Marcajele rutiere de pe Calea București devin invizibile



Strada Calea București din Craiova începe să aibă probleme cu marcajele rutiere, care sunt din ce în ce mai greu de zărit de participanții la trafic. Drumul a fost modernizat cu fonduri europene și recepționat în aprilie 2016, în aceeași perioadă fiind trasate și multe dintre marcajele care acum s-au șters. Municipalitatea susține că situația este cunoscută și că se va interveni în curând pentru împrospătarea vopselei.

Mai mulți cititori GdS ne-au sesizat în legătură cu marcajele rutiere existente pe una dintre cele mai importante artere de circulație din Bănie, Calea București, care sunt tot mai șterse și generează confuzii în trafic. „Vreau să vă aduc la cunoștință o problemă urgentă care privește siguranța rutieră pe strada Calea București. În mai toate intersecțiile mari, marcajele rutiere abia se mai zăresc, se confundă cu cele vechi și generează neînțelegeri. Vă rog să relatați acest aspect, în speranța că se vor vopsi cât mai curând!“, este mesajul primit de la unul dintre cititori. Drumul are, într-adevăr, probleme cu marcajele, pentru că vopseaua trasată anul trecut abia se mai vede pe anumite porțiuni. Unele marcaje longitudinale, cum sunt cele de separare a benzilor pe același sens, dar și transversale, respectiv de oprire, de cedare a trecerii sau de traversare pentru pietoni, devin invizibile și ar avea nevoie de o împrospătare a vopselei. Mai ales că îi pun în dificultate pe unii șoferi.

Aceste probleme se regăsesc pe tronsonul reabilitat al străzii Calea București, cel cuprins între intersecţia cu bulevardul Carol I şi Pasajul Electroputere, recepționat în urmă cu un an. Drumul a fost modernizat în cadrul unui proiect cu fonduri europene, a costat circa 30 de milioane de lei, dar lucrările au ridicat o serie de obiecții. Din acest motiv și constructorul, Delta ACM, s-a întins cu remedierile până pe 30 mai 2016, deși procesul-verbal de recepție a lucrărilor fusese semnat pe 27 aprilie 2016. Unele reparații au fost făcute atunci în bătaie de joc, iar primăria a somat constructorul să remedieze deficiențele constatate, cum ar fi refacerea unor suprafeţe, alveole de autobuz şi spaţii de parcare, aducerea la cotă a unor cămine, readucerea la starea iniţială a unor suprafeţe de trotuar, schimbarea unor indicatoare care nu au minimum 1,80 metri înălţime, dar și refacerea unor marcaje rutiere. Nu toate sarcinile au fost însă și duse la îndeplinire de constructor, iar GdS a mai prezentat ulterior indicatoare de pe Calea București care nu depășeau un metru înălțime sau marcaje rutiere care începeau să-și piardă din culoare.

Durata de „viață“ a vopselei, între șase și 12 luni

În prezent, mai toate marcajele rutiere de pe tronsonul reabilitat al străzii Calea București sunt șterse, în special în zona intersecțiilor, de la intersecția cu Nicolae Bălcescu până la cea cu strada Sărarilor. Ar fi trebuit să țină mai mult vopseaua cu care au fost trasate marcajele? După terminarea lucrărilor, strada a primit o garanție de cinci ani, dar vopseaua se pare că nu poate dura mai mult de un an. Pe site-ul unui cunoscut producător autohton de vopsele se precizează că „marcajele rutiere cu materiale convenţionale se execută cu vopsele clasice pe bază de solvent organic sau cu vopsele ecologice pe bază de apă, asigurând o durată de exploatare normală de șase până la 12 luni“. Lucru confirmat și de un specialist în drumuri contactat de GdS. „Vopseaua folosită la marcajele de pe drumurile naționale și județene, dar și de pe drumurile din localități nu rezistă mai mult de un an. În funcție de compoziție, dacă este pe bază de apă sau de solvenți, și de condițiile meteo în care a fost trasată, durata ei de exploatare este între șase și 12 luni. Vopseaua cu care s-au trasat marcajele pe Calea București, fiind diluabilă cu apă, are o durată de viață de maximum șase luni“, a explicat acesta.


În fișa tehnică din caietul de sarcini însușit de constructor la momentul câștigării licitației se precizează că vopseaua folosită la marcajele rutiere trebuie să fie albă, ecologică, monocomponentă, diluabilă cu apă (fără solvenți organici), reflectorizantă pe suprafețe uscate și ude. „Înainte de marcajul final trebuie aplicată și o amorsă cu uscare la acțiunea aerului, necesară pentru a asigura aderența vopselei la suprafața drumului“, se mai preciza în caietul de sarcini. Având în vedere toate acestea, primăria ar fi trebuit să intervină mult mai devreme pentru refacerea marcajelor. O va face însă în perioada următoare, după cum a precizat, pentru GdS, purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova, Marina Andronache. „Au fost identificate zonele de pe strada Cale București unde marcajele rutiere nu mai sunt corespunzătoare și s-a făcut comandă către RAAPDFL Craiova pentru refacerea acestora. În perioada următoare se va interveni și în această zonă“, a afirmat aceasta.

Șanțurile din parcări, o problemă încă nerezolvată

Dacă tot se va reveni pe Calea București, municipalitatea ar trebui să-și reamintească o problemă rămasă încă nerezolvată după recepția de anul trecut: locurile de parcare existente înainte de demararea reabilitării și șanțurile lăsate ulterior de constructor. Când a turnat asfaltul, Delta ACM nu a mai făcut, pe anumite porțiuni, și legătura între carosabil şi parcările deja existente. Așa că între unele locuri de parcare și stradă au rămas adevărate șanțuri în care șoferii își rup mașinile. Unii chiar își lasă autoturismele cât mai mult în stradă, pentru a nu mai „sări“ șanțul, la alții roțile rămân în aer, din cauza gropilor. Anul trecut, reprezentanţii municipalităţii susțineau că Delta ACM a avut sarcina să facă legătura dintre carosabil şi locurile de parcare doar în cazul parcărilor nou construite și că șanțurile vor fi astupate ulterior. Nu s-a mai întâmplat însă acest lucru. O singură problemă din cele sesizate de GdS s-a rezolvat, cea cu trecerea de pietoni din dreptul Bisericii „Eroii Neamului“. Aceasta dădea direct în locurile de parcare amenajate în cadrul proiectului de reabilitare a străzii, iar pietonii erau nevoiți să ocolească mașinile, pe partea carosabilă. După ce au anulat eronat două locuri, soluția găsită a fost aceea a prelungirii trecerii de pietoni până la trotuar, prin locurile de parcare.


Galerie foto


Autori

Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de joi, 4 mai 2017

Actualitate

» Alb-albaștrii – și gazde, și oaspeți la Pitești
» Mihai Manole, numit director general interimar al societății CFR Marfă
» Franţa: Obama îl susține pe Macron la alegeri
» Unitatea 1 de la Cernavodă va fi reconectată vineri dimineața la Sistemul Energetic Național
» MAE anunţă actualizarea listei cu ţările care necesită vaccinarea obligatorie împotriva polio-virusurilor
» Iohannis a promulgat legea referitoare la programul-pilot de acordare a unei mese calde elevilor și preșcolarilor
» CCR, în legătură cu respingerea sesizării Avocatului Poporului: Motivele invocate constituie probleme de aplicare, interpretare și legiferare
» Republica Moldova primeşte ajutor de 100 milioane de euro de la Uniunea Europeană
» Profesoara care a contrazis-o public pe Gabriela Firea, dată afară de la şcoală unde preda
» Mădălina Dobrovolschi, purtătorul de cuvânt al lui Iohannis: Dragnea induce în eroare şi interpretează după bunul plac procedurile administrative
» Zbor Tarom anulat pe ruta Madrid-Bucureşti după ce un avion a aspirat o pasăre în motor
» Curtea Constituţională respinge ca inadmisibilă sesizarea pe articolul care le interzice persoanelor condamnate să fie membri ai Guvernului (surse)
» Legea RCA: Comisiile din Camera Deputaţilor au primit 327 de amendamente
» Parlamentul Bulgariei a aprobat noul guvern condus de către Boiko Borisov

Local

» Comuna Căzăneşti – loc pitoresc, umbrit de probleme

Dolj

» Elevul acuzat de propagandă jihadistă face închisoare
» Fermierii, aşteptaţi să îşi depună cererile pentru subvenţii şi în weekend
» Trei edificii din Parcul „Nicolae Romanescu“, sărite de la reabilitare
» Olguța Vasilescu, anchetată pentru conflict de interese
» Trei olteni premiaţi la Gala Mentor în Educație
» Trei olteni la Gala Mentor
» Miss Royal Models
» Cu sicriul la Waterpark
» Craiova: Expoziție de grafică la sediul Alianţei Franceze
» Tânărul din Craiova acuzat de propagandă jihadistă, condamnat la trei ani şi patru luni de închisoare cu executare
» Craiova, pe harta europeană a operei
» Craiova: Premiera spectacolului „Dacă am gândi cu voce tare” de la Teatrul Naţional se amână pentru duminică

Gorj

» Două variante pentru podul provizoriu peste râul Jiu, la Turcineşti
» Depozite ilegale de gunoi, depistate de Garda de Mediu în mai multe localităţi
» Bunurile Primăriei Săcelu, scoase la vânzare de Finanţele Publice
» Padoc nou construit la Rovinari
» Gorj: Gospodării inundate la Lihulești
» Gorj: Bătrânul ars la Căminul din Suseni a murit
» Gorj: Concurs de protecţie civilă dedicat elevilor
» Gorj: Trei exploatări forestiere s-au ales cu activitatea suspendată pentru că taiau păduri fără lipsa autorizaţiei de mediu
» Gorj: Poliţia din Rovinari are un nou şef
» Gorj: O femeie a suferit mai multe leziuni după ce a fost atacată de un cerb

Olt

» Marș pentru o elevă de 16 ani, a cărei viață depinde de un tratament de 60.000 euro

Vâlcea

» Oltchim a produs anul trecut 88.026 tone de dioxid de carbon şi a cheltuit 18,3 milioane lei pentru protecţia mediului
» Vâlcea: Unui şofer i s-a făcut rău la volan şi a intrat cu maşina într-o ţeavă de gaze
» Vâlcea: Maşină furată din Sibiu, găsită la Drăgăşani. La volan se afla un craiovean
» Dermatologii olteni se reunesc la Olănești

Sport

» Marius Duriță: Trebuie să câștigăm cu Voluntari II

Educatie

» Ce posturi vacante au rămas în școlile din Dolj

Magazin

» Care sunt semnele că suferi de anxietate
» Horoscopul de weekend
» Bancul zilei
» REŢETA DE WEEKEND – TIGAIE „MIC DEJUN“

Opinii

» #Ziuapefaţă. Aceşti borfaşi au nevoie de o lecţie: Ori ei, ori noi

Top