10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăOpiniiCampania de la radio şi televiziune

Campania de la radio şi televiziune

Dând curs Legii electorale, Radio România Actualităţi difuzează zilnic emisiuni special dedicate alegerilor. Unele sunt de ştiri electorale. Altele, de discursuri ale candidaţilor. Din ştirile electorale aflăm că un candidat la o primărie de sector din Bucureşti a vizitat câteva blocuri dintr-un cartier, prilej cu care a stat de vorbă cu locuitorii mai multor apartamente. Că domnul candidat s-a ostenit, în fine, să-şi lase vila din Pipera şi să urce scările (liftul nu funcţionează) unui bloc dintr-un cartier bucureştean e un fapt pe care-l înţelegem. Postul de primar de sector oferă, după dobândire, suficiente compensaţii pentru efortul straşnic din campanie. Nu înţelegem de ce acest lucru trebuie ştiut de întreaga ţară prin intermediul postului public de radio. E greu de crezut că, aflând de aventura unui candidat la primăria de sector din Bucureşti, locuitorii din Fălticeni îşi vor da votul unui anume candidat. Tot de la ştiri electorale am mai aflat că alţi candidaţi au mers în unele cartiere şi au pus flori, au vopsit arbori şi băncuţe, ba chiar au şi făcut curăţenie. Ce să credem din aceste fapte? Că vor fi votaţi de cetăţeni în speranţa că, odată deveniţi primari, vor lua locul celor de la Rebu?
La emisiunile de discursuri electorale, candidaţii la primăriile unor sate şi orăşele se angajează în faţa întregii ţări să vâre apă pe nu ştiu ce străduţă sau să asfalteze nu ştiu ce drumeag de ţară.
Să admitem că locuitorii satului sau orăşelului respectiv îşi lasă treburile cotidiene şi se strâng în jurul aparatului, pentru a afla ce binefaceri le va aduce alegerea candidatului respectiv.
E greu de crezut însă că milioanele de ascultători ai radioului din alte localităţi vor face efortul de a asculta făgăduielile unui candidat în materie de drumeaguri şi podeţe.
Fireşte, prin aceasta, nu criticăm radioul public pentru aceste emisiuni. Sunt sigur că ziariştii de la RRA, obligaţi prin lege să difuzeze astfel de năzbâtii, sunt şi ei exasperaţi de ele.
La fel de inutile ni se par şi confruntările televizate între candidaţii la primării şi consilii judeţene.
Dovedind că-şi pierde timpul privind posturile de ştiri, urmărite, după cum ne arată ratingurile, de un procentaj minuscul de populaţie, domnul preşedinte a criticat faptul că adversarii nu-şi administrează capete în gură.
Într-un efort de a-i face pe plac, Realitatea TV a aranjat săptămâna trecută un scandal între candidaţii la Primăria Constanţei. Competitorii mai aveau puţin şi se înjurau de mamă, în direct.
Rezultatul în materie de rating?
Zero barat.
Chiar şi în condiţiile unei răfuieli de mahala, telespectatorii n-au fost interesaţi să urmărească spectacolul.
De ce?
Pentru că, excepţie făcând, probabil, cei din Constanţa, telespectatorii n-au înţeles de ce se ciomăgeau domnii respectivi.
E limpede.
Campania electorală nu se desfăşoară la radiourile şi televiziunile centrale, ci pe plan local.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII