16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAsfaltul se surpă, reparațiile lasă de dorit

Asfaltul se surpă, reparațiile lasă de dorit

Mai mulți craioveni ne-au sesizat în legătură cu felul în care arată străzile din oraș după intervențiile companiilor de utilități, în cele mai multe cazuri fiind vorba de avarii la care a intervenit Compania de Apă Oltenia (CAO). Oamenii spun că de multe ori reparațiile făcute lasă de dorit, că asfaltul se lasă și că nu mai revine nimeni ulterior pentru a-l readuce la starea inițială sau că străzi asfaltate recent sunt sparte deseori din cauza conductelor din subteran care crapă, iar apa care se scurge macină carosabilul pe interior până când acesta se surpă.

Problema nu este nouă în Craiova, iar cauza principală, după cum au spus-o mereu reprezentanții CAO, este vechimea conductelor sistemului de canalizare al orașului. Astfel de situații au putut fi constatate și în aceste zile. „Vă rugăm să aruncați o privire în Craiovița Nouă, unde, pe bulevardul Oltenia (bloc 160A), de curând, s-a spart o țeavă de apă. Strada a fost reparată, dar foarte prost, ca pe maidan. Se vede că nu i-a interesat pe cei care au reparat. Pe strada Paltinului, la nici o sută de metri de această groapă «reparată», la blocul 172B, deși strada a fost reabilitată anul trecut, nici până acum nu s-a reparat o încercare a constructorului de a găsi un cămin de canalizare. Asfaltul s-a lăsat și nu au mai turnat nimic acolo“, ne-a scris, miercuri, Marius Stoica.
Sesizarea craioveanului s-a confirmat la fața locului. Pe bulevardul Oltenia, chiar în dreptul blocului 160A, se vedeau urmele unei reparații cauzate, cel mai probabil, de o avarie, iar asfaltul era vălurit. Chiar vizavi de această zonă, pe celălalt sens de mers de pe bulevardul Oltenia, asfaltul se surpase în dreptul unei guri de canalizare. Zona era semnalizată cu o baliză, în așteptarea „echipei de intervenție“. O echipă a uitat însă să verifice asfaltul de pe strada Paltinului, aleea care trece pe lângă blocul 172B și duce în parcare. Aici, pe o suprafață de câțiva metri pătrați, asfaltul s-a lăsat serios.
„Să vedeți cum arată și «reparația» de pe bulevardul Oltenia, zona market. Ăsta-i orașul în care «merge și așa»! (…) I-am trimis city-managerului imaginea cu treaba făcută «cu simț de răspundere» al cărei rezultat se poate constata ușor: o mare bătaie de joc“, ne-a semnalat și Virginia Sovoiu, cu referire la alte reparații făcute pe bulevardul Oltenia, după intervenții cauzate de diverse avarii. Și pe strada Elena Teodorini, reabilitată anul trecut, asfaltul s-a lăsat în dreptul unei guri de canalizare.

Strada Caracal, spartă la intersecția cu Matei Millo

Când au mai fost ches­tionați pe seama unor astfel de situații, reprezentanții CAO explicau că „unele reparații trebuie urmărite în timp, pentru că este destul de greu ca asfaltul să fie adus de prima dată la starea inițială, iar atunci când începe să se lase trebuie intervenit din nou“. Numai că nu se întâmplă tot timpul așa. Un exemplu de drum unde asfaltul s-a lăsat în urmă cu mult timp și continuă să se lase și în alte zone, fără să se facă ceva, este bulevardul Gheorghe Chițu. Aici, de la intersecția cu strada Caracal spre Medicina Veche, asfaltul a cedat în trei locuri, iar unii șoferi aleg să circule câțiva metri pe contrasens pentru a evita gropile.
Miercuri se lucra și pe strada Caracal, la intersecția cu strada Matei Millo, unde se asfalta nu doar pe partea carosabilă, ci și pe trotuar. „S-a lăsat pur și simplu asfaltul, se lucrează aici de două zile. Au spart și trotuarul, și strada, iar acum se toarnă asfalt. Să vedem și cât va ține lucrarea. Weekendul trecut s-a lucrat și pe strada Matei Millo. A fost spartă în mai multe locuri și asfaltată. Nu mai spun că strada a fost reabilitată complet anul trecut“, a explicat un craiovean care locuiește chiar pe strada Matei Millo. Aceeași situație se întâlnește și pe strada General Gheorghe Magheru, unde s-a spart carosabilul și asfaltul chiar în capătul străzii, la intersecția cu Împăratul Traian, pentru remedierea unei avarii. Drumul a fost reabilitat anul trecut. Conducerea Companiei de Apă Oltenia nu a putut fi contactată pentru a oferi un punct de vedere în legătură cu avariile produse în zonele respective și reparațiile ulterioare care s-au făcut.
Probleme cu guri de canalizare transformate în capcane pentru șoferi există și pe o bună parte din strada Caracal, pornind de la intersecția cu strada Anul 1848 spre bulevardul Decebal. Mai multe capace de canal s-au lăsat, însă aici intervenția nu mai ține de CAO, ci de constructorul care a reabilitat drumul. Strada Caracal a fost recepționată în octombrie 2015 și a fost modernizată la pachet cu alte două artere importante din Craiova, Râului și Bariera Vâlcii, în cadrul unui proiect cu fonduri europene în valoare de peste zece milioane de euro. Cum strada Caracal are cinci ani garanție, reparațiile ar trebui să cadă în seama firmei care a lucrat la reabilitarea ei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS