10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinÎnvăţaţi să acceptaţi critica

Învăţaţi să acceptaţi critica

Lucrul de care trebuie să ţineţi mereu cont şi pe care nu trebuie nici o clipă să-l uitaţi este acela că nimeni nu este perfect. Tuturor li se întâmplă să greşească şi, din acest motiv, este foarte important ca fiecare dintre noi să ştie să accepte critica.

Greşelile ne ajută în viitor să învăţăm să îndreptăm lucrurile şi situaţiile în care am procedat eronat. Un vechi proverb chinezesc spune: „Cel mai puternic nu este cel care nu cade, ci acela care cade şi are puterea să se ridice“. Fiecare etapă a vieţii presupune „căderile“ sale, iar ridicarea poate fi mai mult sau mai puţin uşoară. Ceea ce trebuie să faceţi este să vă pregătiţi şi să învăţaţi să rămâneţi mereu în picioare în orice situaţie. În loc să reacţionaţi negativ atunci când primiţi critici de la cei din jur, încercaţi să vă întrebaţi care este motivul pentru care fac acest lucru.
Gândiţi-vă la ceea ce s-a întâmplat şi cu ce aţi fi putut greşi. Poate că persoana care vă critică doreşte să vă facă să fiţi conştienţi de greşeala făcută, în aşa fel încât în viitor să fiţi capabil să o evitaţi. Ascultaţi cu atenţie observaţiile primite, încercaţi să înţelegeţi şi nu vă sfiiţi să-l rugaţi pe interlocutorul dumneavoastră să-şi argumenteze criticile. Vă veţi da astfel seama dacă acesta îşi doreşte doar să vă denigreze sau vrea cu adevărat să găsească o modalitate de a rezolva problema creată.

Fără nervi

Emoţiile şi starea de nervozitate nu trebuie să vă copleşească. Nu înrăutăţiţi şi mai tare situaţia supărându-vă. Chiar dacă critica este fondată sau nu, cel mai bine este să încercaţi să vă păstraţi calmul, să rămâneţi deschis la comunicare, să-i explicaţi celuilalt motivele care v-au determinat să acţionaţi într-un fel sau altul, şi, de ce nu, să încercaţi să-l convingeţi că el este cel care se înşală. Fiind calmi, veţi reuşi mult mai uşor să comunicaţi cu interlocutorul dumneavoastră, iar discuţia va fi cu siguranţă mult mai productivă pentru amândoi, iar problemele vor fi rezolvate cu o mai mare uşurinţă.

Căutaţi o soluţie

Nu rămâneţi pasivi în cazul în care observaţi că aţi greşit şi în nici un caz nu încercaţi să scăpaţi de responsabilitatea de a rezolva problema. Nu faceţi pe victima şi nu încercaţi să le pasaţi altora sarcina de a remedia o neplăcere pe care dumneavoastră aţi provocat-o. În cazul în care o persoană vă acuză că aţi greşit şi are dreptate, spuneţi-i că sunteţi gata să faceţi orice pentru a rezolva situaţia. Discutaţi dechis despre ceea ce trebuie remediat sau schimbat. În schimb, dacă apreciaţi că vi se adresează critici total nefondate şi că acestea au doar scopul de a vă răni, încercaţi să puneţi cât mai repede lucrurile la punct şi apoi evitaţi contactele cu persoana respectivă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS