17.3 C
Craiova
miercuri, 17 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljLucrările uitate de pe străzile Craiovei

Lucrările uitate de pe străzile Craiovei

 

 

Primele zile de iarnă îi prind pe constructorii care se ocupă de asfaltarea străzilor din Craiova cu o serie de lucrări neterminate. Unele dintre ele par chiar abandonate, dacă ne gândim la cele demarate în urmă cu circa două luni și de care nimeni nu și-a mai amintit. Pe lângă gropile lăsate în spate pentru ridicarea la nivel a gurilor de canal, „asfaltatorii“ au mai uitat în drum și resturile provenite de pe urma lucrărilor.

Mai mulți cititori GdS ne-au sesizat în legătură cu modul în care s-au derulat sau se derulează lucrările de asfaltare a străzilor din Craiova, susţinând că sunt nemulţumiţi de modul în care au lucrat constructorii. Unii craioveni spun că aceştia s-au „organizat“ atât de bine încât au lăsat în spate lucrări neterminate, unele care încurcă traficul rutier sau resturi de materiale de construcţii. Pe strada General Dragalina, spre exemplu, se circulă de două luni printre balize și guri de canal decopertate sau cu asfalt lăsat, spre disperarea şoferilor. „În fiecare zi trebuie să faci slalom printre balize pe strada Dragalina. Şi nu de ieri, de azi, ci de două luni. Ba mai dai şi cu maşina în gropi dacă nu eşti atent, pentru că nu la toate gurile de canal cu probleme sunt balize. Au spart asfaltul în jurul capacelor de canal, pentru a le ridica la nivel, dar lucrarea a rămas aşa. Nu înţeleg de ce au mai decopertat asfaltul dacă nu au revenit să ridice gurile de canalizare. Plus că nu au umblat la toate, au mai rămas guri de canal cu asfalt lăsat. Chiar nu există un regulament care să-i oblige pe aceşti constructori să termine într-un anumit timp lucrările începute?“, este mesajul primit de la un cititor.
Un altul ne-a semnalat şi grămezile de moloz rezultate în urma lucrărilor de asfaltare a străzilor, lăsate de constructori în drum. Un morman de resturi a rămas de aproape o lună pe strada Anul 1848, intersecţia cu Tudor Vladimirescu, chiar pe trotuarul din dreptul locuinţei cu numărul 55. Proprietarul de aici se plângea de acum trei săptămâni de «isprava» constructorilor, dar situaţia nu s-a schimbat. O grămadă de moloz a fost lăsată şi pe strada General Dragalina, în timp ce materialele de construcţii care ar trebui folosite pentru finalizarea lucrărilor de asfaltare a străzii Anul 1848 zac de săptămâna trecută la intersecţia cu bulevardul Gheorghe Chiţu. De ieri-dimineață, aici au fost însă reluate lucrările. Normativele în vigoare, care reglementează lucrările de pe străzi, prevăd anumite termene pentru finalizarea reparaţiilor începute (maximum 30 de zile) şi pentru evacuarea molozului rezultat pe şantier (în cel mai scurt timp), dar ele nu prea se respectă la Craiova.

„Să vedeţi asfaltare: peste nămol, peste frunze, peste ambalaje“

Nemulţumirile unor craioveni se leagă şi de graba cu care s-au derulat lucrările de asfaltare efectuate pe sfârşit de an. Firma care se ocupă de repararea străzilor din oraş, Delta ACM, care a asfaltat strada Rovine, uitase, de exemplu, de cele trei alei ale acestui drum. După ce unul dintre localnici a sesizat acest aspect, firma ar fi revenit şi ar fi turnat asfalt şi pe alei. Cum? În bătaie de joc, după cum ne-a sesizat un cititor GdS. „Aşa arată asfaltarea străzii Rovine III, în urma sesizării către dumneavoastră şi a materialului prezentat de Gazeta de Sud. Este incredibil ce a putut face firma Delta! Pur şi simplu bătaie de joc!“, ne-a transmis respectivul cititor.
Nici alte două străzi vecine cu strada Rovine, care au fost asfaltate în acelaşi timp, nu s-ar prezenta aşa cum ar trebui. Craiovenii care locuiesc aici susţin că lucrările s-au făcut pe repede înainte şi de mântuială. „Pe străzile Bogdan Petriceicu Hașdeu și Dionisie Eclesiarhul este aceeași situație. Să vedeți cum au asfaltat: peste nămol, peste frunze, peste ambalaje. Nu au măturat deloc. Au dat cu amorsă peste praf și când au intrat mașinile cu asfalt să-l descarce în repartizator au luat pe roți tot ce au dat ei din cauza prafului și nămolului. Plus că nu au frezat din stratul existent pentru a elimina denivelările și peticele existente exfoliate. Gurile de canal și gaze sunt astupate. Dacă ai nevoie de o intervenție, nu ai acces la cămine. Dar așa lucrează Delta ACM!“, ne-a sesizat un alt cititor GdS.

La rubrica nemulţumiri privind gurile de gaze s-au înscris şi craiovenii care locuiesc în blocul 57, de pe strada Amaradia. „În parcarea din spatele blocului 57, de pe strada Amaradia, nr. 30, lucrările sunt tot neterminate. Prin luna august, după numeroase sesizări la primărie, a început asfaltarea parcării, dar, după ce s-a turnat primul strat, lucrările au fost întrerupte, lăsând în urmă guri de canalizare nefixate, borduri nechituite. În schimb, au fost astupate aerisirile la coloana de gaze ce alimentează blocul. Am făcut cerere la primărie pentru continuarea lucrărilor, dar degeaba“, este sesizarea primită de la asociaţia din care face parte blocul respectiv.

„Cratere“ pe strada Păltiniş

În ceea ce priveşte gropile din carosabil, una, situată pe strada Păltiniş, chiar în dreptul Secţiei 4 Poliţie, se adânceşte pe zi ce trece. Până să se intervină pentru repararea asfaltului lăsat, în zonă au mai apărut alte gropi, la fel de mari. De lucru mai era, ieri, şi la trotuarele străzii Popa Şapcă, în prelungirea A.I. Cuza. Modernizarea străzii A.I. Cuza a demarat în august, partea carosabilă a fost gata pe 10 septembrie, dar cu refacerea trotuarelor, unde s-au montat plăci de granit, s-a întârziat foarte mult.
Tot legat de străzi, un alt cititor GdS a ridicat, zilele trecute, problema străzii Maghiranului, din cartierul Lascăr Catargiu. Acesta susţine că drumul e singurul din zonă care nu este nici măcar pietruit, deşi el ar figura ca asfaltat. În situaţia întocmită de primărie la sfârşitul anului 2016, în care se specifică starea fiecărui drum din Craiova, strada Maghiranului apare ca fiind de pământ. Drumul este însă trecut pe lista cu cele 87 de străzi care ar urma să fie modernizate începând de anul viitor, în baza unui acord-cadru în valoare de aproape 20 de milioane de euro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS