21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Un şef de coşmar

Un manager din New York adoră să convoace şedinţele în sala în care obişnuieşte să îşi întindă lenjeria proaspăt spălată pe un fotoliu, directorului unui lanţ de cafenele din Indiana îi place să îşi batjocorească angajaţii în faţa clienţilor, un altul îl împiedică pe un subordonat proaspăt întors din concediu medical să meargă la baie… Iar lista şefilor incapabili să fie lideri, care nu sunt atenţi la nevoile propriilor angajaţi este lungă. Potrivit cotidianului italian Corriere della Sera, tocmai din acest motiv, reprezentanţii primului sindicat din Statele Unite, Afl-Cio, au lansat un concurs pentru alegerea „Bad Boss“: cel mai rău sau, mai bine spus, cel mai absurd şef de dincolo de Ocean. Iar poveştile primite pe adresa celui mai mare sindicat american se înscriu într-o adevărată galerie de anecdote şi comportamente demne de „Ferma animalelor“ a lui George Orwell. Angajaţii – toţi aflaţi în spatele unui pseudonim, chiar dacă şefii respectivi cu siguranţă se vor recunoaşte din povestirile prezentate – au scris adevărate epopei despre superiorii lor, acestea fiind ulterior publicate on line, unde pot fi votate de ceilalţi vizitatori. Concursul a ajuns deja în faza semifinalelor. Până acum, au fost selecţionate şase poveşti, câştigătorul urmând să fie stabilit în cursul acestei săptămâni. Drept recompensă, angajatul cu cel mai rău şef va primi 1.000 de dolari şi o săptămână de vacanţă într-un loc care urmează să fie stabilit şi unde acesta se poate recupera departe de omul care îi face viaţa amară. Bineînţeles, cu condiţia ca şeful să semneze cererea de concediu.

Finaliştii

În afară de cazurile prezentate anterior, în semifinale s-au mai calificat un şef care obişnuieşte să rămână până târziu la birou pentru a putea savura câteva filme porno, dar şi un supervizor care, după ce a aflat că unul dintre subordonaţi are probleme în familie, a decis că cel mai simplu este să îl concedieze. O altă poveste vine din Illinois, unde un angajat a avut neobrăzarea să îi ceară şefului său să îi mărească salariul cu câţiva dolari, având în vedere că preţul benzinei a crescut şi, în consecinţă, şi transportul la muncă a devenit mai costisitor. Răspunsul şefului nu s-a lăsat aşteptat: „Ştiu, trăim timpuri grele, şi plinul pentru Porsche-ul meu este din ce în ce mai scump“. În afară de concursul pentru „Bad Boss“, există şi cazuri ale unor angajaţi care vor să se răzbune şi încearcă în orice mod să îşi facă mediatizată povestea. Este cazul unui american care, după ce a fost concediat dintr-un restaurant fast-food, a publicat on line scrisoarea de adio expediată către foştii săi şefi. Aici, bărbatul a descris cu lux de amănunte cum firma sa nu reciclează resturile, cum risipeşte timp, bani şi mâncare, ce se întâmplă în bucătărie şi cum sunt trataţi angajaţii. Scrisoarea a făcut înconjurul internetului şi, spre disperarea conducerii firmei, este prezentă la tot pasul, pe Facebook sau Twitter, devenind un adevărat fenomen.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS