Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Sondaj:

Cine credeţi că va câştiga fotoliul de primar la următoarele alegeri?

Olguţa Vasilescu
Antonie Solomon

Comentarii »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Opinii

colţul suporterului

Destinaţia Giuleşti, cu întoarcere pe la secţia de poliţie

Opinii - Lucian STUPARU
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Dacă te-ai gândit vreodată să-ţi testezi dragostea pentru Ştiinţa, sâmbătă seară, pe „Giuleşti“, ai fi avut prilejul perfect. Al cincilea eşec consecutiv al echipei, bătăi între membrii galeriei, precum şi un recital de profesionalism al Jandarmeriei Bucureşti au oferit cinci ore de neuitat suporterului oltean, mereu dornic de senzaţii tari.
Pentru fanii alb-albaştri, meciul a început încă dinainte de startul partidei, băieţii în uniformă împărţind spray paralizant cu dărnicie, în afara stadionului, din cauza unor mici erori de organizare, soldate cu momente de socializare cu fanii adverşi. 
La pauză, un incident produs în galeria Universităţii a dus la un conflict între câţiva membri ai unei grupări de fani din Peluza Nord şi câţiva membri din Peluza Sud. Nu se ştie în ce măsură conflictul ar fi degenerat dacă nu ar fi intervenit jandarmeria, cei prezenţi în zonă sărind deja să-i despartă pe cei aflaţi în conflict, dar, ca de obicei, din nevoia de a-şi face simţită prezenţa şi „valoarea“, forţele de (dez)ordine aflate „la datorie“ au oferit un spectacol cu foarte mult exces de zel.
După meci, pentru a-şi face norma de amenzi, pentru o viitoare mărire de salariu, probabil, jandarmeria din Capitală a ales ca, în locul celor implicaţi în scandalul respectiv, să meargă toată lumea la circă, pentru că nu se ştie ce criminali şi ce violatori sunt printre cei prezenţi. Şi, astfel, cu mic sau cu mare, bătrâni, copii, femei, bărbaţi, studenţi sau elevi au mers în tranşe de câte zece către secţiile de poliţie ale Bucureştiului, pentru identificare, amprentare, fotografiere şi amendare. Deoarece trăim într-o ţară liberă, pe drum, suporterii au putut savura injuriile, bătăile şi scuipaţii „protectorilor“.
E ciudat cum în secolul XXI asistăm la astfel de barbarii şi cum, în presă şi la televizor, lumea ia partea celor care abuzează de funcţie pentru a-şi satisface pofta de violenţă. Degeaba omul acela este acolo pentru a preveni producerea incidentelor, dacă în momentul începerii unui scandal se răspunde prin bătaie. Faptul că este jandarm nu scuză agresiunea. Oare aşa se stopează violenţa? Prin mascarea şi umilirea fanilor pe stadioane şi în secţii de poliţie? Aşa o să oprim huliganii? De ce mai au camere de filmat domnii jandarmi dacă selecţia pentru box se face pe modelul: „eşti în gloată, eşti mâncat!“.
Şochează faptul că nimeni din conducerea clubului craiovean nu s-a interesat de soarta fanilor Ştiinţei, aflaţi în arest până la ore târzii din noapte. De ce din cauza unor războaie ale patronului cu trei-patru lideri ai peluzei au de suferit toţi? De ce, dacă faci parte din galerie, eşti automat catalogat drept huligan? Pentru că îţi susţii echipa? Nu contează, oare, că sunt destul de mulţi în galerie care îşi doresc să ajungă ceva mai mult decât supuşi ai epoletului? Pentru asta trebuie să suferim, că ne iubim echipa? Nu aprobă nimeni gesturile de huliganism, însă, la fel, nu pot fi aprobate abuzurile Jandarmeriei. Opriţi violenţa „protectorilor“!
În scopul stopării abuzurilor forţelor de ordine, dar şi împotriva adoptării legii pe care a iniţiat-o „sovieticul“ Mitică Dragomir contra huliganilor, o lege în care pentru o torţă aprinsă pe stadion iei la fel de mulţi ani de puşcărie cât pentru uciderea din culpă, toate galeriile din ţară au organizat la Bucureşti în acest week-end un miting de protest.
Doamne fereşte să ajungem vreodată să ne luăm rămas-bun de la cunoscuţi când vom lua calea stadionului!


 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.56/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.6 din 18 voturi




Comentarii
Scrie recenzii despre firme si evenimente pe Craiova.ro

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul textelor de mai jos. Comentariile care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Scarba:
    Felicitari pentru articol
    2007-09-07, 00:39:55 (86.124.216.*)
  2. de web_star:
    bravo ma stupare! ... cu cartile pe fata! ;)
    2007-09-07, 00:51:10 (193.37.136.*)
  3. de LUCA:
    LE-O ZISESI...F...MUMA IN C..
    2007-09-07, 02:04:05 (82.79.222.*)
  4. de Eu:
    Felicitari pentru articol!Totusi,nu toti cei din galerie sunt niste bebelusi nevinovati.Unii n-au ce cauta acolo.Unii n-au nici 18 ani si vin morti de beti la meciuri.Sa le fie rusine si lor,si celor ce-i lasa in halul asta pe stadion!
    2007-09-07, 04:09:22 (195.189.142.*)
  5. de funny:
    sa le fie celor care ii lasa p stadion, dar pt 5-6 hai poate 10-20 tre sa ii bata pe toti???de la huliganism la a fi suporter e totusi o distanta si nu e semn de egalitate intre ele....huliganismul ia amploare p stadioane dar asta nu inseamna ca tre omorati acum toti suporterii k sa nu devina huligani la meciul urmator!jandarmii se cred totusi cam mari si tari si uita k toti avem drepturi, chiar dak nu avem uniforma si 12 clase terminate in 15 ani....
    2007-09-07, 08:28:18 (81.18.71.*)
  6. de roco:
    nu este cazul sa facem dintr-un spectacol sportiv,un mod de a ne descarca nervii,un suporter trebuie sa fie un spectator,nu un huligan.Violenta a luat amploare pe stadioane ,trebuie stopata .
    2007-09-07, 10:45:24 (82.77.65.*)
  7. de Un oltean:
    Eu nu sunt deloc de acord cu opinia ta, Lucian Stuparu.Sunt foarte multe de spus , dar ma opresc doar la cateva aspecte. De ce nu scrii nimic despre neimplicarea cluburilor in acest fenomen? Ma refer la presedintii de club, antrenorii si nu in ultimul rand ,jucatorii.Am jucat si eu fotbal dar n-am avut comportamentul pe care-l au unii fotbalisti de la noi..Si ei incita la violenta prin manifestarile pe care le au uneori..Stii la ce ma refer, acele gesturi catre galeria proprie cand sunt schimbati si dau din mana aprobator...Eu ,cu orice risc, nu as fi acceptat asa ceva..Ati vazut vreun jucator sa dezaprobe acest lucru si sa nu faca pe plac galeriei proprii? Sau vreun antrenor care sa le impuna sa nu faca acest lucru? Sau vreun finantator care sa-i amendeze pentru asa ceva? Asta nu scrii, scrii ca au fost batuti si dusi la sectia de politie..Bine le-au facut, asta meritau..Cati dintre ei (suporteri) au luat atitudine fata de cei recalcitranti? N-are rost sa continuu , o sa zici ca aprob violenta si eu sunt chiar un tip nonviolent, dar opinia ta nu mi se pare cea mai corecta. Eu le-as da niste amenzi foarte mari, o bataie zdravana(celor care sunt violenti fizic ) , sa se sature de scandal pe stadioane, sau i-as baga direct la puscarie...Dar nu, la noi intervin psihologii si ce ne facem, stricam viitorul huliganilor! Dar s-a gandit cineva ca o privare de libertate i-ar facea pe multi sa-si vada de treaba lor? S-a facut asa ceva? Probabil ca nu le permite legea, nu? Lucian, huliganismul nu se starpeste cu vorba buna si cu articole care sa le ia apararea acestor descreierati!
    2007-09-07, 10:48:48 (62.231.97.*)
  8. de ........:
    De acord cu -Un oltean-. Si mai cred ca autorul exagereaza cu "esti in gloata ,esti mancat". Si in tarile mult mai civilizate fortele de ordine raspund la agresiune cu agresiune, ca de asta sunt de ordine. Problema este cand raspund cu agresiune la neagresiune. Iar ce-i ce s-au aflat in gloata de fani mardeiasi si-au asumat direct si indirect intrand acolo , atitudinea acestora si prin urmare riscuri si responsabilitati.
    2007-09-07, 11:37:25 (218.36.191.*)
  9. de BluBoy:
    mersi de comentarii si este foarte bine ca aveti puncte de vedere diferite. pentru un oltean si ....... - selectia chiar asa se face. ce spune ... ca iti asumi riscul cand te duci cu cei cunoscuti drept huligani, este o prostie, pentru ca asta ar insemna sa nu te mai duci deloc in deplasari. eu nu scuz comportamentul huliganic, si cer sa fie pedepsiti doar cei care se manifesta astfel, dar nu pot sa iert jnadarmi care te bat prin gari, te bat prin dube, te bat pe stadioane, si pe urma te bat prin sectii, doar pe motiv ca esti oltean, sau ca nu esti din zona. in loc sa te apere, jandarmeria in multe cazuri te omoara. amenda e corecta, la fel si interzicerea accesului pe stadioane. dar aceste masuri trebuie luate cu grija, pentru ca sunt foarte multi nevinovati care ar putea suferi de pe urma justitiei, care se pare ca este foarte oarba la noi in tara.
    2007-09-07, 12:32:27 (86.124.216.*)
  10. de BluBoy:
    a da, si tot pentru un oltean - s-a luat atitudine din partea galeriei, pentru ca ei i-au scos in fata ca sa-i predea pe cei care au facut scandal, dar jandarmii i-au ignorat si la final au ales sa-i ridice pe toti. deci e distanta lunga de la a te proteja, si a te alege pentru trosneala
    2007-09-07, 12:55:04 (86.124.216.*)
  11. de prezenti acolo:
    Suporterii echipelor de fotbal din Romania vor participa, simbata, 8 septembrie, la un miting de protest impotriva "Legii privind prevenirea si combaterea violentei in sport", initiata de presedintele LPF, Dumitru Dragomir. La aceasta manifestare, care va incepe de la ora 11:30, si se va desfasura dupa itinerariul Bulevardul Kiseleff-Calea Victoriei-Parcul Izvor si se va incheia la Camera Deputatilor, pe care fanii o vor picheta, si-au anuntat participarea suporteri din Arad, Timisoara, Tulcea, Iasi, Oradea, Ploiesti, Craiova Cluj, dar si fanii formatiilor bucurestene Steaua, Rapid, Dinamo si Progresul. Mitingul este organizat de catre membrii galeriilor bucurestene Steaua si Dinamo.
    2007-09-07, 14:19:44 (89.114.98.*)
  12. de FCD:
    pacat k sunt prea putini oameni k cel care a scris articolul!felicitari !
    2007-09-07, 15:31:55 (84.247.28.*)
  13. de ......:
    Nu am intentionat sa va ofensez, daca v-ati simtit ofensat imi pare rau. Ma refeream la riscul pentru neprevazut , momente neplacute.Va reamintesc despre incidentul din Bulgaria.Sigur ca nu sunt de acord cu niciun fel de abuz, daca este asa cum spuneti este un abuz iar daca autoritatile aplica legea in mod discretionar si la bunul plac este extrem de grav.Dar nu sunt de acord nici cu manifestarile violente si uneori mult prea zgomotoase in drum spre si de la stadion, ale fanilor.
    2007-09-07, 16:07:58 (218.36.191.*)
  14. de BluBoy:
    corect. tot respectul pentru gandire. multe din faptele facute de huligani sunt din teribilism ( urlete, injuraturi, mici batai si imbranceli si alte acte de dat in spectacol ), si ar trebui stopate, pentru ca nu fac bine nimanui. partea cu neprevazutul este un risc pe care ti-l asumi cam peste tot in viata. in mai mare sau in mai mica proportie bineinteles. oricum sper sa se rezolve situatia cat mai bine pentru ambele parti, astfel inca cei care sunt nevinovati sa nu aiba de suferit, iar cei care abuzeaza, sau fac acte de huliganism, sa fie pusi la locul lor. multumesc iarasi de comentarii si stati linistit ca nu m-am simtit jignit.
    2007-09-07, 16:54:26 (86.126.66.*)
  15. de Un oltean:
    Vad ca sunt unii care nu inteleg ca pe stadion te duci sa vezi un spectacol , o intrecere sportiva, nu te duci la razboi...Daca nu-ti convine ce vezi , altadata nu mai vii pe stadion...De fapt de ce mergem la un meci de fotbal? Eu ma duc sa vad un meci cat mai frumos , cu faze si goluri cat mai multe si mai spectaculoase.. Daca se poate sa si castige echipa favorita..Sa am o companie placuta in jurul meu(in tribuna), sa am cu cine conversa, sa fie suporteri obiectivi, sa-mi sustin civilizat echipa ...Sa fiu ingaduitor cu jucatorii cand mai gresesc, sa-i inteleg si pe arbitri si sa cred ca gresesc neintentionat...Nu ma duc sa incep sa urlu, sa tip , sa injur si sa vad numai echipa mea in fata ochilor..Nu ma bucur daca echipa mea castiga cu un gol din offside, din 11 m, sau cu ajutorul arbitrilor...Inteleg , sunt si suporteri mai patimasi , mai vulcanici, dar mi se pare ca sunt suficiente cateva injuraturi la adresa arbitrilor , jucatorilor, fie de la gazde sau oaspeti, pentru a-ti satisface pofta de refulare in acele 2-3 ore cand te duci la meci...Vad ca se protesteaza impotriva legii pt. combaterea violentei...Suna ciudat , nu? Adica se vrea violenta? Sunt pedepsele prea aspre? Sau despre ce e vorba? Sincer sa fiu nu stiu ce spune acea lege dar sunt de acord cu ea...Nu poate fi aspra decat pentru cei care nu-si vad de treaba lor..Nu le convine unora , sa stea acasa ca oricum fotbalul se joaca si fara ei...Un lucru e sigur , huliganii sunt totusi foarte putini... Lasati-i singuri in stadion, stati departe de ei si veti vedea ca nu mai au nicio putere...Se folosesc de voi , cei care nu sunteti rai, care iubiti echipele favorite, de faptul ca in multime e mai greu sa li se faca rau si sa fie usor identificati de fortele de ordine...Foarte multe ar fi de spus , ma repet, dar nu stiu daca are rost...
    2007-09-07, 20:03:41 (86.126.182.*)
  16. de BluBoy:
    http://www.cdep.ro/p roiecte/bp/2007/100/ 00/0/pl100.pdf - aveti aici un link catre legea propusa de mitica dragomir. printre cateva dintre ideile "inovatoare" pot enumera : - simpla deţinere a unei torţe va fi sancţionată cu închisoare de la 6 luni la 3 ani de zile (art. 32 alin 4), în timp ce folosirea unei torţe se va pedepsi cu închisoare de la 1 la 4 ani (art. 32 alin 5) - va interzice orice proteste la adresa oficialilor din fotbalul românesc (conducerile cluburilor, dar şi ale Ligii sau Federaţiei), sub sancţiunea amenzii de până la 1500 de lei (15 milioane de lei vechi, dacă doriţi să-l contestaţi pe Dragomir sau pe Mircea Sandu) - art. 26 alin 1 lit c. - Comunismul a lasat urme - va elimina steagurile de pe stadioane, de orice tip, sub pretextul "corpurilor contondente" (art. 18 alin 1); se vor introduce amenzi de până la 200 de lei (2 milioane de lei vechi) pentru ocuparea unui alt loc decât cel de pe bilet (art 26 alin 1 lit a) Deci domnule un oltean, faceti o comparatie cu pedepsele pentru omor din culpa, violare de domiciliu sau alte infractiuni si pe urma spuneti singur ce e mai grav, sa folosesti o torta sau sa omori un om ?
    2007-09-07, 21:37:01 (86.124.223.*)
  17. de Un oltean:
    Simplu..Nu iau torta la stadion daca vreau sa nu intru la bulau, nu imi trebuie steag sa vad un meci de fotbal, stau pe locul de pe bilet , daca e cazul si ii dau dracu' si pe Sandu si pe Dragomir, nici nu mai intereseaza persoanele lor..Pentru mine e egala cu 0 legea asta...Nu ma va afecta niciodata cu ceva..Oare pe altii de ce i-ar afecta? Ca le e greu sa respecte niste reguli? Sa fie sanatosi si la punga grosi! Totusi mi se par cam aiurea cele cu locul pe bilet si protestul la adresa oficialilor... Cu torta si steagul sa stii ca nu sunt nici eu de acord..Torta poate da foc , iar steagul are acel lemn care poate face mult rau...Si daca stau sa ma gandesc bine , daca eu vin si te injur la tine la birou sau mai stiu eu unde , ce zice legea? Injurii, calomnii si tot la amenda sau puscarie se ajunge...In fond , cu ce drept se poate duce cineva sa injure ca la usa cortului niste oameni care poate n-au facut rau la nimeni , ma refer la oficiali din fotbal...Una peste alta, o lege ca cea propusa de Mitica, cu ceva modificari, poate fi nerespectata doar de niste oameni fara scaun la cap...Oare astea sa fie marile probleme ale noastre , oamenilor de rand? Ca nu putem sa mergem la stadion cu o torta si-un steag si nu ne putem abtine sa nu protestam la adresa unor oficiali din fotbal? BluBoy, fii baiat istet si priveste fotbalul ca pe un simplu joc...N-o sa vina niciodata cretinul de Cristescu, Mititelu, sau vreun jucator sa te intrebe daca ai nevoie de ceva, daca te pot ajuta cu ceva...Ei castiga in cativa ani cat altii intr-o viata...
    2007-09-07, 23:14:33 (86.126.182.*)
  18. de BluBoy:
    in fine, iti respect parerea, insa nu sunt de acord cu ea. demonstratia de ieri pare sa fi fost fara sens, intr-o tara in care se promoveaza mai mult spectaculosul si extraordinarul, decat ideea si ceea ce s-a vrut de fapt a se arata prin acest mitting. ciudat cum nu ne-am mai macelarit intre noi, cum stim sa ne respectam si cum cerem ceva ce totusi este deja al nostru : libertatea de exprimare. fiecare om este liber sa actioneze atata timp cat nu afecteaza libertatea celuilalt de langa el. daca eu am un steag la mine si vrteau sa-l flutur, daca eu am o torta la mine si vreau sa o aprind si pe urma sa o arunc jos, fara sa vatamez pe nimeni, cu ce gresesc si pentru ce primesc 4 ani de puscarie ? fotbalul e un simplu sport, dar oare ar mai fi la fel daca n-ar mai exista cineva sa se uite la el? cum ar arata stadioanele fara galerii?
    2007-09-09, 15:33:52 (86.124.216.*)
  19. de BluBoy:
    a si inca ceva, nu stiu daca e acelasi lucru cu a te duce si a injura pe cineva la meci, unde trebuie sa platesti, si a te duce la cineva in birou. pentru ca la stadion biletul imi asigura dreptul de a-mi exprima parerea despre mersul jocului echipei favorite, despre evolutia arbitrului, sau despre deciziile federalilor, in birou la cineva, pot sa fiu respins dinainte sa pot sa-i spun vreo injuratura respectivului. din moment ce echipa joaca prost si pierde meciuri pe banda rulanta, nu cred ca e normal sa interzici acuzele unui intreg stadion. sau ne dorim oare sa ne intoarcem in comunism, unde se faceau coregrafiile alea din mii de oameni zambitori si fericiti ca niste narcomani, si sa aplaudam seful constant, fara sa ne exprimam o parere. asta ne dorim, sa devenim niste oi dintr-o gloata scapata de comunism, doar prin schimbarea numelui regimului? astept raspunsul dumneavoastra domnule un oltean
    2007-09-09, 23:48:48 (86.126.66.*)
  20. de Azteca:
    Dom' Lucică, am 3 menţiuni: 1. Jandarmeria nu are ce căuta pe stadioane. Fotbalul e o afacere, ca oricare alta; omul de afaceri îşi asigură paza (dacă un patron are nişte bunuri de păzit, plăteşte o firmă de pază, nu-i face paza Jandarmeria în mod gratuit, ca în fotbal). Dacă patronii din fotbal şi-ar plăti din greu paza "spectacolelor" de fotbal, atunci ar avea motive serioase să se implice... Până atunci... n-are treabă. 2.Suporterul e una şi Ultrasul e alceva. Suporterul iubeşte, el îşi iubeşte echipa şi se bucură de rezultatele ei, fără să urască, fără să-i dorească moartea adversarului; ultrasul e un individ care în primul rând urăşte, urăşte toţi adversarii într-un mod bolnav, îşi urăşte uneori patronul şi de multe ori propria echipă. Ei se comportă mai de garabă ca un fel de neo-fascişti. 3.Un tip bolnav cu capul, ce-şi zicea "poştaşul" a intrat pe stadion în timpul jocului să demonstreze sau să facă el nu ştiu ce.... Datorită incidentului echipei noastre i s-a suspendat stadionul... şi în primul meci ce trebuia jucat acasă (dar s-a jucat la casa altora) am pierdut... şi apoi am tot pierdut şi tot am pierdut şi am ajuns în Divizia B. De la meciul ăla a început să se aleagă praful... Dacă meciul ăla îl jucam în Bănie, poate că am fi câştigat meciul, poate lucrurile ar fi stat altfel... De asta nu-l suport pe "poştaş".
    2007-09-10, 17:54:16 (82.79.222.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: -9°C.
La noapte: -7°C.
Mâine: -3°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.3529 lei
USD: Tendinta 3.2831 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora

Opinii

Eveniment

Actualitate

Sanatate

Societate

Economie

Util si placut