8.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalNoi măsuri după rezultatele slabe la examenele naționale

Noi măsuri după rezultatele slabe la examenele naționale

Chiar și cu o statistică ce nu ține cont de absenți și de elevii neînscriși în examen, județul Olt se plasează pe locul 33 în top-ul național stabilit având în vedere rezultatele la evaluarea națională și pe locul 26 după rezultatele de la bacalaureatul 2018.

Rata de promovare a fost 66,42% la bacalaureat, în timp ce 74,28% dintre candidații de la evaluare națională au luat note peste 5 în această vară, în județul Olt, ceea ce aduce județului locuri în a doua parte a clasamentului național, 26, respectiv 33. Rezultatele sunt considerate nu foarte proaste, dar care pot fi îmbunătățite, motiv pentru care, a anunțat inspectorul școlar general-adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Olt, Florica Grecu, se va continua și în anul școlar următor politica de pregătire suplimentară a elevilor în cadrul școlii, vor fi organizate simulări suplimentare, se vor organiza ședințe cu părinții etc. În plus, se pregătesc și altfel de măsuri, astfel încât în anii următori să scadă numărul elevilor care au ajuns să fie admiși la liceu, unii chiar la liceele de top, cu medii foarte mici, chiar sub 5.
O astfel de măsură ar fi un program de voluntariat care se adresează elevilor, cei din liceele de top fiind provocați să le întindă o mână colegilor lor mai slab pregătiți, care se regăsesc în marea lor majoritate în liceele tehnologice.
„Elevii din liceele de renume, din toate zonele, să dezvolte parteneriate cu licee în care elevii au fost admiși cu note foarte mici. Cei care au ajuns la olimpiade, care au rezultate foarte bune, care vin din licee în care, poate, și-ar fi dorit să ajungă și ceilalți, să desfășoare activități împreună, să le fie un fel de mentori, să vedem ce copii găsim ca voluntari acolo, pentru a dezvolta aceste parteneriate. Nu pentru un an întreg, ci pe anumite perioade. Noi încercăm, va fi o propunere, nu ne așteptăm ca toți elevii să vină și să spună «eu vreau să merg acolo». Probabil că vor fi rețineri, motive, că timpul, că pregătirea, că…, dar ușor-ușor… Sunt și copii care vor și care pot în aceste școli. Ei trebuie să aibă și modele“, a declarat prof. Grecu în cadrul ședinței lunare a Comisiei de Dialog Social care are loc la Prefectura Olt. Liceele tehnologice, sunt însă de părere reprezentanții oamenilor de afaceri, ar trebui pur și simplu desființate sau transformate în școli profesionale, care să pregătească nu teoreticieni slabi, ci muncitori pricepuți. „Să desființați, domnule, liceele astea, să facem școli profesionale!“, a fost de părere un reprezentant al patronatelor, însă răspunsul a venit prompt: „Liceele respective nu se pot desființa de pe o zi pe alta, ele sunt pe o structură a ministerului, liceele se desființează sau se transformă și în funcție de solicitarea consiliilor locale, e vorba de rețeaua școlară, este foarte greu să desființezi un liceu. Oamenii din liceele tehnice au încercat să aducă noi specializări și să le acrediteze, ce se caută pe piața muncii“, a răspuns oficialul ISJ Olt.
Rezultatele din acest an, deși nu dezastruoase, nu țin cont, însă, de sutele de elevi și absolvenți de liceu care nu se regăsesc în aceste statistici. Spre exemplu, la calculul ratei de promovare de la bacalaureat nu s-au pus la socoteală absolvenții care nu s-au prezentat și nici cei neînscriși, în timp ce în cazul evaluării naționale, deși în acest an directorii școlilor au fost obligați să înscrie în examen toți absolvenții, nu apar în evidențele finale cei care nu s-au prezentat, fie pentru că s-au îndreptat de la început către școala profesională, neluând în calcul absolvirea unui liceu, fie pentru că diriginții sau directorii școlilor i-au îndrumat să nu se prezinte, pentru a nu afecta statistica școlii. Inspectorul școlar general adjunct neagă o astfel de posibilitate, motivând că pe șefii școlilor „nu-i trage nimeni de urechi, nici nu primesc o coroniță“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS