17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljObiceiul parcărilor ilegale n-are leac pentru şoferii craioveni

Obiceiul parcărilor ilegale n-are leac pentru şoferii craioveni

În toată Craiova, trotuarele şi spaţiile unde parcarea este interzisă sunt înţesate de maşini. Problema pare să nu aibă rezolvare, căci de la an la an maşinile din parcul auto al oraşului se înmulţesc considerabil, dar parcări sunt la fel de puţine. Nici teama că autovehiculele vor fi ridicate de Poliţia Locală nu îi opreşte pe şoferii craioveni să parcheze neregulamentar.

Au trecut aproape trei săptămâni de la reluarea ridicării maşinilor parcate în locuri interzise, însă prin toată Craiova se văd autovehicule parcate neregulamentar, care strangulează circulaţia sau împiedică pietonii să meargă pe trotuar. În disperarea de a găsi un loc de parcare, şoferii uită de reguli şi de faptul că pot pune în pericol pietonii. Pe strada Iancu Jianu, în zona Tribunalului Dolj, este plin de maşini parcate ilegal, care îngreunează circulaţia în siguranţă a pietonilor. Aceeaşi situaţie este și pe strada Brestei, chiar în faţa Grădinii Mihai Bravu, unde în fiecare zi mai multe maşini ocupă trotuarul, iar de cele mai multe ori pietonii sunt nevoiţi să meargă pe carosabil. „Eu locuiesc aici, la casă, și în fiecare zi trotuarul este plin de maşini. Eu îmi bag maşina în curte întotdeauna. De multe ori, când plec pe jos, trebuie să merg pe stradă pentru că maşinile ocupă tot trotuarul. În plus, se circulă cu multă viteză şi oamenii sunt puşi în pericol. Eu nu înţeleg cum, de exemplu, acestui hotel din apropiere i s-a dat autorizaţie de construcţie dacă nu avea prevăzute locuri de parcare suficiente“, a declarat un craiovean care locuieşte în apropierea Grădinii Mihai Bravu.

Strada Dâmboviţa, veşnic cu probleME

Pe strada Dâmboviţa, oamenii nu prea au pe unde să circule în siguranţă. Trotuarul de pe partea stângă, când intri de pe strada Paşcani, a fost refăcut de curând, însă nu se ştie dacă este vorba de locuri de parcare sau de un trotuar. Pe zona respectivă nu au fost trasate linii care să delimiteze locuri de parcare, însă nu se poate circula pe el pentru că este în totalitate ocupat de autoturisme. Pe partea dreaptă este un trotuar foarte lat, care nu rezolvă deloc situaţia. „Ar fi trebuit să facă acest trotuar mult mai îngust. Aşa ar fi avut şi pietonii pe unde să circule, şi maşinile unde să parcheze. L-au făcut foarte lat, iar loc de parcare nu a mai rămas. Şoferii tot pe trotuar parchează, dar doar cei care au curaj să urce pe el, pentru că este foarte înalt şi îşi pot avaria maşinile“, a declarat un craiovean care locuieşte pe strada Dâmboviţa.
Strada Bibescu este şi ea plină de maşini parcate pe trotuare, care eu devenit impracticabile pentru pietoni. Nici strada Câmpia Islaz, în apropierea Parcului „Sfântu Dumitru“, nu este ocolită de şoferii cărora nu le pasă că parchează neregulamentar. În plin centrul oraşului, problema se repetă la nesfârşit. În intersecţia străzilor Mihail Kogălniceanu cu Calea Unirii, zilnic sunt parcate anapoda multe autovehicule, cauza fiind tot lipsa locurilor de parcare.
Străzile enumerate mai sus sunt doar câteva exemple de artere pe care se parchează fără să se repecte legea.

Explozie de înmatriculări în Dolj

Eliminarea taxei auto a înrăutăţit situaţia locurilor de parcare. De la începutul lunii februarie, adică momentul în care au început să se facă înmatriculări fără taxă, numărul maşinilor din parcul auto din Dolj a explodat. Dacă, în anii trecuţi, în decursul unui an se înmatriculau între 9.000 şi 10.000 de autovehicule, anul acesta, numărul lor aproape că s-a dublat. La 31 ianuarie 2017, existau în parcul auto al judeţului Dolj 204.702 maşini. Pe 31 august, numărul maşinilor ajunsese la 218.763, iar aproximativ 66% dintre acestea se află în Craiova. Adică, în şapte luni, numărul autovehiculelor intrate în parcul autor doljean a ajuns la 14.061. „Cele mai multe maşini care intră în parcul auto al judeţului nostru sunt second-hand. Un procent foarte mic sunt noi, iar achiziţionarea acestora a fost stimulată prin Programul „Rabla“. Însă, acest program nu a reuşit să contrabalanseze numărul maşinilor second-hand care sunt aduse din străinătate şi înmatriculate aici. În fiecare zi sunt cam 150 de înmatriculări. Jumătate dintre acestea sunt transcrisuri, iar celaltă jumătate sunt înmatriculări de maşini vechi“, a declarat comisarul-șef Maria Vasile, împuternicit șef serviciu permise și înmatriculări.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS