16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljStrăzi neasfaltate în Craiova în prag de iarnă

Străzi neasfaltate în Craiova în prag de iarnă

Iarna bate la uşă, dar pe unele străzi din Craiova s-au deschis noi şantiere. Drumurile au fost răscolite pentru a fi modernizate, dar mai este timp şi pentru finalizarea lucrărilor începute? În oraş, mai există străzi unde reparaţiile nu s-au încheiat, dar şi lucrări de ridicare la nivel a gurilor de canal abandonate de câteva săptămâni. Plus că au mai apărut şi câteva gropi care pun în pericol circulaţia rutieră.

În urmă cu două săptămâni, primarul Craiovei, Mihail Genoiu, anunţa că s-a finalizat modernizarea străzilor Izvorul Rece, Eliza Opran şi Razelm şi că s-a dat ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a altor două străzi de periferie, Alecu Russo şi Maria Rosetti, care ar trebui finalizate până la sfârşitul anului. „Cu acestea se închide pachetul de străzi de periferie pe care le-am avut în procedură de execuţie în 2017“, spunea Genoiu. Un cititor GdS a ţinut să-l contrazică pe edil, susţinând că strada Eliza Opran „nu este asfaltată, dar figurează aşa în evidenţele primăriei“. În realitate, drumul, care are o lungime de 1,6 km potrivit evidenţelor primăriei, a fost modernizat recent. În loc de pământ şi balast, aici a apărut asfaltul, numai că lucrarea nu pare sută la sută încheiată. Vineri, pe strada Eliza Opran mai existau porţiuni de trotuare pe care nu se turnase asfaltul, iar constructorii se mutaseră deja cu lucrările în altă zonă de periferie. Mai mult, asfaltul de pe stradă se termină brusc, iar drumul continuă cu gropi, bălţi, noroaie şi gunoaie până la intersecţia cu Calea Severinului. Este însă posibil ca tronsonul respectiv să nu fi intrat în planurile „asfaltatorilor“.
Nici strada Izvorul Rece nu părea terminată vinerea trecută. Aici mai era de lucru la trotuare şi la calea de acces spre aleile adiacente. Lucrările au fost însă abandonate, pentru ca muncitorii să treacă la o stradă învecinată, Maria Rosetti, cea de care pomenea şi primarul Mihail Genoiu. Drumul, care are 801 metri, ar trebui modernizat până la sfârşitul anului, adică asfaltat în totalitate şi cu trotuarele refăcute. Vinerea trecută aici era un adevărat şantier. Strada a fost răzuită, iar pe partea carosabilă au apărut mormane de nisip. Peste tot era noroi, iar accesul localnicilor în curte se făcea cu greutate. Va mai fi timp de modernizare în acest an, se întrebau unii localnici, care se gândeau cu groază ce se va întâmpla în situaţia în care vremea nu va mai permite continuarea lucrărilor.
Într-un astfel de scenariu probabil, strada va rămâne „în lucru“ până la primăvară.

Strada Deltei: în acte – drum, în realitate – bălării

Legat de modernizarea străzilor din Craiova, sunt cititori GdS care se întreabă când va ajunge asfaltul şi pe strada lor. „Locuim pe strada Călmăţui de zece ani. Sunt case frumoase, curţi îngrijite, dar strada este pietruită și e un coşmar plecatul şi venitul acasă cu maşina. Şi suntem la cinci minute de centrul oraşului. Ba, mai mult, din bulevardul Ştirbei Vodă, perpendicular pe strada noastră, este un drum care în acte la primărie figurează ca asfaltat, dar în realitate este o grădină plină cu bălării şi gropi. Întrebare de la oameni care plătesc dările la stat: când putem să ne bucurăm şi noi de condiţii cât de cât civilizate? Poate ne luaţi şi pe noi în calcul pentru asfaltare în anul 2018“, ne-a sesizat Marlen Burtea. Strada Călmăţui are 285 de metri şi figurează în evidenţa primăriei ca fiind din pământ şi decapaj, însă ea este mai mult din bolovani de râu.
Drumul nu apare pe lista cu cele 87 de străzi de periferie pe care primăria intenţionează să le modernizeze de anul viitor, în baza unui acord cadru pe investiţii în valoare de peste 80 de milioane de lei aflat în procedură de achiziţie, dar el poate fi asfaltat anul următor dacă este prins în programul de reparaţii derulat în baza acordului cadru cu firma Delta ACM. La fel se poate întâmpla şi cu strada Putnei, care nu apare pe lista cu modernizările din 2018. Craiovenii care locuiesc aici se întreabă dacă mai au vreo şansă ca strada lor să fie reabilitată în viitorul apropiat. „Văd că strada Putnei nu este pe lista străzilor care mai au o şansă la asfaltare anul acesta. De doi ani, de când fac sesizări la primărie, doar promisiuni. Menţionez că este o stradă pe care funcţionează două grădiniţe cu program prelungit, nu are trotuare, e plină de gropi şi neasfaltată de… 41 de ani. Cât trebuie să mai treacă oare?“, este mesajul transmis de Claudia Frânculescu.
Revenind la strada Deltei, la care făcea referire Marlen Burtea, aici situaţia pare ieşită din comun. Strada Deltei figurează pe lista cu drumurile din Craiova, întocmită de primărie la sfârşitul anului 2016, ca având 51 de metri lungime, cinci metri lăţime şi un sistem rutier din pământ. În realitate, aici este mai mult un teren viran plin de buruieni. În urmă cu aproape cinci ani, GdS a prezentat starea acestei străzi greu de reparat, având în vedere că ea nu arată deloc ca un drum care ar trebui să dea în bulevardul Ştirbei Vodă. Atunci, mai mulţi angajaţi de la RAADPFL Craiova îşi făcuseră apariţia în zonă pentru a defrişa „terenul care este de fapt stradă“. Muncitorii susţineau la acea vreme că taie buruienile pentru că urmează ca drumul să fie pavat şi redat circulaţiei. Nu s-a întâmplat însă aşa, iar după o perioadă bălăriile au invadat din nou această stradă dată uitării de autorităţile locale.

„Capcane“ pentru şoferi sub pasarela din Bariera Vâlcii

Pe lângă lucrările de modernizare sau reparare a străzilor din Craiova aflate în derulare, constructorii ar trebui să se ocupe şi de „capcanele“ din carosabil. Unele au fost „întinse“ chiar de către ei, după ce au lăsat de izbelişte mai multe guri de canalizare care trebuia ridicate la nivel. Numai că, după ce asfaltul a fost spart în jurul capacelor de canal, constructorii nu s-au mai întors pentru reparaţii. Au lăsat în loc balize de avertizare şi cam atât. Pe strada General Dragalina, spre exemplu, şoferii fac de câteva săptămâni slalom printre gurile de canal semnalizate cu balize, dar sunt şi alte străzi unde gropile formate în jurul capacelor de canalizare după spargerea asfaltului nu au fost semnalizate, transformându-se astfel în adevărate capcane pentru şoferi.
La fel stau lucrurile şi în Bariera Vâlcii, chiar sub podul de cale ferată. Aici nu e însă vorba de vreo gură de canal lăsată, ci de câteva gropi care au apărut în carosabil şi care îi zdruncină serios pe şoferi. Situaţia a fost sesizată vinerea trecută, de un cititor GdS. „Exact sub pasarela din Bariera Vâlcii, zona obscură, sens de mers dinspre centru spre centură, este o groapă ce îţi distruge maşina pe partea dreaptă. Acum că am luat-o a doua oară, suficient de bine, am învăţat-o, dar am rugămintea de a o face cunoscută“, a fost mesajul primit de la Mădălin Stanciu. Chiar sub pasajul cu pricina, pe sensul de mers spre Bariera Vâlcii, într-o zonă unde lumina nu prea ajunge, asfaltul era vineri distrus în trei locuri, gropile apărute punând mari probleme şoferilor.
Normativele în vigoare din domeniul lucrărilor de pe străzi spun că în astfel de cazuri, care ţin de siguranţa circulaţiei, trebuie intervenit în cel mai scurt timp, indiferent de vremea de afară. Şi în cazul gurilor de canal lăsate decopertate, potrivit normativelor din construcţii, există un termen maxim în care trebuie făcute reparaţiile, însă constructorii care se ocupă de străzile din Craiova nu prea ţin cont de acest lucru.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS