10.6 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFord restructurează activitatea din Europa. Craiova nu este afectată

Ford restructurează activitatea din Europa. Craiova nu este afectată

Producătorul auto închide o fabrică de transmisii automate din Franţa şi discută oprirea producţiei la altă fabrică din Germania. Uzina din Craiova nu a fost inclusă pe lista de acţiuni menite să eficientizeze activitatea producătorului auto. Dimpotrivă, în Bănie încep angajările în februarie pentru a pregăti intrarea în fabricaţie a unui nou model.

Ford Europa a anunţat joi o serie de măsuri pentru eficientizarea activităţii în Europa, care se concretizează în închiderea unor unităţi de producţie care nu erau eficiente şi demararea discuţiilor pentru oprirea fabricaţiei unei alte unităţi care produce componente pentru autovehicule. Concomitent cu aceste măsuri, Ford a anunţat începerea negocierilor cu sindicatele.
Potrivit comunicatului transmis de Ford Europa, „noua strategie a Ford va avea ca rezultat o afacere mai eficientă și mai concentrată. Există mai multe acțiuni-cheie deja în curs de desfășurare. Producția la uzina Ford Aquitaine Industries din Bordeaux, Franța, care produce mici transmisii automate, se va încheia în august 2019. Au început discuții formale între Ford și consiliul său de lucru pentru a pune capăt producției de C-MAX și Grand C-MAX la Uzina Saarlouis și la Uzina de asamblare din Germania, pentru că segmentul compact MPV se micșorează în Europa. Ford efectuează o revizuire strategică a Ford Sollers, societatea mixtă din Rusia. Câteva opțiuni importante de restructurare pentru Ford Sollers sunt luate în considerare de Ford și de compania sa parteneră, Sollers PJSC. O decizie este așteptată în al doilea trimestru al anului“. De asemenea, Ford Europa anunţă că intenționează să-și consolideze „sediul central din Marea Britanie și sediul Ford Credit Europe unde este Centrul Tehnic Ford Dunton din sud-estul Essex, pentru a îmbunătăți capacitatea de afaceri și a crea un centru tehnic orientat spre client. Acțiunea este supusă consultării sindicale și aprobării locale“.

Ford pune accent pe vehiculele din gama SUV

Deşi, în comunicatul de presă, Ford Europa nu menţionează absolut nimic despre fabrica sa din Craiova, din comunicat reiese că Ford va pune accent pe producţia de vehicule SUV, enumerând şi Ford EcoSport, care se produce exclusiv în uzina de la Craiova.
De asemenea, Ford se va baza pe succesul său în segmentul de vehicule utilitare în creștere din Europa. „Vânzările de SUV-uri Ford – cuprinzând EcoSport, Kuga și Edge – au atins un nivel record în anul 2018, depășind un sfert de milion de vehicule vândute pentru prima dată“, informează Ford Europa.
Potrivit datelor culese de GdS de pe site-ul care atestă vânzările de vehicule în Europa pe fiecare marcă, pe 11 luni din anul 2018, Ford vânduse pe pieţele europene 103.578 de vehicule EcoSport produse la Craiova. Înseamnă o medie lunară a vânzărilor de circa 9.416 maşini EcoSport. Recordul de vânzări a fost de aproape 13.000 de unităţi în luna martie a acestui an. Apoi au mai fost vârfuri de vânzări de 12.000 de unităţi, respectiv 11.250 de vehicule vândute în lunile iunie şi septembrie. Scăderi sub media lunară s-au înregistrat doar în lunile iulie şi august, când, de regulă, scade toată piaţa auto, populaţia fiind în vacanţă, iar fabricile Ford intră în remont general.
În uzina din Craiova se lucrează în două schimburi la Secţia Vehicule, iar producţia zilnică a oscilat între 500 şi 600 de vehicule EcoSport, în funcţie de comenzile din ţările europene. Cea mai mare parte a producţiei realizate la Craiova este destinată pieţei europene.

La fabrica din Craiova începe programul de angajări

Ford a anunţat anul trecut că va introduce un al doilea model în fabricaţie la Craiova, fără să precizeze despre ce model este vorba. Ford informase la vremea respectivă să intenţionează să angajeze aproximativ 1.700 de operatori de bază, respectiv foarte puţini specialişti calificaţi pentru al treilea schimb, aceștia adăugându-se celor 4.400 de angajați actuali ai uzinei din Craiova.
Potrivit ultimei informări a companiei, în lunile ianuarie şi februarie ale acestui an vor fi angajate 150 de persoane dintre cele pentru care se cere calificare, respectiv electricieni şi mecanici. „Procesul de recrutare pentru operatorii de bază este planificat să înceapă în februarie 2019“, au anunţat reprezentanţii Ford pe finalul anului 2018.
Până acum nu a fost dat publicităţii ce nou model va intra în fabricaţie la Craiova. Potrivit unor surse apropiate afecerii, ar fi vorba tot despre un mini-SUV de oraş, posibil o nouă versiune modificată a modelului Fiesta. Aceleaşi surse declarau anul trecut pentru GdS că noul model care s-ar produce în Bănie ar putea fi noua generație de Fiesta, dar într-un concept nou, similar cu Fiesta Active, care este deja pe piață și se produce în Germania. Acest nou concept al Ford ar avea drept caracteristică nouă suspensii mai înalte, care ar permite rularea nu doar pe drumuri de oraș, ci și în afara lor, conform tendinței actuale de pe piață de a agrea SUV-urile și chiar mini-SUV-urile de oraș.
În comunicatul Ford Europa referitor la planurile de viitor ale companiei se specifică la un singur capitol despre apariţia unui nou SUV în portofoliul Ford în viitorul apropiat, însă este vorba de vehicule Ford importate, adică dintre cele care se produc tot în uzine Ford, dar situate în afara Europei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS