13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalManageri competitivi în şcoli europene

Manageri competitivi în şcoli europene

VÂLCEA. La Şcoala „Nicolae Bălcescu“ din Drăgăşani a avut loc, săptămâna trecută, Cercul cu directorii din învăţământul preuniversitar. Cu această ocazie s-a realizat, pentru prima dată, un protocol la nivel naţional pentru un parteneriat educaţional interjudeţean, al compartimentului de management. Acesta este încheiat între Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Vâlcea, ISJ Dolj şi ISJ Braşov, iar titlul proiectului este „Manageri competitivi în şcoli europene“. La eveniment au participat inspectori şcolari din judeţele amintite, dar şi directori ai unităţilor de învăţământ. Reprezentanţii ISJ Vâlcea au fost Gheorghe Ciucă, inspector general şef, Florin Smeureanu, inspector şcolar general adjunct şi Paul Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al ISJ. „În primul rând, am vrut să facem acest parteneriat pentru că Doljul este un judeţ-pilot, inclus în programul de descentralizare de trei ani, iar planurile lor manageriale sunt deosebite faţă de ale noastre. Directorii unităţilor şcolare din judeţul Dolj sunt doar manageri, nu au nici o oră la catedră, sunt scutiţi de predare, iar argumentul acestui proiect presupune promovări de micropolitici şi programe de dezvoltare pentru un management educaţional performant de calitate. Parteneriatul este elaborat pentru asigurarea calităţii procesului instructiv-educativ în concordanţă cu noile cerinţe ale integrării învăţământului preuniversitar românesc în Uniunea Europeană. La Consiliul European s-a subliniat faptul că educaţia reprezintă baza modelului social european şi că sistemele de educaţie din Europa trebuie să devină repere mondiale de calitate până în anul 2010“, a declarat Paul Dumitrescu.

Calitatea învăţământului, educaţia morală, competenţa, demnitatea, respectul, onestitatea sunt doar câteva dintre valorile şi principiile promovate prin acest parteneriat. Tipurile de evaluări propuse pentru managementul educaţional sunt cele curente (pentru fiecare activitate), intermediare (acestea se fac la mijlocul perioadei de implementare) şi cele finale, care se fac la sfârşitul proiectului. Activităţile de evaluare se fac prin întâlniri de lucru pentru cea intermediară şi cea finală, chestionare şi rapoarte, care pot fi intermediare. Monitorizarea şi evaluarea au un caracter intern – sunt efectuate de participanţii la parteneriat – şi unul extern, efectuate de persoane aflate în poziţii de conducere şi specialişti. Măsurarea rezultatelor se face în funcţie de cursul implementării, în raport cu obiectivele propuse. Protocolul a început în anul şcolar 2007, prima întâlnire fiind cea de la Drăgăşani, urmând ca, în ianuarie 2008, Cercul directorilor şi al inspectorilor generali de management să aibă loc la Craiova, iar în luna martie, la Braşov.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS