17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjVarianta ocolitoare a rămas în aer

Varianta ocolitoare a rămas în aer

Lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu sunt oprite de trei luni. Cu toate că la alte proiecte de infrastructură au loc în prezent lucrări, ca urmare a vremii favorabile şi a temperaturilor ridicate, la varianta ocolitoare a oraşului Târgu Jiu totul este blocat. Decizia de oprire a lucrărilor a fost luată de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, ca urmare a lipsei unor documentaţii care ar fi trebuit să fie întocmite de Primăria Târgu Jiu. Este vorba de planuri parcelare care nu sunt gata şi în baza cărora ar fi trebuit să fie realizate procedurile de expropriere şi continuarea lucrărilor pe traseul şoselei care va scoate definitiv traficul greu din municipiu. Primăria Târgu Jiu a motivat lipsa planurilor prin faptul că firmele angajate să le întocmească nu le-au realizat. Specialişti din cadrul instituţiei lucrează la documentaţiile respective, însă de trei luni nu s-a mişcat nimic. Având în vedere că va veni până la urmă şi iarna, alte trei luni, cel puţin, vor fi pierdute. Astfel, o jumătate de an va fi pierdută şi se va contabiliza în stabilirea unui alt termen de finalizare a proiectului. Nimeni nu poate spune când vor fi reluate lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu.

Trebuia să fie gata de anul trecut

Noua şosea ocolitoare a municipiului Târgu Jiu este construită de firma italiană Collini Lavori SPA. Bugetul pentru lucrări este de peste 151 de milioane de lei (fără TVA), dintre care 85% sunt fonduri europene nerambursabile, restul de 15% fiind asigurate de către Guvernul României. Vor fi realizaţi peste 21 de kilometri de şosea, poduri şi traversări. Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, contractul trebuie executat în 24 de luni. Termenul a expirat de la finalul anului trecut. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Centura va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D, incident în nord-vest.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS