6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinFaceţi-vă remarcată la locul de muncă

Faceţi-vă remarcată la locul de muncă

Vă doriţi să fiţi remarcată la locul de muncă şi următoarea promovată să fiţi dumneavoastră? Nu aşteptaţi că şefii să vă remarce, ci preluaţi controlul asupra situaţiei.

Obiectivul este să vă înţelegeţi cât mai bine şeful, pentru a fi în sintonie cu el şi pentru a răspunde cu succes aşteptărilor sale. Trebuie să încercaţi să vă identificaţi cu stilul managerului dumneavoastră şi să vă adaptaţi acestuia. De exemplu, dacă este un tip căruia îi plac ieşirile în oraş, nu ar fi rău să propuneţi o ieşire între colegi la o terasă, unde să-l invitaţi şi pe el. Va aprecia cu siguranţă acest gen de iniţiativă colectivă. Dacă şeful este mai puţin flexibil şi îi place să controleze situaţiile, veţi încerca pe cât posibil să anticipaţi aşteptările acestuia şi îi veţi prezenta cu regularitate modul în care evoluează munca dumneavoastră. Încercaţi să aveţi mereu o atitudine pozitivă şi emanaţi optimism. Evitaţi, în schimb, să vă transformaţi într-o linguşitoare. Nu îndepărtaţi scamele pe care acesta le are pe costum şi nu faceţi complimente legate de noua sa cravată.

 

Vorbiţi în timpul şedinţelor

Obiectivul este acela de scoate în evidenţă munca şi calităţile dumneavoastră. Renunţaţi la postura de simplă spectatoare, pentru a demonstra că puteţi la fel de bine să fiţi şi actriţă şi că sunteţi capabilă să luaţi cuvântul în public. Ideal este să veniţi cu o idee sau cu o propunere nouă. Este indicat să vă pregătiţi din timp intervenţia. Cu o zi înainte de şedinţă, gândiţi-vă cu ce puteţi veni nou în legătură cu subiectele ce vor fi dezbătute. Evitaţi însă să monopolizaţi discuţia pentru mai mult de zece minute. De asemenea, nu este recomandat să puneţi întrebări doar pentru a arăta că sunteţi şi dumneavoastră prezentă în sală şi evitaţi să vă daţi cu părerea despre orice, mai ales dacă nimeni nu v-a întrebat.

 

Îngrijiţi-vă look-ul

Obiectivul este acela de a demonstra că sunteţi atentă la imaginea pe care persoana dumnevoastră o poate oferi pentru firma în care lucraţi. Grija acordată modului în care arătaţi este o dovadă de respect faţă de colaboratori. Fiţi atentă la hainele pe care le alegeţi pentru serviciu, la pieptănătură şi la machiaj. Look-ul dumneavoastră trebuie adaptat imaginii pe care firma unde munciţi trebuie să o promoveze. Dacă lucraţi într-o bancă, opţiunile dumneavoastră sunt destul de limitate, fusta, sacoul şi pantofii fiind obligatorii. Puteţi, în schimb, miza pe accesorii pentru a vă scoate în evidenţă personalitatea: o geantă, o bijuterie fac diferenţa în aceste cazuri. Evitaţi taiorul şi tocurile înalte în cazul în care lucraţi într-o firmă cu angajaţi tineri, unde toţi sunt îmbrăcaţi în blugi. O ţinută de acest fel poate constitui o barieră pentru comunicare. Este mai bine să nu exageraţi.

 

Organizaţi-vă

Obiectivul este de a demonstra cât sunteţi de profesionist în meseria pe care o faceţi. Dacă şeful vă va cere un dosar şi dumneavoastră vă veţi prezenta cu el cât ai bate din palme, acest lucru vă va fi benefic.

Depinde de dumneavoastră care este strategia cea mai bună pentru a şti mereu unde să găsiţi lucrurile de care aveţi nevoie, mail-urile, numerele de telefon şi adresele necesare. Faceţi o dată pe săptămână ordine pe birou pentru a păstra un spaţiu plăcut de lucru. Evitaţi să vă concentraţi asupra unor lucruri inutile sau să lipiţi pe orice document care vă cade în mână o etichetă. Pericolul este acela de a vă pierde în detalii inutile şi de a neglija esenţialul.

Păstraţi-vă sângele rece

Obiectivul este acela de a demonstra rezistenţă la stres şi în faţa sarcinilor pe care le aveţi, făcându-i pe superiori să remarce potenţialul dumneavoastră. Atunci când vă daţi seama că se creează o situaţie tensionată, încercaţi pe cât posibil să evitaţi conflictul. Ieşiţi din birou şi izolaţi-vă pentru câteva minute. Duceţi-vă la baie sau faceţi o mică plimbare prin firmă. Aşteptaţi cinci minute, apoi întoarceţi-vă în birou şi spuneţi ceea ce aveţi de spus. Acest lucru vă va permite să adoptaţi un ton potrivit pentru discuţii. Evitaţi să vă autocenzuraţi şi să ţineţi în dumneavoastră ceea ce aţi dori să spuneţi. Să vă controlaţi nervii nu înseamnă a tăcea, ci, din contră, să învăţaţi să vă transmiteţi mesajele păstrându-vă calmul.

 

Comunicaţi cu şeful

Comunicarea şi informarea înseamnă a-i convinge pe superiori că pot avea încredere în dumneavoastră. Mizaţi pe transparenţă şi demonstraţi simţul responsabilităţii de care puteţi da dovadă. Gândiţi-vă la rolul dumneavoastră în firmă. Dacă vi se întâmplă să rămâneţi blocată în trafic, sunaţi la birou pentru a anunţa că veţi întârzia. Anunţaţi-vă şeful dacă trebuie să plecaţi mai devreme de la serviciu, chiar dacă în principiu nu trebuie să daţi nimănui socoteală pentru orarul dumneavoastră. Dacă se întâmplă să aveţi o problemă personală, nu ezitaţi să-i cereţi sfatul şefului. Acesta va aprecia încrederea pe care i-o arătaţi şi va înţelege mult mai bine o eventulă scădere a randamentului dumneavoastră. Asta nu înseamnă că trebuie să-l ţineţi în permanenţă la curent cu problemele dumneavoastră personale minore.

 

Împărtăşiţi ideile bune

Valorificaţi-vă la maximum spiritul de iniţiativă şi capacitatea de a reacţiona. Demonstraţi-i şefului că mergeţi dincolo de aspectul individual al muncii dumneavoastră şi că vă interesează îmbunătăţirea eficienţei firmei. Ascultaţi-vă colegii şi, în funcţie de nevoile lor, permiteţi-le să aibă acces la informaţiile şi cunoştinţele acumulate în timpul formării dumneavoastră profesionale. Puneţi pune la dispoziţia unuia dintre colegi lista cu contactele dumneavoastră pentru atragerea unui nou client sau îi puteţi împărtăşi metodele dumneavoastră de lucru. Puteţi, de asemenea, propune crearea unui tabel cu rolurile şi sarcinile fiecăruia, în care să-şi noteze evoluţia proiectelor. Evitaţi însă să vă asumaţi rolul ingrat de „doamna ştie-tot“ şi să vă daţi cu părerea în legătură cu orice. Evitaţi frazele de genul „Nu te organizezi bine şi din cauza asta pierzi mult timp. Dacă aş fi în locul tău, aş face aşa…“.

 

Participaţi la evenimentele din afara programului

Integraţi-vă în colectivul din care faceţi parte şi cunoaşteţi-vă colegii. Legaţi prietenii cu ei. Vă va fi mult mai uşor să fiţi mereu la curent cu ceea ce se întâmplă în firmă. Nu ezitaţi să ieşiţi cu colegii la o cină la restaurant sau la o cafea după terminarea serviciului. Este interzisă refuzarea sistematică a invitaţiilor primite din partea colegilor. O oră petrecută în compania acestora în afara biroului vă va ajuta să vă cunoaşteţi mai bine. Evitaţi însă să fiţi văzută de ceilalţi drept o „party-girl“ şi să fiţi mereu prima atunci când este vorba despre pauza de cafea sau despre organizarea unei petreceri. Evitaţi, de asemenea, să vă „invadaţi“ colegii cu mail-uri cu bancuri, glume sau powerpoint-uri penibile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII