24.8 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDolj: Nou serviciu de evidenţă a persoanlor la Sălcuţa

Dolj: Nou serviciu de evidenţă a persoanlor la Sălcuţa

Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor ( S.P.C.L.E.P.) Sălcuţa îşi va deschide activitatea începând cu data de 27 august,  orele 11.00.

De la această dată, cetăţenii din comunele Sălcuţa, Vela şi Vârtop vor putea obţine actele de identitate de la sediul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Sălcuţa care va funcţiona în sediul primăriei din localitate, iar cei din comunele Vela şi Vârtop vor putea depune cererile şi ridica actele de identitate şi în localităţile lor de domiciliu, deoarece  la sediul primăriilor din aceste localităţi vor funcţiona o zi/săptămână puncte de lucru ale Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Sălcuţa după următorul program:
– marţi, între orele 9.00 – 13.00, în comuna Vârtop;
– miercurea, între orele 9.00 – 13.00, în comuna Vela.

Programul de  funcţionare la sediul serviciului  va fi  zilnic de luni până vineri, între orele 8.00 – 16.00, joia programul se prelungeşte până la orele 18.00.

Prin deschiderea acestui serviciu de evidenţă a persoanelor, se facilitează accesul celor aproximativ 5750 cetăţeni din comunele Sălcuţa, Vela şi Vârtop la obţinerea unui nou act de identitate, se contribuie la diminuarea cheltuielilor, la micşorarea timpului de aşteptare pentru eliberarea unui alt act de identitate, dar şi la micşorarea numărului persoanelor care din diverse motive continuă să păstreze acte de identitate cu valabilitate expirată sau nu îşi oficializează adresa de domiciliu în concordanţă cu modificările adoptate de autorităţile locale.

Această realizare a autorităţii locale a fost sprijinită şi coordonată de către Consiliul Judeţean Dolj, atât direct prin adoptarea actului administrativ de modificare a arondării dar şi prin intermediul Directiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj, instituţie care are în derulare un program ambiţios de a sprijini astfel de initiative în toate localităţile în care nu funcţionează servicii de evidenţă a persoanelor.

Principalele documente ce trebuie să însoţească cererea pentru obţinerea unui act de identitate: actul de identitate vechi (dacă îl mai deţin), certificatul de naştere şi după caz şi cel de căsătorie ori hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divorţ, actul pentru spaţiul de locuit. Contravaloarea actului de identitate (7 lei-cartea de identitate sau 1 leu-cartea de identitate provizorie) şi  taxa de timbru extrajudiciar (5 lei) vor fi achitate la ghişeul serviciului.

În situaţia în care solicitanţii nu pot prezenta unul din documentele de stare civilă sau nu pot face dovada unei adrese de domiciliu, cererile vor fi soluţionate prin eliberarea de cărţi de identitate provizorii cu termen de valabilitate de maxim un an de zile. Fotografiile necesare aplicării pe cărţile de identitate provizorii(format ¾ cm cu bandă albă de 7 mm) vor fi executate de funcţionarii din cadrul acestui serviciu care dispune de aparatura tehnică corespunzătoare.

În cazul copiilor minori care solicită eliberarea unui act de identitate este obligatoriu ca aceştia să fie însoţiţi de unul din părinţi/reprezentantul legal desemnat(dacă este cazul).
Pentru informaţii suplimentare sau alte detalii, cei interesati se pot adresa Primăriei Sălcuţa –
e-mail: [email protected], tel:0251.363005 sau Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj – e-mail [email protected], tel: 0351411290, fax:0251421624.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS