea corect si pe buna dreptate fiindca asa ar fi normal sa fie, dar o facea infantil si utopic, intr-o epoca in care omenirea era si inca e guvernata prin aliante intre marile puteri economice si militare. Asa si acum, au fost reimpartite sferele de influenta si gata. Nu cred ca in sfera de influenta a Vestului ar fi loc pentru un stat comunist . Romania nu se mai poate intoarce la comunism, desi ce a fost inainte de 89 nu a fost nici pe departe comunism, dar asta e o alta poveste.
    2008-09-08, 14:08:21 (89.120.253.*)
  19. de Dan D-orulet R-otariu:
    Tara poate fi scoasa din mizerie in viteza daca: Se foloesesc pargiile statului capitalist de astazi: sistemul de taxe si impozite, Constitutia, repunerea in legislatie a Legii 18/1968, controlul strict al venturilor (statul trebuie sa stie fiecare venit, natura si sursa lui in vederea impozitarii), aplicarea si completarea Codului Penal si Codului de Procedura Penala, completata legislatia pentru a face din Politii sa fie eficiente, etc. Metode sunt destule, oameni sa le aplice sunt putini nu ca nu ar fi dorite de populatie. Deci COMUNISM nu a existat in lume, paote in comuna primitiva, dar eu nu pot vorbi despre ce nu cunosc, ci a existat doar socialism care in Romania a fost sub forma numita stalinism. Astazi Partidul Comunist din China conduce in socialism CHina iar rezultatele economice .... sunt de necontestat si acolo. Poporul din economie mananca painea si-si trage seva nu din scrierile unui pretins literat precum Blandiana sau a unui fizician modest numit Patapievici cu aere de filozof.
    2008-09-08, 14:12:41 (79.117.194.*)
  20. de Pt. procomunisti:
    China are menirea ei si nu o putem confunda cu a Romaniei
    2008-09-08, 14:29:24 (89.120.253.*)
  21. de Dan D-orulet R-otariu:
    Dar pe site-ul Partidului Comunist al Chinei puteti citi ca ei sunt in faza a Socialismului si ca rolul conducator al societii revine intelectualitatii, de exemplu! de fapt ei recunosc un fapt atat de evident si in Romania inainte de 1989, intelectualitatea conducea atunic cum conduce si acum , numai ca nu ne era recunoscut fatis acest rol. Doar era si o savanta cu renume mondial, desi nu-mi este permis sa glumesc cand vorbesc de doi semeni de ai mei ucisi fara mila de Craciun, ingropati undeva unde copii lor deja morti nu au aflat niciodata unde, iar copilul care insa poate vrea sa aprinda o lumanare la capataiul lor nu are unde. Alta "dreptate" facuta de capitalisti! Alte drepturi ale omului respectate cu strictete in Romania! IIIIIEEEEEUROPEANA!
    2008-09-08, 14:36:28 (79.117.194.*)
  22. de Pt. procomunisti:
    Rolul de conducere si decizie atribuit intelectualitatii se cheama noocratie, ideea a fost promovata printre altii de Camil Petrescu in perioada interbelica. Din pacate in Romania este acum democratie ( demos = popor, kratos = putere), voteaza toti, nu doar intelectualii. Poti fi politician si daca nu esti intelectual si e foarte bine asa. Nu cred ca aici este buba saraciei din Romania. Noocratie sau democratie, o diaputa la fel de inutila ca si cea comunism - capitalism.
    2008-09-08, 15:21:16 (89.120.253.*)
  23. de radion:
    Unde erau automobilele facute atunci domnilor comunisti? Cati km parcurgeati cu cei 10 l de benzina pe luna calculata ca suficienta de lingaii lui ceausescu? Unde erau chilotii, hartia igienica, sapunul, detergentii, ciorapii, mancarea..., laptele ptr copii...si toate celelalte..Sau voi nu duceati lipsa de acestea. Erau cozile de 30 de ore sa iei un litru de ulei sau 10 oua...Rotarescule nu mai dezinforma lumea de pe aici...spune-le adevarul daca esti cinstit.. ce viata am putut sa induram....
    2008-09-08, 16:26:05 (79.117.195.*)
  24. de Dan D-orulet R-otariu:
    In Romania erau facute! 130 km, dar avei in tranzit alti zece litri si vara cota era mai mare, dar dupa ce am indurat rationalizarea benzinei au venit si au dat-o toata cu rafinarii si resurse OMV. Si in loc sa va doar ce se intampla criticati ce se intampla atunci? Restul se exporta si la alpte nu staeai 30 de ore ca se termina in 2 ore, asadar nu mai dezinformati lumea si spuneti-le cinstit ce viata am induarat cot la cot ca sa creasca Romania, ca de aia erau ratele acumularii atat de mari. Eram ca o familie care economiseste acum suntem aceasi familie care risipeste, despre asta vorbeste si Soviani, lucruri despre care nu doriti a auzi: ati imprumutat peste poate Romania neavand deloc grija de economia noastra a tuturor. Asta nu vreti sa intelegeti ca lipsurile nu se datorau modului de productie socialist, adica nu se datorau faptului ca intregul popor detinea fabricile si uzinele si ca dividendele ramaneau in tara si se dezvoltau noi intreprinderi, blocuri, statiuni. In 1976 cand aveam de toate nu era tot socialsim. Asadar nu mai dezinformati! Si mai intelegeti ca o familie care doreste sa fie bogata satului tre sa manance mai prost, sa munceasca mai mult, sa poarte chilotii carpiti, daca vrea peste 20 de ani sa fie in fruntea satului. Cam asta doreau si comunistii in Romania un stat independent care sa aiba o industrie atat de puternica si independenta din toate pct de ved incat sa fim cu adevarat pe picioarele noastre. Si am fi fost si fara lipsuri, dar cu o rata a a cumularii mai mica, din pacate. Deci cata benzina aveati cota stimabile in 1976? si cate oua inghiteati odata tto in socialism? Si cata carne era in tara in 1945 inainte de alegeri, si ce cartele erau introduse dupa razboi de guvernele capitaliste de pana in 1946? Aaaa ati uitat cum au luat tara. Dar Maria ta , ca sa merg pe logica dvs. stramba, ce ati mai primit retrocedari de la stat, ce ati mai furat de la statul socialist si va e frica ca o sa va ia comunistii sa intre in proprietatea statului? Ce ati invartiti in ultimii 19 ani? Cat m-ati furat? cat ne-ati furat?
    2008-09-08, 16:41:37 (79.117.194.*)
  25. de trotineta Fraud:
    ".. ce viata am putut sa induram.."! ce patetic! ce induiosator! V-AM MAI INTREBAT PE AICI: CE FACEM CIND BANCILE INCEP SA-SI CEARA DATORIILE? Stiti cum au mai fost falimentati zeci de mii de oameni prin anii 60-70 in USA? Credit la termen: cind ii venea bancii, iti dadea 24 ore sa achiti sau sa depui ob´ectele in posesia bancii! ce viata am avut..... :) trezeste-te romane!
    2008-09-08, 16:50:26 (84.57.166.*)
  26. de radion:
    SUA are datorii de 53 trilioane de dolari....Ei sa-si faca probleme in acest sens...Retrocedarile trebuiau facute dar celor in drept nu sa ajunga in mainile iliestilor, basestilor, bercenilor, becalilor.si atatia ca ei...Iar vin Comunistii? Va rog sa ganditi limpede domnule...Ei sunt in PSD, sunt aici dar s-au convertit in capitalisti...iar ei nu mai pot naste monstri comunisti...
    2008-09-08, 17:01:40 (79.117.195.*)
  27. de GINARDO:
    bai fratilor traiam mai bine de 1 milion de ori pe timpul lui Ceausescu cine nu era bime atunci inseamna ca ori manaca cacao sau erea un fraier coclit nu ca acum totzi pupa in p... au ajuns sa-ne conduca asa ca la peste fraierilor
    2008-09-08, 17:10:50 (92.80.223.*)
  28. de rodion...:
    Ginardo...te rog explica un trai mai bun de 1 milion de ori in ce consta in anii 80...Stiu doar ca traiam in intuneric 18 ore din 24 la propriu, iar la figurat 24 din 24, multi nu prea vedeam ce se intampla...
    2008-09-08, 17:15:50 (79.117.195.*)
  29. de Craiovean get-buget:
    rodioane,cu ginardo iti consumi tu neuronii?hai,mai omule,ai si tu mai multe pretentii,nu vezi cum scrie?...
    2008-09-08, 17:24:05 (79.117.219.*)
  30. de trotineta Fraud:
    dle radion e adevarat, noi avem doar (?!) 28 mlrd! Germania are doar (iar?!) 1700 mlrd! Schimba asta problema cu ceva? Mai apartine ceva poporului roman-american-germa n-francez ? Singurul stat care nu are datorii internationale este ..... esteee...... doamnelor si domnilor va prezint statul fara datorii internationale: ISRAELUL!!! Care primeste "ajutoare" in jur de 10 mlrd anual doar de la USA! Germania plateste inca! Vine rindul Romaniei! hi hi, continuati-va bananele la Tel Aviv-ziunea romana!!! Repet: in Germania s-a calculat pe cap de locuitor (de la sugar la pensionar) la vreo 20 000+ !!! Inca nu imi explica nimeni cit a consumat din acei bani sugarul si pe ce! Dar poate puteti sa-mi spuneti CIT ATI CONSUMAT VOI DIN acei bani! Cine-i baubau aici: Ceausescu sau capitalismul? E o intrebare simpla fara nimic retoric! Analizati, comparati si RASPUNDETI-VA !!! Eu imi stiu raspunsul meu, nu am chef sa vorbim iar vorbe!
    2008-09-08, 17:24:17 (84.57.166.*)
  31. de zaharia:
    Este un art care exprimă controverse ale mentalităţii de relele obţinute.Comentarii le tuturor sînt color şi totul devine o politică ne definită pt tot ce-şi doreste fiecare cu o tentă complexă.Azi avem democraţia dorită şi impusă ce nu este distracţie decît cu arma şi jungla.Ec unei ţări constă în realizările obţinute în industrie,agricultur ă şi în ştiinţă,fapt ce e foarte greu în românia să mai ajungi la un licăr de lumină.Civilizaţia şi tot ce poate fi uman sa şters de mult iar oamenii circulă fără un ţel anume.Nu-mi permitm să comentez pe larg şi alte explicaţii,deoarece avem alte persoane potrivite pt restul...........
    2008-09-08, 17:36:23 (79.117.213.*)
  32. de radion:
    sa traiesti craiovene...nimic nu-i insanatoseste pe cei ca ginardo, trotineta, r-otariu decat timpul care nu iarta pe nimeni..si ai dreptate nu are rost sa-mi pierd timpul cu ei. Ma bucur cand vad cum le fuge pamantul de sub picioare si incearca in zadar sa intoarca roata istoriei....
    2008-09-08, 17:40:59 (79.117.195.*)
  33. de trotineta Fraud:
    mie imi fuge pamintul de sub picioare?!!! bai da´ esti bananier rau de tot!! fii antena ca am o surpriza pentru tine: da un search la NSSM 200 (Kissinger Report -december 10, 1974) si vezi daca poti sa intelegi ce citesti! pina atunci,ceilalti luati o proba de aici: "11. Adverse economic factors which generally result from rapid population growth include: -- reduced family savings and domestic investment; -- increased need for large amounts of foreign exchange for food imports; -- intensification of severe unemployment and underemployment; -- the need for large expenditures for services such as dependency support, education, and health which would be used for more productive investment; -- the concentration of developmental resources on increasing food production to ensure survival for a larger population, rather than on improving living conditions for smaller total numbers."! baaanaaaanaaaaa pt. toti!!!
    2008-09-08, 17:49:53 (84.57.166.*)
  34. de Trai mai bun ?!:
    OK, chiar daca este discutabil, sa presupunem ca a fost mai bine inainte de 89. Inseamna ca se razgandesc Uniunea Europeana si Rusia in reimpartirea sferelor de influenta de dupa 89 ca sa ne includa in Comunitatea Statelor Independente si nu in UE ? Inseamna ca Uniunea Europeana ar acepta in cadrul ei o tara ca Romania reintoarsa la comunism ? Nicidecum ! Va spun eu ce inseamna: Romania are in fata un veac de capitalism sau mai mult si nu depinde de noi acest lucru, l-au hotarat altii si bine au facut fiindca oricum de la Tepes si Al. Ioan Cuza nu mai avem conducatori. Noi nu suntem buni nici la comunism, nici la capitalism, nu meritam sa ne conducem singuri si nici nu suntem in stare. Sa zicem mersi daca nu ramanem fara tara cum au ramas sarbii. Sa nu credeti ca va jucati voi cu marile puteri si faceti din ele ce vreti voi ca sunteti romani, noaptea vreti comunism si ziua capitalism.
    2008-09-08, 17:55:11 (89.120.253.*)
  35. de trotineta Fraud:
    :) mai mai! dar fara tara ai ramas cind ati plins dupa Uniunea Europeana a Republicilor Sovietice = E.U. fara sa mai punem la socoteala mosierii !!! Inca mai astept raspuns: Cu ce ne-am ales noi din aceste datorii internationale (sanchi)? Noi= eu si cu voi, nu mosierii!!! Si daca aveti de gind sa raspundeti: nu uitati ca Romania in aug 89 nu mai avea datorii= am avut alimentele rationalizate pentru ca a vrut Ceausescu sa le plateasca! Dar daca astazi bancile vor vrea sa aiba banii inapoi, va dori Guvernul Uniunii sa plateasca gheata sau le va mai da ceva? Eu unul mi-as pregati cutia cu crema neagra pentru pantofi...... asa ca sa respectam traditia!
    2008-09-08, 18:11:11 (84.57.166.*)
  36. de Craiovean get-buget:
    sint pierduti in ardei,n-are rost.....
    2008-09-08, 18:14:44 (79.117.219.*)
  37. de Tara vanduta ?:
    Fratilor, voi inca mai aveti tara, aveti drapel, Presedintie, sunteti pe harta Europei ca stat cu capitala la Bucuresti, sarbii nu au acceptat noua reimpartire a sferelor de influenta si uite ce a ajuns de ei. Ei nici macar nu mai au ce vinde ori da pe gratis. Cine se opune marilor puteri asa sfarseste. Credeti-ma ca nu avem nevoie de exemplul Romaniei impartite teritorial pe la vecini ca sa intelegem un lucru simplu, ce tine de dominatia mondiala. Nu are nicio importanta ca aveam voie sa cumparam inainte de 89 doar 10 l de benzina lunar ( doar la inceput aveai voie sa cumperi mai multa daca erai in tranzit prin alt judet, ulterior s-a intezis de tot) si nu are importanta ca o ducem acum poate mai rau ca inainte, desi avem libertati aproape depline. Altii hotarasc ce e bine pt. noi si asta e epoca in care traim, buna sau rea. A venit vremea sa nu mai plangem trecutul si sa ne punem pe treaba sa scoatem tara din mizerie, pana nu pleaca toti in Vest. Vedeti voi, nu prea pleaca multi in China..;.
    2008-09-08, 18:25:37 (89.120.253.*)
  38. de trotineta Fraud:
    tendinta de dominatie mondiala e veche de 2500 ani: Imperiul Roman, Imperiul Otoman, barbarii.... Hitler (?!), Uniunea Sovietica..... e plina istoria de exemple: DE CE CREDETI CA A INCETAT ACEASTA TENDINTA? Pentru ca va spune mass media ca in capitalism se respecta drepturile fundamentale ale omului?!!! HA!!! si iar HA!!! Oamenii cu carte pretind ca mass media si guvernantii mint! Credeti ca urmatoarea perioada de sclavagism va mai da gres? Ha! si iar HA!!! Sinteti deja sclavi spiritual.... fizic nu mai avem mult.... de la o zi la alta ni se muta piesele pe Marea Tabla de Sah!!! ha ha ha!
    2008-09-08, 18:28:05 (84.57.166.*)
  39. de Dominatie mondiala:
    Ok, in sfarsit a inteles cineva ca Romania nu se poate opune vointei marilor puteri. In cazul Romaniei contemporane, vointa marilor puteri corespunde cu vointa majoritatii populatiei, dovada in acest sens fiind plecarea a milioane de romani in Vest si nu in China, deci in tari capitaliste, nu comuniste. Va spun si de ce pleaca romanii acolo: subconstientul lor e atras de capitalism fiindca doar capitalismul reflecta natura corupta a fiintei umane si e in deplina armonie cu aceasta.
    2008-09-08, 18:36:24 (89.120.253.*)
  40. de Capitalism:
    Capitalismul reprezinta cel mai bine natura corupta a fiintei umane si e in deplina armonie cu aceasta. Imi pare rau de. procomunisti, aproape ca mi se rupe inima de dragul lor, dar nu cred ca e momentul pentru mutatii genetice in genul celor incercate in lagarele naziste. O societate (aproape) perfecta e posibila doar cu o fiinta umana pe masura ei si nu este cazul. Asta e natura fiintei umane - corupta. Aceasta e epoca in care traim - dominata prin aliante intre marile puteri, care traseaza viitorul altor natiuni indiferent de vointa lor. Jos comunismul ! E inutil pentru Romania. E un pietroi prea greu atarnat la gatul unei tari aproape neluate in seama pe plan mondial.
    2008-09-08, 18:52:11 (89.120.253.*)
  41. de trotineta Fraud:
    nu te doare gitul sa schimbi atitea pseudonime?!!!
    2008-09-08, 19:04:09 (84.57.166.*)
  42. de trotineta Fraud:
    ori eu sint prea complicat ori voi dati cu pacpacul si cind vine vorba de raspunsuri va faceti ca ploua..... am formulat intrebari la care astept raspunsuri.... doar din curiozitate dar astept raspunsuri! in special de la specialistii anti-RSR -pentru ca asta ma framinta pe mine, nu China, nu Cuba , doar USA si RSR!!! asa ca domnilor specialisti, deschideti ochii si ginditi!!! nu-i asa ca-i imposibil? :) mai luati o banana de la mass media pina veti reusi sa fiti stapini pe gindurile voastre!!!
    2008-09-08, 19:29:03 (84.57.166.*)
  43. de Craiovean get-buget:
    la sfirsitul lui martie 1989 N.C.anunta public la TVR plata datoriei externe.....rezultat -nivelul de trai a scazut constant in loc sa creasca....TU UNDE ERAI ATUNCI,BANANIER NENOROCIT??SAU NICI NU ERAI IN PLANUL AL LOR TAI?MINCAI BROZBE PRAJITE,SAU AI TAI PRIMEAU PLOCOANE ACASA?nesimtitul draq!
    2008-09-08, 20:22:06 (79.117.219.*)
  44. de trotineta Fraud:
    tu in sase luni vroiai mercedesul la scara? tot nu mi-ai raspuns: Cum platim aceste datorii, acum! si am mai spus ca tata pleca luni dim la 4 si se intorcea vineri seara la 22-23.... asa era in agricultura vara! mama, cam la fel! eu am fost comunistul in familie: intii pionier, apoi imi venea rindul la UTC: aveam de ales? :) dar nu asta e important.... mai baga un dans pentru banana zilnica! cit de curind ne vom da toti cu crema neagra de pantofi!
    2008-09-08, 21:30:11 (92.117.229.*)
  45. de trotineta Fraud:
    "Cel care nu intelege ar trebui ori sa invete ori sa taca!°
    2008-09-08, 21:45:06 (92.117.229.*)
  46. de Craiovean get-buget:
    voiam mincare pt.mine si ai mei!voiam o nenorocita de zi libera pe saptamina,nu sa lucrez duminica de duminica!ti se pare ca astea sint mercedesuri???
    2008-09-08, 21:53:43 (79.117.219.*)
  47. de trotineta Fraud:
    acelasi lucru si aici: Platon despre democratie: (daca suna contrar principiilor actuale, legati-va de el): masa populară (oi polloi) este asimilabilă prin natura sa cu un animal sclav sub raportul pasiunilor şi al intereselor sale trecătoare, sensibil la linguşeli, inconstant atât în iubirile cât şi în urile sale: a I se încredinţa puterea, însemna a accepta tirania unei fiinţe incapabile de o minimă reflexie şi rigoare; atunci când masele îşi desemnează magistraţii, o fac în funcţie de competenţele pe care ele cred că le-au constatat – mai ales calităţi de limbaj - , văzând în acestea capacitatea politică; în ce priveşte pretinsele discuţii din Adunările populare, acestea nu sunt decât dispute, confruntări între opinii subiective, inconsistente, ale căror contradicţii şi lacune denotă cu prisosinţă insuficienţa.
    2008-09-08, 21:57:42 (92.117.229.*)
  48. de xxxx:
    trotineto...bine ca nu ai ajuns si utecist atunci, mai ai o sansa sa-ti revii. Vinerea agricultorii tai parinti veneau acasa zici...noi cei din industrie sambata si duminica mergeam in agricultura sa culegem porumbi..Totul era varza, nici industrie nici agricultura CONSTRU IAM SOCIETATEA MULTILATERAL DEZVOLTATA...
    2008-09-08, 22:12:28 (79.117.195.*)
  49. de Craiovean get-buget:
    tralala,ciupercutze, floricele-cauta-te de sanatate,tipule,ca virusezi internetul.....
    2008-09-08, 22:16:32 (79.117.219.*)
  50. de trotineta Fraud:
    "Leon Trotski paraseste New York pentru a indeplini Revolutia"- Cap II din Wall Street si Revolutia Bolsevica, Anthony C. Sutton!!! -"Veti ava o Revolutie! O teribila revolutie! Cursul ei depinde de ce ii va ordona dl. Rockefeller dlui. Hague sa faca! Dl. Rockefeller este simbolul clasei conducatoare americane iar dl. Hague este simbolul uneltelor politice ale acesteia!" - Leon Trotski- New York Times, 13 dec. 1913 - Daca mai stau mult cu voi chiar ca ma virusez de tot!!!
    2008-09-08, 22:41:33 (92.117.229.*)
  51. de trotineta Fraud:
    daca cineva are dubii, e de ajuns sa-l studieze pe Trotski: locuia intr-un apartament in New York, avea masina cu sofer la scara , frigider si tot ce mai era nevoie in apartament.... si a parasit New York pentru Rusia via Germania cu ceva milioane bani gheata! Cam acelasi lucru si Lenin! Vorbim aici de mai bine de 100 ani de manipulari dragi pacmani, e greu sa va spuneti ca voi si cu mine -inclusiv parintii nostri am fost nascuti in minciuna.... IN MINCIUNA!!! de fapt.... 2000 ani de minciuna pentru a fi mai exacti! Noapte Buna Gindire!
    2008-09-08, 22:54:11 (92.117.229.*)
  52. de Hitler:
    Procomunistii sa nu mai laude atat realizarile epocii de aur, ca e ca si cum nazistii ar incepe sa-l slaveasca pe Hitler ca a facut si el lucruri bune. De ex. a dat ordin sa se construiasca o masina populara - Volkswagen si a ridicat un intreg oras ca loc de nastere a acesteia - Wolfsburg sau cam asa ceva. Ba am mai auzit o aberatie - ca nu sunt recunoscute realizarile comunismului in RO, de parca ar fi demolat cineva Casa Poporului sau am fi astupat Canalul Dunare - Marea Neagra. Locuim majoritatea bine mersi in blocuri construite de comunisti. Deci nu ca nu le sunt recunoscute realizarile, ci le sunt contestate virulent teroarea in care au tinut un popor, infometarea, lipsirea de libertati fundamentale precum cea a cuvantului ( nu aveai voie sa critici pe vreun mare comunist ca faceai puscarie grea etc.). O jumatate de paine pe zi, atat era voie, 10 l de benzina pe luna. Nu e posibil asa ceva, ma minunez si acum. Fac ceva pe ele de datorii, viata mea e prea scurta pt. asa ceva. Si ce-a realizat ca le-a platit ? A dat drumuyl la viata ? Nicidecum. Avea alte ganduri nastrusnice, voia sa desfiinteze localitati intregi si sa faca deportari masive, sa construiasca pentru oameni crematorii, sa purtam doar salopete albastre si multe alte nebunii. Treaca mearga, dar nu l-au mai suportat altii, ca mamaliga de popor roman il slavea si acum. Jos comunismul ! Nu e nici capitalismul de Doamne ajuta, dar ne putem lua catrafusele si pleca in alte zari.
    2008-09-08, 23:01:14 (89.120.253.*)
  53. de sudistu':
    Orice om de bun simt isi aminteste cat de greu o duceau romanii inainte de '89...Regimul care a fost pana in '89 a adus atata suferinta romanilor, incat traumele se vad si acum...Marii dictatori ai lumii au justificat mereu, cu multa viclenie, de ce poporul trebuie sa sufere, sa stranga cureaua si...sa nu doreasca decat locuri fruntase in statistici...Printre tintele lui ceasca, de exemplu: sa fim pe primul loc in lume la productia de hotel (pe cap de locuitor), desi resursele noastre in acest sens erau sarace…Pe conceptii de acest fel a fost distrusa Roamnia…Unii au crezut/cred aberatiile comuniste, altii nu, dar intoxica opinia publica...Important este ca tanara generatie sa stie in ce hal de mizerie morala si materiala se zbatea Romania lu' ceasca, si, mai ales, cine sunt responsabilii dezastrului care a urmat dupa `89…Responsabilii dezastrului de dupa `89 sunt acei ’’saraci’’ si ’’cinstiti’’ , comunistii nostri ``dragi``, care ne tin lectii de morala, uneori…Gasca asta de hoti nesatui care jefuieste Romania este marea gasca a PCR si a Securitatii…De retinut: jaful cel mare a pornit din `89, nu cand a cumparat Ford la Craiova, de exemplu, adica dupa 18 ani…Vinovatii principali ptr jaf sunt mafiotii comunisti romani… Strainii au facut achizitiile principale de la mafiotii comunisti ….
    2008-09-08, 23:13:45 (86.34.178.*)
  54. de trotineta Fraud:
    "Urmând politica de subjugare, pe 23 Ianuarie 1918, Trosky a declarat la Petrograd că va sprijini revoluţionarii de la Odesa, ca să răstoarne regimul din România. A doua zi, Sfatul Ţării a declarat Independenţa Republicii Moldoveneşti şi ca ripostă, bolşevicii au ocupat Kievul pe 2 Feb.1918. Peste o săptămână, au arestat misiunea militară română condusă de generalul Coandă, au expulzat pe ministrul român de la Petrograd, Constantin Diamandi, confiscând şi Tezaurul României încredinţat spre salvare. Pe 14 Februarie, de la Odesa, se trimitea ultimatumul guvernului român prin care se cerea ca până la 16 Feb.1918 să se evacueze Basarabia."-Ciceron e Ionitoiu Bravo Florica: Jos Comunismul!!! stai sa mai beau o coca cola si mai ziceti mai flacai: Jos Comunismul!
    2008-09-08, 23:14:59 (92.117.229.*)
  55. de sudistu'-erata:
    In postarea mea anterioara, corect este "...productia de otel...", NU "...productia de hotel..."... Scz!
    2008-09-08, 23:21:42 (86.34.178.*)
  56. de Crematoriu comunist:
    Cel mai grav dintre lucrurile pe care s-a aflat ca intentiona in secret sa le realizeze in Romania Ceausescu este motivul din care demola biserici. Multi au afirmat, ca sa-l scuze oarecum in fata istoriei, ca a demolat cateva biserici fiindca stateau in calea unor anumite proiecte urbanistice, fapt care nu ar fi de condamnat, decat poate ca respectivele biserici puteau fi mutate, cum s-a mai facut. Adevarul se pare ca este insa cu totul altul. Si e un adevar monstruos. Ceausescu si comunistii se stie ca erau atei invederati si potrivnici infocati ai oricarei religii, iar pe cea ortodoxa din Romania voiau sa o desfiinteze treptat.. Sigur si fara echivoc.Dupa ce o desfiintau, oamenii nu ar mai fi fost inmormantati in cimitire, ci arsi in crematorii, iar ramasitele ( cenusa) depuse in urne. A si fost pus in practica un astfel de asa zis cimitir, undeva langa Bucuresti, ma ingrozeam doar cand il vedeam. Era sau mai e si acum chiar langa autostrada Bucuresti - Pitesti. Acesta era viitorul de aur al Romaniei. Ca mai baga el in crematorii si pe altii, asta e altceva. Imi pare rau ca a trebuit sa va marturisesc aceasta convingere a mea. luati-o ca personala si uitati-o, ignorati-o. e spre binele vostru, bucurati-va de viata, nu o umpleti cu ganduri negre. Nu merita.
    2008-09-08, 23:22:22 (89.120.253.*)
  57. de trotineta Fraud:
    te minti singur:" Ceausescu si comunistii se stie ca erau atei invederati si potrivnici infocati ai oricarei religii,"! mai gindeste-te..... iti dau un tip: citeva (sau doar una) erau exceptate!!! hi hi hi : trebuie sa te intorci iar in istorie sa poti intelege.... Ceausescu si Lenutza erau si ei masoni (ceva prin Italia) hi hi hi ! Rockefeller si Rothschild!!! hi hi hi, ia cauta sa intelegi mai multe despre ei.... Iti mai dau un tip: Familia regala britanica are copacul de 800+ ani! Rothschild il are de 1200+ ani! hi hi hi Prishepi? copac=arbore genealogic! INCA VA MAI MINTITI SINGURI CU COMUNISMUL ASTA?!!! si nu vad decit avantaje in cremare.... fii antena ca religia crestina e suma unor culturi satanice... hi hi hi iti spun io ca mai bine e cu Mama Natura! crucifixul e simbol pagin! chiar daca mai vrei, ma duc la culcare ca miine am iar de furat doar sint in "Jermania, patria mea natala smm"!!! Asa-i copii?
    2008-09-08, 23:33:23 (92.117.229.*)
  58. de Dan D-orulet R-otariu:
    D-le sudistu, sa fim seriosi. Ca sa ai independenta economica terebuie sa cresti prima data baza: industria extractiva, cititi un alt articol in Gds de azi sa descoperiti ce inseamna resursele minerale in Romania. Si a dezvoltat mineritul, tot in articolul rerspctiv o sa descoperiti niste cifre. Apoi tot la baza peste industria extrayctiva e industria siderurgica, poate dvs. aveti dreptate păersonal aveai nevoie de mai multa bentina decat de otel, insa otelul pregatea viitoarea industrie productaore de utilae, pentru ca asa sunt up-grade-urile in industrie ca in jocurile de strategie. Din otel se fac tractoare, si asa mai departe. Un singur lucru neglijati, nici un Combinat siderurgic nu e in faliment, sa va intrebati: de ce?! Schimbarea proprietarului nu explica nimic!!!
    2008-09-08, 23:58:54 (79.117.194.*)
  59. de cetatean:
    Atat comunismul cat si alternative la comunism, liberalism, social democratie sau mai stiu eu ce inventii sunt doar propuneri de solutii pentru rezolvarea problematicii umane, pe care se vede ca de-a lungul istoriei unele popoare le-au incercat. Dar istoria nu ne invata nimic, ca nici sclavagismul, nici feudalismul, nici capitalismul si nici comunismul nu au rezolvat nimic, iar noi nu suntem decat bieti partizani ai unui sistem sau altul cu argumente mai mult sau mai putin intemeiate. Dar singura solutie pe care ne-a propus-o insusi Creatorul nostru inca de acum 2000 de ani ramane ignorata, iar omul in universul lui ingust cauta solutii si nu gaseste pentru ca Cel care ne-a creat a spus: "Fara Mine nu puteti face nimic". Daca vrem sa se schimbe ceva, atunci trebuie sa incepem cu noi. Dar ia sa ne gandim, ce vrem noi: 20 milioane de romani au jucat la Caritas sa castige bani nemeritati, la 6 din 49 cand se aduna sume considerabile cozile sunt pe 4 randuri, furam, mintim, inselam, barfim, suntem individualisti, egoisti, rai, intoleranti, ce credeti ca poate iesi din asta? Politicienii sunt doar unii dintre noi care au impresia ca au reusit.
    2008-09-09, 08:56:28 (82.77.174.*)
  60. de Crematoriu/cimitir:
    Poate deja in aceste zile nici nu mai aveam cimitire, ca de biserici ne-ar fi scapat tata Nicolae Ceausescu de demult. Nemaifiind cimitire, **** ar fi fost dusi la crematorii. Pe langa asta, faza cu 10 l. de benzina lunar e o nimica toata. Crematoriile ne asteptau pe toti. Demaola biserici, desfiinta localitati, facea deportari si incinera ****. Atei desavarsiti. Fara credinta in Dumnezeu. Ma mir cum ii mai rabda Pamantul, dar poate ca totul are un scop. Iar acum plang ca nu au unde aprinde o lumanare lui Ceausescu. Dar nazistii unde-i aprind lumanari lui Hitler ?
    2008-09-09, 13:04:10 (89.120.253.*)
  61. de trotineta Fraud:
    si eu care ma minunam de fanaticii religiosi ca se lasa pedepsiti fizic..... :) ar trebui sa-mi revizuiesc minunatul!
    2008-09-09, 14:14:58 (92.117.136.*)
  62. de Zidar:
    Nu sunt zidar francez
    2008-09-09, 20:14:11 (89.120.253.*)
  63. de Zidar:
    Va spun tot io, la zidar i se spune in franceza macon si se citeste asemenator cu un cuvant romanesc.
    2008-09-09, 22:33:30 (89.120.253.*)
  64. de Dan D-orulet R-otariu:
    Unde a facut Ceausescu deportari mai nene ala care ai scris 20 de mesaje de la 89.120.253.0 cu 20 de nume? Pe luna?! Iar dadusi cu nuca in perete! La constructia unui lac de acumulare tot stramosii satului bunicilor mei, inclusiv strabunicii mei au foast stramutati, si s-a infiintat un nou cimitir, pentru ca vechiul cimitir ajungea sub ape. Ce tot hamai fara rost si fara nici o legatura cu adevarul? Tot vii cu inventii de ce aveau de gand dar nu vii cu nici un document, ci doar hamai! Hai mai scrie .... ca ma distrezi, cred ca si pe altii! Da aia cu "Jos comunismul" care eu o inteleg ca din cer, RAI, sa se pogoare pe Pamant Comunismul. Si strig si eu alaturi de tine: JOS COMUNISMUL ca sa mai traiasca si omul de rand ca in rai!
    2008-09-10, 00:30:15 (79.117.194.*)
  65. de Baragan:
    Comunistii au facut deportariin Baragan, au obligat oameni sa se mute acolo. Si mai aveau de gand sa faca multe. Desigur, ei nu le numeau deportari, dar tot acelasi lucru inseamna.
    2008-09-10, 18:56:50 (89.120.253.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 9°C.
Mâine: 17°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora