vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinAvem dovada că extratereştrii există?

Avem dovada că extratereştrii există?

Un cercetător britanic controversat susţine că a găsit „dovada“ că extratereştrii există, după ce a spart şi analizat un fragment de rocă despre care el crede că a căzut pe Terra din spaţiu în timpul unei ploi de meteoriţi, relatează dailymail.co.uk. Roca studiată este de fapt o bucată de meteorit care a căzut în Sri Lanka în luna decembrie a anului trecut. Profesorul Chandra Wickramasinghe, fost cadru didactic la Universitatea Cardiff, este convins că fragmentul de aproape trei centimetri de rocă spaţială conţine fosile microscopice de alge similare celor existente pe Pământ, dar care au o origine extraterestră. „Această descoperire reprezintă o dovadă de necontestat că viaţa provine de undeva din afara Terrei“, a explicat profesorul, care este cunoscut în comunitatea ştiinţifică pentru teoriile sale potrivit cărora viaţa pe Planeta Albastră a fost „sădită“ aici de fiinţe din spaţiu.
Fragmentele de rocă pe analiza cărora s-a concentrat profesorul britanic au căzut pe sol în urma unei ploi de meteoriţi raportată în Sri Lanka. Bucăţile de rocă au fost adunate de locuitorii din zonă şi trimise ulterior la un laborator din Marea Britanie, unde se pare că s-a constatat prezenţa unor fosile de alge, despre care se crede că sunt similare cu microorganismele găsite în rămăşiţele fosilizate de dinozaur datând de acum 55 de milioane de ani.
Profesorul britanic îşi susţine ideea potrivit căreia oamenii sunt de fapt fiinţe extraterestre, care au în comun o istorie cosmică. „De fiecare dată când se formează un nou sistem planetar, există câţiva microbi care supravieţuiesc şi care ajung în comete. Aceştia se înmulţesc şi ajung să fie «plantaţi» pe alte planete. Aceste noi descoperiri nu sunt altceva decât dovezi în plus că viaţa de pe Pământ a început de fapt în alte lumi, întrucât studiile noastre preliminare arată că fragmentele de rocă provin dintr-o cometă“, a explicat Wickramasinghe.

Articol pe internet

Considerând că descoperirea sa este de o importanţă istorică şi mondială, profesorul Wickramasinghe s-a grăbit să publice datele de care dispune într-un articol publicat pe pagina de internet a publicaţiei Journal of Cosmology. Potrivit lucrării, „analizele efectuate au dezvăluit prezenţa carbonului în cantităţi mici, fapt ce confirmă statutul de meteorit carbonifer al rocii studiate“. Totuşi, omul de ştiinţă britanic a recunoscut, la câteva zile după publicarea articolului, că încă nu au fost efectuate teste concludente care să dovedească faptul că mostra este o bucată necontaminată de rocă meteorică. „Am făcut informaţiile publice foarte repede întrucât am vrut să suscităm interesul publicului şi urmează să prezentăm şi mai multe date într-o publicaţie de specialitate. Sperăm să prezentăm dovezi concludente în termen de câteva săptămâni“, a precizat Wickramasinghe.

Teorie infirmată

În ciuda convingerii britanicului că a făcut o descoperire epocală, care va schimba istoria, mai mulţi experţi şi-au exprimat părerea cu privire la teoria lui Wickramasinghe, susţinând că aceasta este „ridicolă“ şi explicând că aparentele fosile care par a fi de origine extraterestră sunt în mod incontestabil prezente ca urmare a contaminării fragmentului de rocă pe Pământ. În plus, experţii îşi susţin contestaţia, subliniind faptul că nu există dovezi care să arate că mostra de rocă studiată este într-adevăr venită din spaţiu. „A spune despre teoria mea că este «ridicolă» este o reacţie naturală venită din partea celor cu vederi tradiţionaliste, iar până la finalizarea tuturor testelor criticile rămân, dar rămâne de văzut ce indică datele ştiinţifice“, s-a apărat Chandra Wickramasinghe.