21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljStradă importantă, ratată la modernizare

Stradă importantă, ratată la modernizare

Strada Ing. Emil Marghitu are circa 300 de metri și este în mare parte din pământ și traversează o zonă cu gunoaie (Foto: Lucian Anghel)

O stradă mai puțin cunoscută din Craiova, aflată într-o stare avansată de degradare, poate fi soluția salvatoare în cazul traficului infernal și al ambuteiajelor care se creează, mai ales în zilele de luni, pe bulevardul Nicolae Romanescu și strada Râului, pe sensul de mers către ieșirea din oraș, spre Malu Mare și Podari. Este vorba de strada Ing. Emil Marghitu, de circa 300 de metri, care, deşi leagă cele două artere importante de circulație din Bănie și dă în strada Potelu, a fost „ratată“ la modernizare.

Strada Ing. Emil Marghitu, intrarea dinspre Râului (Foto: Lucian Anghel)

Un cititor GdS ne-a semnalat o situație care, dacă va fi luată în seamă de autoritățile locale din Bănie, ar putea rezolva o problemă cu care șoferii se confruntă mai ales în zilele de luni, când funcționează Târgul de la Făcăi: aglomerația care se formează la ieșirea din Craiova, atât spre Malu Mare, cât și spre Podari. Traficul în această zonă devine infernal lunea, cozile de mașini se întind pe câțiva kilometri pe bulevardul Nicolae Romanescu și pe strada Râului, sensul giratoriu de la intersecția acestor două artere importante se blochează, iar pentru a ieși din oraș e nevoie de zeci de minute, uneori chiar și mai mult de o oră, de circulație bară la bară.
Situația prezentată ar avea o soluție simplă și la îndemână de fluidizare a traficului din această zonă: asfaltarea unei străzi de circa 300 de metri, care face legătura între Râului și bulevardul Romanescu și dă în strada Potelu, tronsonul intrat recent în modernizare. „Vă supun atenției o soluție de rezolvare a traficului infernal din fiecarea zi de luni, de la intersecția străzii Râului cu bulevardul Nicolae Romanescu, pe care edilul orașului Craiova ar putea să o ia în seamă. Am observat cu toții că atunci când este zi de târg la Făcăi se creează un ambuteiaj infernal pe strada Râului, până în giratoriul din Romanești. După aceea, pe drumul spre Calafat se face coadă de mașini până la Podari, iar pe drumul spre Bechet coada se întinde până la Malu Mare. Eu cred că această aglomerație s-ar putea diminua dacă ar fi asfaltată strada Ing. Emil Marghitu. Această asfaltare a fost stabilită prin PUG tocmai pentru a face legătura între strada Râului și bulevardul Nicolae Romanescu, mergând mai departe pe strada Potelu (care și aceasta trebuie asfaltată) și ajungând în spatele parcului, până în giratoriul din strada Caracal. În acest mod se poate fluidiza traficul rutier din zonă. Vă rugăm să mediatizați această soluție, pentru că noi, șoferii, petrecem mai mult timp blocați în trafic, decât să circulăm ca într-un oraș european“, ne-a scris Daniel, un craiovean care lucrează la o societate comercială din zona Râului – Romanescu.

Strada Ing. Emil Marghitu, ieșirea în bulevardul Nicolae Romanescu (Foto: Lucian Anghel)

Drumul nu a fost prins pe ultima listă de investiții

Strada Ing. Emil Marghitu, la care face referire cititorul GdS, figurează în „Situația privind aleile, străzile, podurile şi parcările din municipiul Craiova în anul 2016“ ca având 150 de metri și sistem rutier din pământ. În realitate, drumul are circa 300 de metri, este de beton la intrarea dinspre Râului, de balast la ieșirea în bulevardul Romanescu și de pământ în rest, e plin de gropi, împrejmuit de gunoaie pe anumite porțiuni și traversează un teren viran. Strada este traversată doar de cei care vor să ajungă la societățile și la cele câteva proprietăți din zonă, dar pentru un șofer care circulă pe strada Râului nu există niciun indiciu că aici ar exista o stradă care te scoate în bulevardul Romanescu.
Poate rezolva strada Emil Marghitu problema ambuteiajului din Romanești? Reprezentanții Primăriei Craiova, cu atribuții în acest sens, spun că da. Numai că strada a fost „ratată“ la modernizare. „Din punct de vedere tehnic și de sistematizare a circulației, asfaltarea străzii Emil Marghitu ar rezolva multe din problemele de trafic de pe Râului și Romanescu, mai ales acum, când se modernizează și Potelu și se poate ajunge direct aici, evitând giratoriul din Romanești, dar ea nu apare în ultima listă de investiții, cu cele 87 de străzi care vor fi modernizate în următorii patru ani pe acel acord cadru scos la licitație. Poate se va face o procedură separată și va fi introdusă suplimentar pe lista cu modernizările, pentru că mai sunt și alte străzi în situația asta: nu apar pe listă, dar fac legătura cu drumuri propuse pentru modernizare“, a spus un reprezentant al primăriei.

Pe strada Potelu, sectorul rămas nereabilitat, au început lucrările de modernizare (Foto: Lucian Anghel)

Pentru strada Ing. Emil Marghitu a fost eliberat, în decembrie 2013, un Certificat de Urbanism „în scopul modernizare“ și există o temă de proiectare întocmită de Direcția Servicii Publice în noiembrie 2013, faza expertiză tehnică și documentație de avizare a lucrărilor de intervenție, în care se menționează că strada este în stare proastă, dar nu s-a ajuns și la modernizarea ei. În programul de investiții publice din 2014 a fost prevăzută suma de 6.000 de lei pentru modernizarea străzi Emil Marghitu (ET + DALI) și cam atât. „Varianta asta cu Emil Marghitu e bună și de luat în calcul, dar strada nu a fost prinsă acum pe investiții. O să găsim o soluție pentru asfaltarea ei, pentru că ne-ar ajuta la descongestionarea traficului din zonă, mai ales în zilele de luni“, a precizat și primarul Craiovei, Mihail Genoiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS