11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPortret... după pantofi

Portret… după pantofi

Mai nou, nu este nevoie de cine ştie ce metode pentru a afla cum este o persoană, ci este suficient să ne uităm la pantofii acesteia,
relatează tgcom.it

O vorbă din bătrâni spune că „haina îl face pe om“. Studii recente au demonstrat însă că şi pantofii pot spune destul de multe despre personalitatea „purtătorului“. Cel puţin aceasta este concluzia unui studiu realizat de specialiştii de la Universitatea din Kansas, care au demonstrat că tipul de încălţăminte pe care îl purtăm frecvent dezvăluie detalii despre caracteristicile personalităţii. Concluziile studiului au fost date publicităţii de Journal of Research in Personality. Cercetătorii au ajuns la concluzia ca 90% dintre trăsăturile unei persoane pot fi descoperite prin simpla analiză a tipului, costurilor, culorilor şi a modelului de încălţăminte pe care o poartă. Pentru acest studiu, doctorul Omri Gillath şi colegii săi au folosit un eşantion de 63 de studenţi cărora le-au fost prezentate 208 fotografii cu tot atâtea perechi de pantofi. De menţionat că încălţămintea aparţinea unui grup de voluntari care a acceptat să îşi pună la dispoziţie pantofii pentru efectuarea acestui studiu. Aceşti voluntari, înainte de a da încălţămintea, au completat un chestionar în care erau adresate întrebări pentru a li se stabili principalele caracteristici ale personalităţii. Într-o a doua fază a studiului, participanţilor din grupul de observatori/judecători li s-a cerut să studieze fiecare tip de pantofi şi să încerce să menţioneze câteva dintre trăsăturile de personalitate ale proprietarului. Printre diferitele caracteristici de personalitate s-au numărat, de exemplu, punctarea faptului dacă respectiva persoană era extrovertită sau introvertită, emotivă sau nu, precum şi gradul de sociabilitate, şi aşa mai departe.

Trăsături de caracter

S-a constatat că persoanele extrovertite poartă încălţăminte colorată şi care atrage atenţia celor din jur, cele cu resurse financiare ridicate aleg pantofii scumpi, iar indivizii conştiincioşi optează pentru orice fel de încălţăminte, dar care trebuie să fie neapărat curată.
Apoi, oamenii care preferă botinele până la glezne sunt agresivi şi mereu în defensivă, iar femeile care aleg să poarte pantofi care par neconfortabili tind să fie calme. Conform rezultatelor studiului, există o mulţime de oameni care poartă mereu încălţăminte „plictisitoare“, iar aceste persoane au tendinţa să fie depresive. De asemenea, persoanele care preferă tocurile cui sunt firi vesele, pline de viaţă, cărora le place să atragă atenţia şi sunt încrezătoare în propria putere de seducţie. Persoanele care iubesc confortul pantofilor cu talpă joasă sunt de obicei dulci, prietenoase şi un pic plictisitoare. În acelaşi timp, ele sunt calde şi generoase şi considerate oarecum fragile. Doamnele care preferă pantofii sport sunt creative şi sociabile, iubesc călătoriile şi detestă rutina. În acelaşi timp, femeile care poartă pantofi sexy, dar comozi sunt de obicei încrezătoare şi iubitoare.

Rezultat-surpriză

Rezultatele au fost surprinzătoare chiar şi pentru cercetători. Observatorii au nimerit aproape toate caracteristicile personalităţii voluntarilor. Şi mai uimitor a fost faptul că observatorii au putut ghici şi vârsta, sexul şi stabilitatea emoţională a proprietarilor. De exemplu, cei care pun prea mult preţ pe părerea celorlalţi sau sunt anxioşi au tendinţa să poarte pantofi de firmă, foarte bine întreţinuţi sau noi. În schimb, o persoană care nu dă doi bani pe părerea celorlalţi este mai libertină şi poartă pantofi deloc scumpi, clasici şi care nu atrag atenţia. „Pantofii reprezintă o sursă subtilă, dar importantă de informaţii despre persoana care îi poartă. Pantofii au un scop practic, dar la fel ca semnalele verbale, transmit mesaje simbolice. Oamenii tind să fie foarte atenţi la pantofii pe care îi poartă ceilalţi“, au explicat cercetătorii. În opinia autorilor studiului, pantofii pot spune multe despre proprietarii lor. Şi asta, pentru că îi cumpărăm pe baza unui mod personal de a fi, fără condiţionare externă sau doar de faţadă. În acest caz, este vorba de un mecanism inconştient, care ne orientează spre o anumită pereche de pantofi, în detrimentul alteia.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS