10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljNebunie la RAR: Mii de maşini aşteaptă să fie înmatriculate

Nebunie la RAR: Mii de maşini aşteaptă să fie înmatriculate

Programările nu se respectă, iar şoferii aşteaptă ore în şir în curtea RAR Dolj (Foto: Bogdan Grosu)

Dispariţia timbrului auto de mediu creează haos la Registrul Auto Român (RAR) Dolj, unde zeci de şoferi vin zilnic cu maşinile pe care vor să le înmatriculeze în România. Inspectorii abia fac faţă, iar despre respectarea orelor programărilor nici nu mai poate fi vorba. Practic, o programare abia îţi asigură ziua în care vei merge la RAR, dar în nici un caz ora la care maşina va fi verificată. Nici în perioada următoare situaţia nu se va îmbunătăţi pentru că sunt făcute deja programări până la sfârşitul lunii mai.

Registrul Auto Român Dolj a fost luat cu asalt după ce a fost scoasă taxa auto de mediu. Zeci de şoferi stau ore în şir la coada imensă care se formează zilnic în curtea RAR-ului. Instituţia doljeană a luat decizia ca la fiecare oră să fie programate 16 maşini, însă, în realitate, lucrurile nu au funcţionat deloc bine. Ritmul este mult mai lent, iar din această cauză verificările nu respectă deloc programările făcute cu câteva săptămâni în urmă de proprietarii maşinilor, în sistemul online. Ieri, era o adevărată nebunie în curtea RAR-ului. Şoferii erau exasperaţi de faptul că ora la care fuseseră programaţi expirase de mult timp, iar în faţa lor încă erau foarte multe maşini. „Aveam programarea la ora 11.00, însă este deja 14.00 şi nici vorbă să ajung să mi-o verifice. Mai sunt foarte multe maşini în faţa mea. Sper doar să reuşesc să rezolv până la terminarea programului. S-a luat şi curentul şi acum sunt şi mai multe maşini de verificat“, a declarat un şofer care aştepta la coadă. „Eram programat la 12.00, însă am venit de la 10.30 şi nici acum, după trei ore şi jumătate, nu am ajuns în faţă. Mai am de aşteptat câteva ore bune. E un singur RAR în tot judeţul şi din cauza aceasta este mare aglomeraţie. Ar trebui să fie mai multe centre“, a spus Marin Neţoiu. Un alt bărbat care aştepta la coadă şi-a cumpărat o maşină scumpă profitând de scoaterea timbrului auto, iar aglomeraţia i-a provocat amuzament. „Ce-o fi graba asta? Nu ne grăbim, aşteptăm şi până mâine“, a spus Nicu Zamfir.

Până la sfârşitul lunii mai, peste 2.600 de maşini vor ajunge la RAR

Mulți şoferi care au maşinile înmatriculate în Bulgaria vor să le înmatriculeze în România (Foto: Bogdan Grosu)
Mulți şoferi care au maşinile înmatriculate în Bulgaria vor să le înmatriculeze în România (Foto: Bogdan Grosu)

Reprezentanţii instituţiei recunosc că cea mai mare greşeală s-a făcut atunci când s-a luat decizia să fie programate 16 maşini într-o oră. „Este o situaţie dificilă. De când a fost eliminat timbrul auto de mediu a fost foarte mare aglomeraţie. Sunt foarte multe maşini care au fost iniţial înmatriculate în Bulgaria, iar acum le înmatriculează în România. Când a fost vorba despre aceste programări, noi am hotărât să fie 16 maşini pe oră, însă este un număr prea mare, iar ritmul este mai lent. Din această cauză se ajunge la situaţia că nu se respectă programările. Am vrut să facem bine, însă ne-am făcut rău şi nouă, şi celor care vin să înscrie maşina. Astăzi (ieri- n.r.) s-a luat şi curentul electric aproximativ o oră şi s-au îngreunat şi mai mult lucrurile“, a declarat Mihai Spârleanu, specialist RAR.
Acesta a mai adăugat că nu este deloc optimist în ceea ce priveşte ritmul în care se va lucra în perioada următoare, mai ales că sunt făcute programări până la sfârşitul lunii mai: „Sunt programate deja, până pe 26 mai, peste 2.300 de maşini. Noi până în iunie nu ne putem lua concediu, am lucrat în mod continuu. Programul se termină la ora 16.00, însă sunt zile în care stăm aici şi până la 19.00 pentru a putea să rezolvăm toţi oamenii. Nu a fost nici o zi în care oamenii să se întoarcă acasă fără să le fie verificate maşinile“.
În aceste condiţii, soluţii par să nu existe, iar Ministerul Mediului nu a supus dezbaterii publice, deocamdată, niciun proiect referitor la taxele de înamtriculare. Acest lucru înseamnă că, în perioada următoare, înmatriculările de maşini se vor face tot pe bandă rulantă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS