10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljGazonul de pe stadion, garanţie pe termen scurt

Gazonul de pe stadion, garanţie pe termen scurt

Gazonul de pe noul stadion din Craiova este îngrijit de firmele care au ridicat construcția, după cum se arată într-un răspuns al primăriei trimis la solicitarea GdS în urma discuțiilor apărute în spațiul public despre calitatea slabă a covorului de iarbă care le-a pus probleme jucătorilor încă de la primul meci amical.

Stadionul din Craiova a fost lăudat de toată lumea. Construcție modernă, acustică deosebită, tribune aproape de stadion, tehnologii noi. Gazonul însă, a lăsat de dorit chiar de la meciul inaugural cu Slavia Praga. Nici nu apucaseră să se încălzească jucătorii celor două echipe că terenul părea arat. De atunci a trecut o lună, s-au jucat deja trei meciuri la Craiova, iar calitatea gazonului nu s-a îmbunătățit. Nu rare au fost momentele surprinse în timpul meciului în care jucători de la CSU adună bucățile de iarbă cu pământ smulse de crampoane și le îndeasă la loc după ce au zbârnâit prin aer mai ceva ca peștii sărind din apa fierbinte. Cine este responsabil de calitatea gazonului și cine plătește pentru acest lucru? La aceste întrebări GdS a căutat răspuns la Primăria Craiova, cea care are acum stadionul în administrare. Potrivit acesteia, de gazon nu se ocupă nici primăria, nici clubul de fotbal, ci constructorul stadionului. Cel puțin timp de șase luni. Au mai rămas cinci. După aceea, prin deducție, deoarece primăria nu precizează, de calitatea gazonului va fi responsabilă primăria. „După finalizarea și recepția obiectivului de investiții «Complex Sportiv Craiova – stadion de fotbal», bulevardul Știrbei Vodă 38, serviciile tehnice pentru operare și mentenanță (descrise încă din faza de caiet de sarcini) intră în obligațiile constructorului obiectivului, lider de asociere SC CON-A SRL. Întreținerea și refacerea includ și suprafața de joc. Activitățile se vor desfășura pe o perioadă de șase luni, fără nici un cost suplimentar față de propunerea financiară. În concluzie, la data prezentei, autoritatea publică locală nu are implicații financiare și responsabilități pentru întreținere, exploatare în condiții de eficiență și siguranță a sistemelor, operarea sistemelor pe durata evenimentelor, cât și în afara acestora“, spune primăria.
Potrivit caietului de sarcini, gazonul de pe noul stadion ar fi trebuit însămânțat și lăsat să prindă rădăcini timp de șase luni. Graba autorităților de a-l inaugura a dus la schimbarea soluției. Astfel, în loc de gazon însămânțat s-a ales varianta rulourilor de iarbă. Poate nici acestea nu ar fi cauzat probleme dacă gazonului i se oferea timpul necesar prinderii. O altă variantă ar fi faptul că pânza freatică de sub gazon este foarte sus, iar asta menține un grad ridicat de umezeală la nivelul ierbii. În această situație, gazonul de pe noul stadion nu va arăta niciodată impecabil.

Spațiile comerciale de la stadion vor fi scoase la licitație

În altă ordine de de idei, iubitorii fotbalului așteaptă ca stadionul să devină complet funcțional. În prezent, salba de spații comerciale de la parter care înconjoară stadionul nu este ocupată. Primăria spune că se va ocupa de acest lucru. „SC Club Sportiv U Craiova SA, în conformitate cu articolul 9 (viii) din contractul de asociere aprobat prin HCL 397 din 2013 gestionează activitățile la care faceți referire (cele de alimentație publică – n.r.) pe perioada evenimentelor organizate de aceasta. În afara evenimentelor, nu au fost încheiate contracte cu furnizori de servicii. Urmează a fi scoase la licitație spațiile identificate ca disponibile realizate în cadrul ansamblului funcțional“, se arată într-un răspuns al primăriei.
Potrivit articolului menționat, clubul are dreptul „să permită, să supravegheze şi/sau să organizeze în incinta stadionului: (a) standuri pentru comercializarea băuturilor răcoritoare şi/sau a diverselor produse alimentare; (b) standuri pentru comercializarea de echipament sportiv şi de produse cu numele, sigla, însemnele şi culorile echipei de fotbal; (c) panouri publicitare cu sponsori ai echipei de fotbal (în jurul stadionului – inelul publicitar, în sălile de conferinţă, precum şi în zona mixtă, unde se vor acorda interviuri). Din răspunsul primăriei nu este clar cine va încasa chiria pentru spațiile din incinta stadionului: clubul sau municipalitatea?

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS