17.6 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCozi și de zece kilometri la intrare în municipiul Calafat

Cozi și de zece kilometri la intrare în municipiul Calafat

Coada de tiruri se întindea chiar și pe zece kilometri (Foto; Lucian Anghel)
Coada de tiruri se întindea chiar și pe zece kilometri (Foto; Lucian Anghel)

Circulația rutieră este îngreunată pe DE 79, la intrare în municipiul Calafat, unde tirurile formează o coadă care se întinde și pe zece kilometri în zilele mai aglomerate. Aceeași situație a fost și duminică, când coada de tiruri și camioane înainta cu câțiva kilometri pe oră, îngreunând circulația autoturismelor.
Întrebați despre motivele aglomerației din Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Calafat, reprezentanții Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră(IGPR) au precizat pentru GdS că există zile cu trafic mai intens din cauza restricțiilor instituite pe anumite tronsoane de drum pe ruta Turcia – Germania. „Infrastructura existentă în PTF Calafat permite controlul comun al autovehiculelor pe opt benzi (patru pe sensul de intrare, patru pe sensul de ieşire). Totuşi, circulaţia pe pod se efectuează pe patru benzi de circulaţie (câte două pe fiecare sens), fapt care ar putea determina aglomeraţia în zonă. Alt factor care generează aglomeraţie este legat de restricţionarea circulaţiei pe anumite tronsoane de drum pe ruta Turcia – Germania, fiind zile în care traficul este mai intens“, au precizat polițiștii de frontieră.
Potrivit informațiilor oferite de IGPR, pe la Calafat trec zilnic aproximativ 2.500 de mijloace de transport şi sunt controlate între 3.000 şi 4.000 de persoane. Controlul de frontieră se face în comun cu autorităţile de frontieră din Bulgaria.
Oamenii legii au mai explicat că, potrivit unui acord încheiat între Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria, planificarea personalului de control se realizează lunar, de comun acord, de către şefii punctelor de control ale celor două ţări. Astfel, decizia de suplimentare a personalului aparţine şefilor celor două puncte de trecere, iar când situaţia o impune, numărul poliţiştilor de frontieră este suplimentat.

Soluții pentru  eliberarea drumului

La rândul lui, Lucian Ciobanu, primarul din Calafat, a precizat pentru GdS că sunt luate în calcul mai multe soluții pentru descongestionarea traficului rutier la intrarea în municipiu, pe DE 79. Una ar fi construirea unei centuri ocolitoare, alta construirea unui drum numai pentru tiruri, iar ultima și cea mai puțin costisitoare, construirea unei parcări pentru tiruri.
„Ne-am gândit la mai multe variante pentru a scăpa de aceste cozi de tiruri. O soluție ar fi construirea unei centuri care să pornească din zona comunei Maglavit și să ocolească Golenți și Basarabi. Ne-am gândit și la un drum amenajat special numai pentru tiruri, dar ca și centura, presupune costuri foarte mari. O soluție mai bună este amenajarea unei parcări pentru aproximativ 200 de tiruri, iar când se formează cozi să le obigăm să intre în parcare pentru a elibera drumul. Avem 5 hectare de teren în zonă și vom discuta cu Consiliul Județean despre această soluție. Există și posibilitatea să amenajăm din fonduri proprii această parcare“, a explicat Lucian Ciobanu.

Informații privind timpii de așteptare

Polițiștii de frontieră mai spun că participanţii la traficul transfrontalier se pot informa cu privire la timpii de aşteptare de la punctele de trecere a frontierei, accesând aplicaţia Trafic Online de pe pagina de internet a Poliției de Frontieră (www.politiadefrontiera.ro). Aplicaţia Trafic Online prezintă media timpilor de aşteptare la controlul de frontieră pentru două tipuri de vehicule, autoturisme (care includ şi microbuzele şi autocarele) şi camioane (mijloace de transport marfă cu greutate de peste 7,5 tone). Duminică și luni, timpul de așteptare pentru PTF Calafat era de 20 de minute.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS