14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljRevizia avionului prăbușit la Bacău a fost efectuată la Avioane Craiova în 2015

Revizia avionului prăbușit la Bacău a fost efectuată la Avioane Craiova în 2015

Aparatul de zbor IAR 99 Șoim care s-a prăbușit luni avea o vechime de 12 ani și ieșise din garanție de aproximativ un an. Iată care este procedura de avizare după ce se face o revizie tehnică la un aparat IAR 99 Șoim. Avioanele tip școală ale Armatei Române au dotări vechi de 22-30 de ani.

Au apărut detalii noi legate de avionul militar de tipul IAR 99 Șoim care s-a prăbușit luni, în apropiere de baza aeriană de la Bacău. Aparatul de zbor a fost produs la Craiova și a ieșit pe poarta fabricii în mai 2006, iar în luna iunie 2015 s-a încheiat revizia generală efectuată tot la fabrica de avioane din Craiova, potrivit datelor obținute de GdS de la companie. „Este un avion care a trecut toate testele după ce s-a efectuat revizia generală, care a avut loc tot la Avioane Craiova, iar în iunie 2015 a fost predat beneficiarului. La revizia generală a avut loc o reparație capitală. Se verifică toate comenzile, mecanismele, care se reconfigurează. Este ca un avion nou, doar că structura este una veche. Acel avion era un aparat sigur. După revizia generală a avut o garanție de doi ani. Acum nu mai era în garanție“, a precizat Victor Peța, liderul sindical de la Avioane Craiova. Acesta a mai explicat că un aparat de zbor care intră în revizie generală la Avioane Craiova, în momentul predării lui este verificat de alte două entități: „Pe lângă controlul intern din fabrică, avionul este testat de Centrul de Încercări de Zbor, apoi este verificat de comisia militară de recepție de la unitatea beneficiară. În cazul de față, comisia de recepție de la unitatea de la Bacău a preluat avionul. Repet, avionul a trecut toate testele de verificare“.
O comisie verifică împrejurările în care s-a produs incidentul aviatic de lângă Bacău. Reamintim că cei doi piloți (un pilot care se școlea și un instructor de zbor) s-au catapultat înainte ca avionul să aibă impact cu solul.

Un IAR 99 Șoim s-a prăbușit în 2012

Ultimul accident aviatic în care a fost implicat un aparat IAR 99 Șoim a fost în august 2012, când un astfel de aparat produs la Avioane Craiova s-a prăbușit în apropiere de municipiu. În acel accident aviatic și-a pierdut viața comandorul Aurelian Cojocaru. Deși au trecut aproape opt ani de atunci, până la această dată nu au fost făcute publice cauzele accidentului din 2012 în care și-a pierdut viața un pilot.

Armata are avioane-școală cu dotări din 1989 și 1996

Avioanele-școală din patrimoniul armatei nu sunt dotate cu cele mai moderne tehnologii în materie de avionică. Potrivit oficialilor MApN, în dotarea actuală a Ministerului Apărării Naţionale se află zece aeronave de tip şcoală IAR-99 Standard – în configuraţia de bază, clasică, efectuată la nivelul anului 1989, şi 11 aeronave IAR-99 Şoim. Acestea au fost modernizate cu sistem de avionică la nivelul anului 1996 și sunt folosite pentru a școli piloții care apoi manevrează aeronavele MIG-21 Lancer. Ministerul Apărării Naționale a anunțat recent că cele 21 de avioane din dotarea armatei vor fi modernizate la Avioane Craiova, program a cărei valoare se ridică la 124 de milioane de euro și se întinde pe mai mulți ani.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS