14 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinLenjeria, ce pasiune!

Lenjeria, ce pasiune!

Parisul a dedicat de curând trei zile lenjeriei intime, „decodificând“ şi prezentând tendinţele acestui sezon prin intermediul articolelor propuse de cele peste 500 de mărci producătoare de lenjerie şi accesorii şi de cei 210 producători de ţesături, dantele şi broderii.

Peste 500 de branduri internaţionale de lenjerie s-au întrecut în a le oferi fel de fel de modele seducătoare şi ingenioase celor 20.000 de persoane care au avut ocazia să viziteze Salonul Internaţional, desfăşurat în capitala Franţei în perioada 23 – 25 ianuarie. Articolele au fost prezentate în 5 secţiuni: „Be Essential“ – lenjere de corp, „Be Chic“ – magia lenjeriei de lux, „Be lounging“ – tendinţe în materie de lenjerie de noapte, „Be spicy“ – tineri creatori de lenjerie, şi „Be men“, lenjerie intimă masculină. Au fost expuse soluţiile în materie de lenjerie propuse doamnelor de pe Bătrânul Continent. Din cauza dificultăţilor economice generate de criza financiară, bugetul alocat în medie de doamne pentru lenjeria intimă este, pentru al doilea an consecutiv, mai mic de 100 de euro. Cu toate acestea, datorită reducerilor şi ofertelor speciale, care în unele cazuri au început încă dinainte de Crăciun, comercianţii au reuşit să limiteze pierderile. Potrivit statisticilor, la nivel european, în primul semestru al anului trecut, vânzările de lenjerie intimă la preţ redus au fost de 27 la sută, faţă de 22 la sută, în 2004, când criza nu îşi făcuse simţită prezenţa. În acelaşi timp, s-a constatat că doamnele preferă piesele de lenjerie intimă basic, de calitate.

Modă şi dorinţă

Însă, în spatele statisticilor se află mai întâi de toate moda, spiritul timpului şi dorinţa femeilor, în cadrul unei societăţi în care frumuseţea este o valoare căutată cu o tot mai mare asiduitate. Nu avem aici de-a face cu estetică pur şi simplu, pentru că, atunci când este vorba de lenjerie, doamnele se orientează spre acele articole capabile să le scoată în evidenţă trupul şi să le pună în valoare ce au mai frumos. Aşadar, reprezentantele sexului frumos nu caută să semene cu topmodelele admirate pe copertele revistelor, ci să se simtă bine în propria piele şi în ceea ce îmbracă. Lenjeria trebuie să fie confortabilă, practică şi elegantă. În acest sezon, vedetele incontestabile ale colecţiilor sunt chilotul tip short, cu talie înaltă, şi chilotul tip short care marchează revenirea în forţă a stilului retro şi a feminităţii voluptuoase a lui Marylin Monroe sau a Anitei Ekberg. De altfel, stilul retro se regăseşte la toate mărcile de lenjerie, la fel ca şi folosirea unor materiale inovatorii pentru un efect invizibil, dar care valorizează punctele forte ale siluetei. Sutienele au finisări delicate de dantelă sau broderie, pentru a crea bustului un aspect generos, feminin şi atrăgător. Cromatica are şi ea un cuvânt greu de spus în acest sezon, designerii mizând pe nuanţe intense şi seducătoare, de la roşu rubiniu, gri petrol şi până la mov închis. Detaliile atent create, multitudinea de broderii, combinaţiile de culori sunt doar câteva dintre amănuntele care ne vor cuceri în acest sezon. Nu vor lipsi nici obişnuitele paiete şi strasuri, care vor aduce un plus de eleganţă lenjeriei şi o va face să arate asemenea unor bijuterii.  Noile colecţii demonstrează clar faptul că femeile-obiect din anii ’50 şi femeile de carieră din anii ’90, aşa-numitele working-girl, par definitiv uitate. Feminitatea mileniului trei se află mai degrabă sub semnul senzualităţii şi al independenţei, combinate însă cu naturaleţea şi dulceaţa. Într-un anumit sens, seducţia devine mai puţin agresivă. Femeile tinere apreciază încă lenjeria sofisticată, însă după 30 de ani, propriul stil este mult mai pronunţat, iar eleganţa este mai subtilă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII