10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDolj8.500 de pachete turistice de 7,5 milioane de euro vândute de Omnia Turism

8.500 de pachete turistice de 7,5 milioane de euro vândute de Omnia Turism

Cele 8.500 de pachete turistice de 7,5 milioane de euro vândute de Omnia Turism, care nu se vor mai putea pune în practică după moartea patronului agenţiei, reprezintă cea mai mare pagubă consemnată în acest domeniu după Revoluţie, a declarat ieri ministrul turismului, Mircea Dobre.
„Pierderea totală este de șapte milioane şi jumătate de euro, bani încasaţi deja de agenţia Omnia Turism din vânzarea unui număr de 8.500 de pachete pentru anul 2018. Este cea mai mare pagubă de după Revoluţie, iar poliţa de asigurare acoperă doar 50.000 de euro. Acum sunt 244 de persoane aflate în sejururi în diverse destinaţii din străinătate, cumpărate prin Omnia Turism, din care 158 sunt pe cont propriu, în sensul că trebuie să-şi plătească singure cazarea“, a spus ministrul.
Ministrul Turismului a mai anunţat că va introduce un amendament normativ prin care agenţiile de turism să nu mai poată să vândă pachete cu mai mult de 12 luni anticipat. „Vă daţi seama, Omnia Turism avea, în martie 2017, pachete vândute pentru sfârşitul anului 2018“.
Ministrul turismului a mai spus că va introduce obligaţia ca pachetul de servicii turistice să fie dublat de o poliţă de asigurare care va acoperi inclusiv repatrierea în cazul în care agenţia are probleme financiare.
Potrivit Ministerului Turismului, în urma falimentelor mai multor agenţii de turism, înregistrate în ultimii doi ani, instituţia a promovat, în luna august, un proiect de ordonanţă de guvern, adoptată în data de 30 august, prin care „s-a creat cadrul legal necesar stabilirii mecanismelor financiare de garantare a pachetelor turistice, în sensul obligării agenţiilor care comercializează pachete turistice de a asigura întreg volumul de vânzări“.
„În prezent, Ministerul Turismului, împreună cu Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF), lucrează la ordinul comun care va stabili modalitatea efectivă şi concretă de combinare a instrumentelor de garantare, astfel încât fiecare pachet turistic vândut să poată fi garantat până la furnizarea efectivă a serviciilor turistice achiziţionate de consumatori“, a comunicat, marţi, ministerul.

Ce pot face turiştii păgubiţi de falimentul unei agenţii. Paşii de urmat şi documentele necesare

Ministerul Turismului a elaborat un minighid cu paşii de urmat de către turistul păgubit pentru a obţine despăgubiri din asigurarea agenţiei pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate în cazul insolvabilităţii sau al falimentului agenţiei de turism.
Potrivit ministerului, paşii de urmat sunt:

1. Turistul va notifica în scris agenţia să îi ramburseze suma achitată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data încheierii/derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
2. Turistul va anunţa asigurătorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data primirii confirmării de primire prevăzute la pct. 1 de mai sus.
3. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către agenţie, turistul nu a primit sumele solicitate de la agenţie, atunci are loc evenimentul asigurat.
4. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.

Documentele justificative constau în principal în:
1. contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
2. confirmările de primire precizate la pct. 1 şi 2 de mai sus;
3. fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
4. fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.

Ministerul Turismului menţionează că despăgubirea acordată de asigurător reprezintă „echivalentul sumei achitate de turist către agenţie, în limita sumei asigurate“. Despăgubirea „se va plăti de către asigurător în termen de 30 de zile de la primirea documentelor justificative trimise de turist“.
„În situaţia în care valoarea despăgubirii nu ajunge pentru rambursarea totală a pagubei, turistul se va adresa agenţiei, iau în cazul în care aceasta şi-a cerut insolvenţa ori falimentul se va adresa direct administratorului judiciar, în vederea înscrierii la masa credală, conform prevederilor din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă“, mai arată Ministerul Turismului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS