6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjSunt gata jumătate din planurile parcelare pentru varianta ocolitoare

Sunt gata jumătate din planurile parcelare pentru varianta ocolitoare

Primăria din Bumbeşti-Jiu a reuşit să finalizeze întocmirea planurilor parcelare pentru varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. În partea de nord, varianta ocolitoare va fi amplasată pe terenuri care aparţin localităţii Bumbeşti-Jiu. Primăria din zonă a reuşit zilele trecute să întocmească toate planurile parcelare. Nu acelaşi lucru se poate spune şi în cazul Primăriei Târgu Jiu. Aici încă se lucrează la planurile parcelare necesare pentru finalizarea documentaţiilor de expropriere. Până în primăvară vor mai trebui semnate documentaţiile, în vederea acordării despăgubirilor pentru șase proprietari de case din Târgu Jiu, afectaţi de traseul viitoarei şosele. Lucrările sunt momentan blocate de către un proprietar, respectiv o notăriţă dn Târgu Jiu, care ar dori un schimb de terenuri sau o despăgubire mai mare.

Cine a construit şoseaua până acum

Lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu au fost realizate până acum de firma italiană COLLINI LAVORI. Au fost executate în procent de sub 50%. Valoarea contractului este de 151.211.642 lei fără TVA. Lungimea şoselei este de peste 20 km. Perioada de execuţie era de 24 de luni. Au fost dificultăţi mari în privinţa realizării exproprierilor. Potrivit contractului, varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu ar fi trebuit să fie recepţionată în octombrie 2016. Contractul cu firma italiană a fost reziliat şi va fi organizată o altă licitaţie pentru restul lucrărilor care mai sunt de executat. În mod normal, licitaţia ar urma să fie finalizată în această iarnă, când Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va trebui să desemneze un constructor.

Traseul variantei ocolitoare

Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 km. Varianta vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 km. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS