15.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljOJPC-ul nu vrea să se pună rău cu Termo

OJPC-ul nu vrea să se pună rău cu Termo

În urmă cu câteva zile, scriam în Gazeta de Sud că o asociație de proprietari din Craiova a sesizat OPC cu privire la faptul că nu primește apă caldă. În fapt, patru blocuri din asociație, susține administratorul, nu au restanțe și locatarii solicită ca Termo să reia furnizarea serviciilor pentru că ei sunt cu plata întreținerii la zi. Numai că operatorul local a spus „pas“, pe motiv că debitul cu care figurează asociația în scriptele Termoficării nu bate cu cel din documentele asociației. Revoltați, proprietarii au făcut tabele, au strâns semnături, au întocmit o sesizare și au bătut la ușa Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Dolj. Numai că aici surpriză! După ce au aflat despre ce este vorba, comisarii au refuzat să le primească solicitarea, pe motiv „că este vorba de Termo“.
„Am mers cu sesizarea și semnăturile adunate de la proprietari să depunem o plângere la OPC. Spre marea noastră surpriză, nu ne-au primit plângerea. Nu am înțeles motivul, că este vorba de Termo, că nu se bagă. Puteau să primească cererea și să ne trimită ulterior răspuns că nu este de competența lor sau mai știu eu care este cauza. Ne-am gândit să nu abandonăm și să trimitem prin poștă plângerea“, a spus Gabriela Kurtoglu, administratorul Asociației de Proprietari nr. 11 din 1 Mai.
Protecția Consumatorului este de părere că astfel de sesizări nu „prea“ sunt de competența sa. „Nu sunt de competența noastră astfel de sesizări. În problemele astea cu Termo nu putem interveni noi. Asociațiile de proprietari sunt grupuri de persoane fizice organizate într-o formă juridică“, a declarat comisarul-șef Gheorghe Marinescu.
O vizită pe site-ul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) ne lămurește foarte ușor care sunt competențele Comisariatului și cine poate să depună sesizări, conform legii după care se coordonează ANPC, și anume Hotărârea nr. 353/2017 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 700/2012 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
La articolul 3, alineatul 1, literele h și i din HG nr. 700/2012 se arată că: „Autoritatea are următoarele atribuţii principale: desfăşoară activităţi de supraveghere a pieţei produselor şi serviciilor destinate consumatorilor; controlează respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, referitoare la securitatea produselor şi serviciilor, precum şi la apărarea drepturilor legitime ale consumatorilor, prin efectuarea de controale pe piaţă la producători, importatori, distribuitori, vânzători, prestatori de servicii, inclusiv servicii financiare, şi în unităţile vamale, având acces la locurile în care se produc, se depozitează ori se comercializează produsele sau în care se prestează serviciile, precum şi la documentele referitoare la acestea, excepţie făcând controalele igienico-sanitare şi sanitar-veterinare la producători, în cazul produselor alimentare“.
Se ridică o întrebare: furnizarea de agent termic către populație nu este un serviciu destinat consumatorilor?
De asemenea, din art. 2, pct. 2 din OG nr. 21/1992 aflăm că oricine poate depune o reclamaţie la ANPC. „Consumatorul este orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale“.
Rămâne să aflăm dacă reprezentanții OPC vor ca fiecare proprietar să depună o plângere sau ca proprietarii să se organizeze într-o asociație cu un anumit specific ca să li se primească plângerea.

CJPC a sancționat în trecut Termo 

Pe 20 iulie 2016, CJCP a sancționat contravențional Termo cu avertisment, după ce a constatat că aceasta nu a procedat corect când a refuzat debranșarea unui craiovean de la sistemul centralizat de încălzire al orașului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS