11.4 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăOpiniiCandidatul fraierit

Candidatul fraierit

Primăvara lui 2008 este anotimpul unui potop profitabil revărsat peste o anumită categorie de firme. Ei sunt poate singurii pe buzele cărora vestea campaniei electorale aduce un zâmbet uriaş. Firmele de consultanţă politică, băieţii de la creaţie şi calculatoriştii cu „talente“ grafice sunt marii câştigători ai sezonului electoral. Ei stau în spatele tuturor afişelor şi sloganurilor care acoperă astăzi clădirile Craiovei urâţite de fizionomiile acelora dintre care mâine se va alege cel mai drăcuit oltean.
Îl mai ţine cineva minte pe incoruptibilul şi cheliosul poliţist newyorkez Kojak? Dacă nu, vi-l puteţi uşor reaminti privindu-l spânzurat de blocul S 200 în rolul de „primar prin contract“. Sloganul aminteşte inevitabil de nefericitul „Contract cu România“ al CDR-ului din 1996. Dacă acela avea un termen de 200 de zile, contractul lui Ion Groza are un termen de patru ani, candidatul PNL la primărie angajându-se să demisioneze din funcţie dacă nu-şi îndeplineşte până atunci obligaţiile. De parcă nu ar trebui oricum, vrând, nevrând, să se supună peste patru ani din nou votului popular. Contractul mai suferă însă de o minunăţie: Kojak de Oltenia declară contractul nul dacă nu este ales încă din primul tur. Semn de încredere maximă sau de manipulare „fină“. Oricum, „primarul prin contract“ ne priveşte urieşeşte de pe clădiri, întrebându-se parcă în sinonimie cu poliţistul newyorkez: „Who loves me, babe?“. Vei vedea pe 1 iunie.
Taram-tam-tam, în sunet de tobe şi în marş triumfal intră în scenă primarul în exerciţiu, „un as pentru Craiova“, „printre olteni, dintre olteni, lângă olteni“, „experienţă, valoare, hotărâre“. Sincer vorbind, dacă bunicul de la 3 ar fi să candideze pentru primărie, nu-i aşa că i s-ar potrivi mănuşă oricare dintre atributele de mai sus? Campania lui Antonie Solomon nu excelează decât în monotonia unor sloganuri total neinspirate. Cât despre motivul central „mergem mai departe“, acesta este desprins direct din campania PSD 2004. Cu înţelepciunea caracteristică patronimicului pe care-l poartă, Solomon se face că nu vede diferenţa dintre roşul trecutului şi portocaliul prezentului. Vom vedea dacă aceeaşi cecitate îi va lovi şi pe alegători de 1 iunie.
Am lăsat la sfârşit ce e mai bun. Ştiaţi că oraşul nostru este neînsufleţit? Cel puţin, aşa lasă să se înţeleagă sloganul candidatului PSD: „cu Nedelescu, Craiova prinde suflet“. Fără el, suntem o adunătură de cyborgi ne-simţiţi. Pagina de internet a Domniei sale este bântuită însă de un sufletist monstruleţ care mănâncă din literele mesajelor lui „Nedelescu meserie“ (slogan special „targetat“ spre microbişti): viitorul primar ne promite „infrstructură“ şi „locunţe“. Dacă însuşi potenţialul primar nu-şi citeşte pagina electorală, vom citi noi oare numele său pe buletinele din 1 iunie?
E dificil să întrevezi adevărata faţă a candidatului, ascunsă după fardul gros şi mieros al strategiilor electorale. Ne-am putea orienta analizând rezultatul muncii echipelor de campanie care nicicând nu sunt mai apropiate de candidat. Un politician profesionist se va înconjura cu siguranţă în vreme de alegeri de alţi profesionişti. Dar imaginea campaniilor pentru Primăria Craiovei este jalnică. Băieţii de la creaţie şi calculatoriştii cu „talente“ grafice sunt fie amatori, fie plini de lehamite. Şi într-un caz, şi în celălalt, din tot sufletul îi felicit. Pe bani frumoşi, oferă o treabă de mântuială politicienilor olteni. Scoateţi-le sufletul din portofele, băieţi, măcar o dată să simtă şi ei cum e să fii luat de fraier!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

12 COMENTARII