16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljNepăsarea primăriei pune în pericol oamenii din Bordei

Nepăsarea primăriei pune în pericol oamenii din Bordei

Mulți oameni care locuiesc în cartierul craiovean Bordei ajung acasă doar dacă trec calea ferată din Halta Bordei. Chiar dacă întreg cartierul s-a extins masiv în ultimii ani, iar primăria încasează taxe şi impozite de la toţi locuitorii din această zonă, se pare că nimeni nu s-a gândit la siguranţa oamenilor a căror cale de acces spre casă este traversarea căii ferate. 

Bariera din Halta Bordei coboară de nenumărate ori pe zi, iar şoferii care trec prin acea zonă aşteaptă minute în şir pentru a ajunge acasă sau a pentru a pleca spre oraş. Atunci când bariera este ridicată, calea ferată este traversată încontinuu de maşini. În cazul pietonilor, bariera nu prea are nici o relevanţă. Aceştia trec peste calea ferată în orice moment al zilei, chiar şi atunci când bariera este coborâtă, iar siguranţa şi-o asigură singuri, uitânduse dacă vine trenul sau nu. În cazul lor, nimeni nu are nici o răspundere şi ei trebuie să îşi asume în totalitate responsabilitatea. Toate astea se întâmplă în timp ce primăria încasează anual banii din taxele şi impozitele plătite de oamenii care şi-au construit case în zona respectivă.

„În mod normal, bariera ar trebui să stea tot timpul coborâtă“

Cea mai mare aglomeraţie se formează în special dimineaţa, atunci când majoritatea celor din cartier pleacă la muncă sau la şcoală. Şoferii care au ghinionul să prindă bariera coborâtă sunt nevoiți să aştepte chiar şi jumătate de oră până să poată merge spre casă sau către oraş. De cele mai multe ori, șoferii care stau la barieră îşi pierd răbdarea şi încep să claxoneze. Mulţi dintre ei aleg să iasă din maşini şi să mai facă puţină mişcare cât timp aşteaptă. Conform legii, barierele din dreptul căii ferate de pe strada Gârleşti ar trebui să stea în poziţie orizontală tot timpul. Doar cu înţelegerea angajaţilor de la CFR, barierele se ridică pentru maşinile care tranzitează zona, atunci când cei din haltă nu primesc informare cu privire la trecerea vreunui tren. În schimb, pietonii trec la voia întâmplării, pe proprie răspundere. Pentru mulţi a devenit atât de obişnuită această trecere, încât abia întorc privirea să se asigure dacă vine vreo garnitură CFR. „Bariera se coboară ori de câte ori trec trenuri, însă la postul acesta de la Bordei bariera este prevăzută «închisă». Deci, maşinile nu au prioritate. Dacă trec cinci-şase trenuri, maşinile pot aştepta peste o oră. Asta e regula la bariera asta. Aşa că oamenii sunt nevoiţi de multe ori să ocolească şi să ajungă acasă pe Centura de Nord sau pe la hotelul Sydney, deci ocolesc foarte mult. Noi aici primim comenzi telefonice de la Haltele Banul Mărăcine, Jiul, Craiova şi Plaiul Vulcăneşti, care ne spun când trec trenuri pe aici. În lipsă de trenuri, noi ridicăm bariera şi lăsăm maşinile să treacă, apoi coborâm la loc bariera. În această zonă ar fi cam greu să facă o pasarelă sau un pasaj, pentru că ar trebui spaţiu mai mare. Dar cu câteva sute de metri mai în faţă ar fi posibil. Se auziseră la un moment dat nişte zvonuri, dar nu s-a mai făcut nimic. Indicat ar fi să se facă pentru că trec foarte multe maşini pe aici. Şi oameni sunt mulţi“, a declarat un angajat CFR de la Halta Bordei.

„Au murit mulţi oameni aici“

Oamenii care locuiesc în zonă de mulţi ani vorbesc cu strângere de inimă despre accidentele care s-au întâmplat de-a lungul vremii şi se tem pentru siguranţa lor. S-au obișnuit însă cu situația și nu mai au nici o speranţă că se va schimba vreodată. „Nu prea e bine că trebuie să traversăm tot timpul calea ferată. Ar trebui să facă ceva ori pe sub pământ, ori deasupra căii ferate. Locuiesc în această zonă din 1960 şi niciodată nimeni nu a făcut nimic să schimbe această situaţie. Nu mă simt în siguranţă când traversez și mă uit de mai multe ori să văd dacă vine trenul. Au murit mulţi oameni aici. Unii nu au fost atenţi când s-au dat jos din tren, alţii nu au fost atenţi când au traversat calea ferată“, a spus Gheorghiţa Seimeanu, o femeie care locuieşte în cartierul Bordei şi traversează zilnic calea ferată.
Primăria Craiova nu a mişcat un deget pentru rezolvarea situaţiei din zonă, chiar dacă promisiuni au existat. „Cred că ar trebui să facă ceva subteran sau o pasarelă. Se stă foarte mult aici când este bariera pusă. Din ce ştiu eu, la un moment dat a fost vorba ca primăria să facă ceva, însă nu s-a întâmplat nimic. Nu ştiu nici măcar dacă s-a făcut vreun studiu de fezabilitate“, a spus Florian Popescu, un bărbat care tocmai ce traversase calea ferată. „Locuiesc de câţiva ani în zonă şi uneori se stă şi mai mult de o jumătate de oră în faţa barierei. Depinde de câte trenuri trec. Fosta primăriţă a promis că se va găsi o soluţie, dar nu a făcut nimic şi a plecat. Este foarte greu să se construiască un pasaj sau o pasarelă pentru că spaţiu nu cred că este suficient. Poate să se facă demolări, ceva. E foarte greu să o luăm prin altă parte pentru că trebuie să ocolim foarte mult. Eu, de exemplu, ar trebui să o iau pe Centura de Nord ca să pot ajunge acasă. Aceasta ar fi singura variantă“, a spus un şofer care aştepta ridicarea barierei de pe strada Gârleşti.

Pietonii nu au voie să traverseze calea ferată când bariera este coborâtă

„Este ilegal ca pietonii să traverseze calea ferată în momentul în care barierele sunt coborâte. Aceştia pot fi sancţionaţi cu amendă de până la 435 de lei. Din informaţiile pe care le am, în ultima perioadă nu s-a discutat în Comisia de sistematizare despre o investiţie privind construirea unui pasaj sau unei pasarele în acea zonă“, a declarat Sorin Gae, inspector în cadrul Poliției Rutiere Craiova și membru în Comisia de Sistematizare a Circulației din cadrul Primăriei Craiova. Aşadar, oamenii care locuiesc în zonă şi care vor să traverseze pe jos calea ferată ar trebui să aştepte, în rând cu maşinile, ridicarea barierei pentru a putea ajunge acasă.
Gazeta de Sud a solicitat Primăriei Craiova un punct de vedere cu privire la această situaţie, însă până la închideea ediţiei nu am primit nici un răspuns.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS