8.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljUltimatum pentru reabilitarea podului de la Malu Mare

Ultimatum pentru reabilitarea podului de la Malu Mare

Lucrările de reabilitare a podului de la Malu Mare trebuia  începute pe 3 iulie, dar constructorul nu a dat încă nici un semn administratorului drumului (Foto: arhiva GdS)
Lucrările de reabilitare a podului de la Malu Mare trebuia începute pe 3 iulie, dar constructorul nu a dat încă nici un semn administratorului drumului (Foto: arhiva GdS)

Italienii de la SECOL, care se ocupă de reabilitarea DN 55 Craiova – Bechet, ar fi trebuit să demareze, la începutul lunii iulie, lucrările de refacere și consolidare a podului peste pârâul Valea Ilenei, din comuna Malu Mare, dar până acum nu au dat nici un semn că ar avea de gând să înceapă lucrul. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, administratorul drumului, a trimis, joi, o ultimă notificare constructorului, căruia i-a dat termen zece zile ca să demareze lucrările de reabilitare a podului, în caz contrar urmând să treacă la penalități sau chiar la rezilierea contractului privind consolidarea şi refacerea întregului drum Craiova – Bechet, în valoarea totală de 67,4 milioane de lei.

Când au câștigat contractul privind consolidarea şi refacerea drumului național (DN) 55 Craiova – Bechet (între kilometrii 4+400 – 71+100), în valoare de 67,4 milioane de lei (fără TVA), italienii de la SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA) trebuia să se ocupe și de reabilitarea podului peste pârâul Valea Ilenei, aflat pe raza comunei Malu Mare. Acesta se degradase vizibil în ultimii ani, iar din vara anului trecut se alesese și cu balustradele de beton distruse, în urma unui grav accident de circulaţie. Tot din acea perioadă, pe pod au fost impuse restricții rutiere (se circulă alternativ, pe o bandă, cu semaforizare), dar până acum constructorul nu a dat nici un semn că ar urma să se apuce de lucrările de reabilitare. „Cât se mai stă cu podul ăsta așa? De un an este semafor, se circulă cu restricții, s-a spus că vor începe lucrările, dar nu am văzut nici o mișcare“, ne-a sesizat un cititor, care susține că trece aproape zilnic pe podul de la Malu Mare.
La întrebarea cititorului GdS nu a putut răspunde nici măcar Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, administratorul drumului și beneficiara lucrărilor. Până joi, 6 iulie, Direcția nu primise nici un semn de la constructor, deși ultimul termen de începere a lucrărilor de reabilitare a podului de la kilometrul 11 al DN 55 Craiova – Bechet a fost 3 iulie. I-a dat însă un ultimatum, DRDP amenințând chiar cu rezilierea contractului. „Nu avem nici un răspuns de la constructor în ceea ce privește lucrările la podul de la Malu Mare, care ar fi trebuit începute deja. Am trimis chiar și astăzi (6 iulie – n.r.) o notificare și i-am transmis că are zece zile la dispoziție să demareze lucrările, dacă nu, vom trece la penalități. Nu mai acceptăm nici o amânare. Ba că nu e expertiza gata, ba că mai trebuie ceva… Nu mă mai interesează, e problema lor! Dacă nu se apucă de lucru, o să mergem până la rezilierea contractului. Și așa s-au mișcat destul de greu. Eu nu sunt mulțumit deloc de ritmul lucrărilor de pe DN 55“, a precizat, pentru GdS, Bogdan Bratu, directorul economic și comercial împuternicit al DRDP Craiova.

SECOL a tot amânat refacerea podului

Firma italiană SECOL, care a finalizat în decembrie 2016 Varianta de ocolire Craiova Sud și lucrează în prezent la Centura ocolitoare a municipiului Caracal, ar fi trebuit să se apuce de refacerea podului de la Malu Mare în luna mai, după ce ordinul de începere a lucrărilor fusese dat pe 24 aprilie. Inițial, s-a vorbit de începutul lunii mai, apoi de a doua jumătate a lunii, pentru ca, ulterior, termenul să fie decalat. Motivul: expirarea expertizei care se făcuse inițial. „Expertiza pentru podul de la km 11+552 a fost refăcută, deoarece expirase cea inițială, iar lucrările vor demara la începutul lunii iulie și vor dura până la sfârșitul anului 2017“, se preciza în ultimul răspuns primit de GdS de la DRDP Craiova, răspuns întocmit de proiectant. Tot aici se mai menționa că nu vor exista modificări față de proiectul inițial, care prevedea nu doar repararea, ci și consolidarea podului, lățirea părții carosabile și amenajarea de trotuare pietonale de câte 1,50 metri lățime, cu parapet de protecție.
Expertiza a fost refăcută, dar constructorul nu și-a făcut apariția la data stabilită pentru a începe reabilitarea podului, spre nemulțumirea celor de la DRDP. „Probabil mai au lucrări și prin alte părți, nu știu, e problema lor. Dar dacă nu se apucă de lucru în termenul impus, îi penalizăm“, a mai spus directorul Bogdan Bratu.
Reprezentanți ai DRDP Craiova mai susțin că, potrivit graficului de lucrări, constructorul ar fi trebuit deja să se ocupe de o parte a podului. „Aveau termen două săptămâni să demoleze o parte a podului și să înceapă lucrul la partea de consolidare. Poate vin și spun că demolează mai repede, că lucrează și în weekend și că vor recupera perioada pierdută. Oricum, constructorul ar trebui să termine cu reabilitarea podului pe 30 septembrie. Acesta este termenul din contract. Tot ce trece de această perioadă înseamnă penalizări de întârziere“, au spus aceștia. Inițial, s-a vorbit de un termen de circa cinci luni și de sfârșitul lunii decembrie ca dată de finalizare a lucrărilor la podul de la Malu Mare, însă cei de la DRDP afirmă că acest termen se referă la tot contractul de reabilitare a drumului național (DN) 55 Craiova – Bechet. Pe durata lucrărilor de la pod, drumul nu va fi închis, pe aici urmând să se circule cu restricții, ca și până acum.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS