24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPrimăria Craiova: „Unda verde nu este soluţia pentru Calea Bucureşti“

Primăria Craiova: „Unda verde nu este soluţia pentru Calea Bucureşti“

În multe zile, Calea Bucureşti este foarte greu de tranzitat din cauza aglomeraţiei (Foto: GdS)
În multe zile, Calea Bucureşti este foarte greu de tranzitat din cauza aglomeraţiei (Foto: GdS)

Inaugurat în iulie 2015, proiectul de aproximativ 2,7 milioane de euro „Realizarea sistemului pentru managementul traficului pe Calea Bucureşti – Nicolae Titulescu – strada Severinului“, finanțat majoritar din fonduri europene şi al cărui beneficiar este Primăria Craiova, promitea şoferilor craioveni că vor putea circula în „undă verde“ pe Calea Bucureşti. Însă, la un an şi patru luni de la recepţia lucrărilor, Primăria Craiova spune că „unda verde“ nu este cea mai bună soluţie pentru traficul din această zonă.

Circulaţia rutieră se îngreunează adesea pe Calea Bucureşti, iar soluţiile găsite până acum de Primăria Craiova nu prea dau roade. Ultima încercare de a fluidiza traficul în această zonă a fost proiectul „Realizarea sistemului de managementul traficului pe Calea Bucureşti – bulevardul Nicolae Titulescu – Calea Severinului din Municipiul Craiova“. Sistemul ar fi trebuit să ajute la dezvoltarea „undei verzi“ și să coreleze în timp real perioada de așteptare a autovehiculelor, iar municipalitatea a ajuns acum la concluzia că pe Calea Bucureşti „unda verde“ nu este soluţia. „Comunicaţiile dintre intersecţiile prevăzute în acest proiect asigură funcţionarea corelată a instalaţiilor de semaforizare preluate în sistem. Funcţionarea «în undă verde» poate fi una din variantele de funcţionare, dintre multiplele posibilităţi de reglare a sistemului. Sistemul are o versatilitate ridicată, varianta «în unda verde», deşi facil de implementat, nu este soluţia cea mai bună pentru relaţia Calea Bucureşti – bulevardul Nicolae Titulescu, existând intersecţii pentru care relaţiile adiacente au o încărcare comparabilă cu a traficului prioritar (ex: intersecţia cu bulevardul Carol I, intersecţia cu strada Amaradia etc.). Pornind de la această realitate, s-a adoptat soluţia unei funcţionări corelate a instalaţiilor de semaforizare, cu o relaţie considerată prioritară, Calea Bucureşti – bulevardul Nicolae Titulescu, dar în care totuşi alocările de timp pentru fiecare secvenţă se fac în mod dinamic, în funcţie de mai mulţi factori (semnalele transmise de la senzorii din trafic, media statistică a barelor de încărcare pentru fiecare relaţie dintr-o intersecţie, pe intervale orare, zile ale săptămânii, sezon, alte prioritizări secundare ce se pot introduce, în mod particular, pentru fiecare intersecţie). În concluzie, sistemul de management al traficului are o funcţionare corelată şi nu una «în undă verde»“, spun reprezentanţii primăriei.

Traversarea străzii de către persoanele cu dizabilităţi, facilitată doar în şase intersecţii

Potrivit caietului de sarcini, toate cele 16 intersecţii pe care le-a cuprins proiectul ar fi trebuit să aibă semafoare cu dispozitive acustice, pentru persoanele cu dizabilităţi, şi cu dispozitive push-button. Însă, la finalul lucărilor, acest lucru nu a fost implementat complet. „Semafoarele de la trecerile de pietoni aflate la unele intersecţii, cuprinse în proiect, au dispozitive acustice şi dispozitive push-button. Prin proiect au fost montate şase asemenea dispozitive“, spun reprezentanţii municipalităţii.
Sistemul radar prevăzut în acest proiect pe bani europeni a fost montat şi este amplasat pe strada Calea Bucureşti, vizavi de Universitatea din Craiova, în intersecţia cu bulevardul Carol I, care este cea mai aglomerată de pe tronsonul Calea Bucureşti – Calea Severinului. Acesta monitorizează viteza maşinilor care trec prin această intersecţie şi are rolul de a descuraja şoferii să meargă cu o viteză peste limita legală.

Despre proiect

Licitația pentru proiectul de fluidizare a traficului pe tronsonul Calea Bucureşti – bulevardul Nicolae Titulescu – Calea Severinului a fost demarată în 2012 de către primărie şi a avut câștigător firma Uti Grup, singura care a depus o ofertă declarată admisibilă. Valoarea contractului este de 12.111.845, 84 lei.
Proiectul a fost definitivat în septembrie 2010, iar unul dintre scopurile sale principale era crearea undei verzi și sincronizarea timpilor de așteptare la semafoare în funcție de trafic, cu accent pe circulația tramvaiului. Pe scurt, țintele sale au fost următoarele: reducerea timpilor de așteptare și a numărului de opriri, creșterea siguranței circulației auto și pietonale, reducerea punctelor de conflict, fluență mai mare a circulației auto și simplificarea relațiilor în intersecție. În realitate, aglomeraţia de pe Calea Bucureşti nu a fost redusă, iar nervii şoferilor continuă să fie întinşi la maximum. În cadrul proiectului s-au înlocuit echipamentele de semaforizare în șase intersecții existente: Calea București cu strada Sărarilor, Calea București cu străzile Spania – Petre Ispirescu și Calea București cu strada Carol I; bulevardul Nicolae Titulescu – Amaradia – Constantin Brâncuși, Nicolae Titulescu – Opanez și Calea Severinului – Maria Tănase – Pașcani – Toporași – N. Titulescu. În cinci intersecții s-au menţinut sistemele de semaforizare: Calea București – strada Horia, Calea București – Nicolae Bălcescu, Titulescu – Iancu Jianu, Calea Severinului – Tineretului și Calea Severinului – Pelendava – Dacia. De asemenea, alte cinci intersecții au fost semaforizate: Calea București – Henri Coandă, trecerea de pietoni Calea București – în zona bloc A3 – Bloc A 12, Calea București – Frații Golești, Calea București – Tufănele și Calea București – Romul.

Intersecția de la Mall, neinclusă în proiect

În proiect nu a fost inclusă şi intersecţia de la intrarea în Mall Electroputere dinspre Calea Bucureşti pentru că semafoarele amplasate în acea zonă, care sunt nefuncţionale, nu se află în administrarea primăriei. „Acele instalaţii de semaforizare nu sunt preluate în sistemul de management al traficului“, au declarat reprezentanţii primăriei. Cu toate acestea, în acea intersecţie sunt zilnic probleme din cauza numărului mare de maşini care intră sau ies din incinta parcării centrului comercial.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS