marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinUnul dintre cei mai luminoşi asteroizi se apropie de Pământ

Unul dintre cei mai luminoşi asteroizi se apropie de Pământ

Pe dată de 26 ianuarie asteroidul gigant 357439 (2004 BL86) cu dimensiuni între 0.4 – 1 km va ajunge la distanţă minimă faţă de Pământ: 1.1 milioane de km, adică de trei ori distanţă de la Pământ la Luna. Aceasta va fi cea mai mare apropiere a lui 2004 BL86 de Pământ din următorii 200 de ani, dimensiunile sale relativ mari oferindu-le oamenilor de ştiinţă ocazia rară de a studia mai bine aceste obiecte cosmice.

Distanţa este una la care Pământul se află în siguranţă. Evenimentul rămâne însă unul rar, 2004 BL86 fiind unul dintre cei mai luminoşi asteroizi aflaţi în apropierea noastră până acum. Corpul va avea magnitudinea 9.5, astfel încât va putea fi observat chiar şi printr-un binoclu sau un telescop mic, însă nu cu ochiul liber. Asteroidul va traversa constelaţiile Hidra, Rac şi Leu, iar luminozitatea maximă o va atinge în constelaţia Racul.

Conform NASA, această va fi cea mai mare apropiere de Pământ a unui obiect de asemenea dimensiuni, până în anul 2027, când îşi va face apariţia 1999 AN10, un asteroid descoperit de LINEAR pe 13 ianuarie 1999.

Când va ajunge la cea mai mică distanţă de planetă noastră, 2004 BL86 se va mişcă cu 2.7 grade pe ora (aproximativ de 5.4 ori lăţimea Lunii), iar mişcarea să pe lângă stelele de fond va fi uşor de observat. Asteroidul va ajunge la opoziţie la 7.00 ora României pe 27 ianuarie.

Asteroidul 357439 (2004 BL86) a fost descoperit pe 30 ianuarie 2004 de către LINEAR (The Lincoln Near-Earth Asteroid Research), o colaborare între Forţele Aeriene ale Statelor Unite ale Americii, NASA, şi Laboratorul Lincoln al Institutului de Tehnologie din Massachusetts pentru descoperirea sistematică şi urmărirea asteroizilor din apropierea Pământului.