5.6 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalGata cu restricțiile pe podul peste Olt!

Gata cu restricțiile pe podul peste Olt!

Cozile de autoturisme care se formau la Slatina, la trecerea pe podul de peste Olt, în perioada în care circulația a fost restricționată parțial (Foto: cititor GdS)
Cozile de autoturisme care se formau la Slatina, la trecerea pe podul de peste Olt, în perioada în care circulația a fost restricționată parțial (Foto: cititor GdS)

Șoferii care circulă pe DE 70 (DN 65 Craiova – Pitești) au scăpat, în sfârșit, de cozile kilometrice care se formau pe ambele sensuri de mers, la Slatina, la trecerea pe podul de peste râul Olt. De ieri la prânz, restricțiile parțiale de circulație instituite pe pod în ultima lună au fost ridicate, traficul urmând să se desfășoare de acum înainte în condiții normale. De la sfârșitul lunii iulie și până ieri, pe pod s-a circulat pe o singură bandă, pe sensul de mers spre Pitești, traficul fiind dirijat prin semafoare electrice montate la extremitățile podului. Pe celălalt sens de mers apăruseră fisuri pe partea carosabilă și a fost nevoie de reparații, spre nemulțumirea șoferilor, care uneori trebuia să aștepte ore bune la coadă pentru a traversa podul de peste Olt.
Reparațiile au vizat o suprafață mică de carosabil, care a avut nevoie de o plombă de câțiva metri pătrați, însă au durat circa o lună. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, cea care are în administrare drumul și răspunde și de lucrările de la pod, a precizat că acestea nu se puteau executa într-un timp mai scurt, pentru că trebuia să se respecte toate procedurile. „Era neapărat nevoie de aceste reparații la dalele de beton ale podului, pentru că în acea zonă se putea vedea Oltul prin asfalt. Dacă nu le făceam acum, veneau ploile, apa crea și mai multe probleme și riscam să închidem de tot podul. Lucrările au fost însă tot timpul în grafic, pentru că sunt niște proceduri care trebuia respectate. S-a turnat mai întâi betonul, a fost nevoie de o perioadă de timp ca să se usuce și să se poată turna asfaltul în cele mai bune condiții. De astăzi (marți – n.r.), începând cu ora 12.00, restricțiile au fost ridicate, așa cum a fost prevăzut, de altfel, și în managementul de trafic“, a explicat, pentru GdS, directorul DRDP Craiova, Bogdan Bratu.

Spre București, pe DN 6 Craiova – Alexandria?

Podul de la Slatina peste râul Olt are elemente de structură construite în 1932 şi va avea nevoie, până la urmă, de reparaţii capitale. Potrivit directorului DRDP Craiova, reparațiile capitale ar fi programate anul viitor, licitația pentru aceste lucrări fiind în studiu la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, înainte de a fi urcată în sistemul electronic. „Marea problemă va fi la anul, când sunt programate reparații capitale la acest pod. Să vedem ce soluții se vor găsi atunci în ceea ce privește traficul, ce vor stabili proiectantul și constructorul. Se va lucra sub trafic, se va închide podul, nu știu ce să vă spun acum, vom vedea“, a spus Bogdan Bratu.
Dacă podul peste Olt se va închide anul viitor în perioada lucrărilor capitale, nu sunt prea multe variante de ocolire a zonei. Pentru șoferii care ar vrea să ajungă de la Craiova la București și invers, ruta la îndemână ar fi DN 6 Caracal – Alexandria. Unul dintre șoferii care tranzitează aproape zilnic această zonă a propus însă o altă rută ocolitoare, care duce la intrarea în Slatina, evitând podul: Găneasa – Piatra Olt – Slătioara – Slatina (pe baraj).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS